CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 augustus 2011

Toch nog een beetje breidag.


Dank jullie wel voor alle lieve reacties. Ik vond het fijn om ze terug te lezen.

Ondanks dat het vrijdag is heb ik de breipennen niet aangeraakt.
 Ik had een haakavondje samen met mijn vriendin. maar wat het gaat worden laat ik pas zien waneer het helemaal klaar is. Het is in ieder geval paars. Mooi donkerpaars...dat is alles wat ik er over kwijt wil.
  
Maar ik ben wel bij mijn ouders geweest vandaag en zie hier 
de beloofde foto's van de meebreideken 






De blokken zijn in een overhands steekje in rijen van 7 aan elkaar genaaid. Het is zo leuk om dit samen met  mijn moeder te doen. Vanmorgen stonden we samen boven te deken de blokken te bewonderen. Dit is een blok van mij toch ? en deze is van toch van jou Moe. Soms wist ik het echt niet meer.Er zitten zelfs dubbele in en bijna dubbele ook. Als je goed kijkt, zie je er een fiets, een klok, en een molen tussenzitten, Er moeten nog een aantal blokken bij. We zijn er nog niet, maar ik vind hem zo wel erg leuk worden. Ik zit te denken om er  een gehaakte rand om heen te maken, of misschien wel gebreid....Daar ben ik nog niet uit. 

Dan heb ik ook nog de Groningse Meebreideken aangevuld met "eigen''  blokken
9 blokken al, er wordt dus heel wat afgebreid hier. 


Ze zijn wel erg verschillend van maat 
( terwijl ik me wel aan de steken heb gehouden) 
Maar dat komt dus helemaal goed bij het aan elkaar zetten. 
Rechts onder het laatste blok het Engelse borduurwerk breiwerkje 
wat ik ook in mijn breirol heb zitten
Dit patroontje krimpt wel heel erg in tijdens het breien.
Dus ik weet niet of deze wel bruikbaar is. 
maar dat zien we vanzelf wel. 





Het is 11 uur, en veel slaap heb ik nog niet.
Ik pak nog even een haakwerkje om iets uit te proberen.
Want ik heb een geweldig leuk nieuw steekje gevonden. 
Die laat ik morgen zien. 
Lieve Groetjes - Petra

11 reacties:

Angélique

Ik vind beide dekens prachtig worden, hoewel ze beiden een totaal andere uitstraling hebben: de witte zacht en klassiek, de blauwe stoer en modern. Ik vind het ook nog steeds bijzonder dat je dit met je moeder doet; ik kan me voorstellen dat dat een speciaal mooi gevoel oplevert.
Ik ben benieuwd wat je aan het haken bent en naar je nieuwe steekjes.

meijra

Tjonge dat ziet er mooi uit! En wat ga je lekker snel zeg. Echt heel mooi.

gr. Meijra

Elizabeth

Wat vind ik het leuk om al die lapjes bij elkaar te zien van je moeder... Soms denk ik "komt het wel goed met dat deken?" Maar nu ik het zo bij jullie zie liggen en lees dat de blokken behoorlijk passen, ja dan is het gewoon een kwestie van doorzetten!
Je lavendel-paarse blokjes vind ik ook erg mooi, wat een kleur niet kan doen, hè....
Ik heb gisteren ook niet gebreid, alleen een paar borduursteekjes gemaakt; m'n vader (87) ligt in het ziekenhuis en er komt nu even veel op mij neer wb bezoek-regelen-was.
Ik hoop dat ik vandaag nog wat naaldjes kan doen!

Groetjes en fijn weekend, Elizabeth

Pink Princess

Allebei zijn ze prachtig, maar vooral die witte ♥♥

Sandra

wow wat ziet het er al knap uit zeg en wat is die groot

Hetty

De deken ziet er prachtig uit,leuk zo als die op het bed ligt.
Wat mooi in het wit.
Leuk dat je het samen met je moeder doet,gaat ook wat sneller.
Groetjes Hetty.

by Ieke

Wat zal dat een speciale deken zijn voor je dochter: speciaal voor haar gebreid door haar oma en haar moeder... Ik vind 'm in ieder geval prachtig geworden. Ik hoop maar dat zij er net zo over denkt...

Je blauw-paars-lavendel-lila deken vind ik ook heel mooi. Weer een heel andere look, maar zeker niet minder mooi. Wordt lastig kiezen welke het leukst is... Een gedeeld eerste plaats? Is dat een goed idee?

Denk dat je zo nog een berichtje gaat plaatsen over je nieuwe haakwerkje/steekje... Dan hoef ik gelukkig niet zo heel lang nieuwsgierig meer te zijn...

Birgitte aka Bietje

Gaaf die deken. Gelukkig zie ik dat jouw delen ook niet helemaal dezelfde grootte zijn. En dat dit met het aan elkaar maken wat recht getrokken wordt. Mijn delen verschillen ook wat in afmeting, maar ik moet ze nog aan elkaar zetten.
En die paarse, wauw super kleur, en compleet anders. En doe jij je werkjes in een Tajine? Grappig.

Marjo

Wowww, wat ziet die deken er prachtig uit....echt geweldig mooi !!!!

Fijn weekend

Marjo

Anoniem

Wat een mooie witte droom van een deken gaat dat worden, je andere blokken zien er ook prachtig uit.........
groetjes Marjolein

Betsy

Wow! Petra, wat ben je al een eind met je deken en wat wordt hij prachtig! Dat wit kijkt toch wel heel mooi. De blauwe blokken zien er overigens ook mooi uit.
Geniet er maar van.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Een reactie posten