CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

12 augustus 2011

Jippie Vakantie

Goedemorgen! Eindelijk vakantie.



Ik ben eigenlijk al vanaf 6 uur wakker, het is pas 8.15 uur.
Maar ik vind het heerlijk om de dag vroeg beginnen.
Eerst maar een "gezellig" ontbijtje samen met Toby, (eer dat ik mijn bord op tafel heb staan heeft hij de buit al binnen) De rest is hier nog in diepe rust.



Voor mij een Muesli bol en koffie en Toby krijgt altijd elke morgen een kale boterham. Eerst netjes zitten natuurlijk.



Gisteren heb ik bij de nieuwe Primera hier op dorp een tijdschrift gekocht waarvan ik dacht dat hij er niet meer was. In de gewone boekhandel heb ik hem eigenlijk ook nooit gezien. De Anna Burda-Plezier met Handwerken. Eigenlijk heb ik genoeg tijdschriften. Maar ik heb hem toch meegenomen. (omdat het vakantie is) En nu ik hem zo doorblader zitten er best leuke ideetjes en bruikbare patroontjes in. Deze is trouwens van Augustus, die van September had dus eigenlijk in de winkel moeten liggen volgens de info in het blad. Dus van de week nog maar eens gaan kijken.

Kijk hier wat foto's van de binnenkant





Ik ben helemaal weg van dat witte Ajourkussen.

Ik denk dat dit het enigste gevarieerde handwerkblad momenteel is wat in Nederland verkrijgbaar is. Jammer dat er niet meer zijn want ik zag pas op een aantal blogs een heel leuk engels tijdschrift voorbijkomen wat pas is uitgegeven (Mollie Makes) Het ziet er heel leuk en fleurig uit. Ik heb even zitten kijken voor hoe duur een abo daarvan zou zijn...Maar 117 euro voor 13 nummers vind ik veels te duur voor een handwerkblad. (waarvan ik ook al ergens las dat er veel reclame instond) Bij Picasa kon ik ze helaas nog niet vinden ;-) maar wel kan je op hun website proefexemplaren downloaden.


http://ftp.futurenet.co.uk/molliemakes/

Hierboven de link naar hun ftp toe waar de templates staan van de eerste 4 uitgaves. (in pdf)

Nu ben ik zelf her en der op internet wat voorbeeldjes van dit tijdschrift aan het zoeken.
om een beetje bij elkaar te zetten in een map. wie weet vind ik over een poosje wel een compleet exemplaar.


Dit vogeltje staat bv in de templates. Misschien leuk voor jou Elizabeth: Telefoonhoesjes ;-)


Dit vind ik dus ook schattig om eens te maken.


Die staat dus al in het boekje met viltdieren (schatjes)


Prachtig al die kleurtjes, leuk voor een foto..(maar of het echt bruikbaar is )

Kijk dat soort tijdschriften mis ik nu in Nederland..

Groetjes - Petra

9 reacties:

Angélique

Tijdschriften kunnen zo leuk zijn, net als het internet: heel inspirerend en uitnodigend. Vaak bedenk ik mij na het zien van al dat leuks dat een dag veel te kort is en dan moet ik teleurgesteld concluderen dat ik het waarschijnlijk nooit zal kunnen maken ivm tijdgebrek... En toch trap ik er steeds weer in haha (net als op jouw blog kijken, daar haal ik ook regelmatig inspiratie vandaan).
Fijna vakantie, geniet er van!

Marjo

Ook ik mis dat soort tijdschriften hier in Belgie ....dus surf ik heen en weer op het internet...gluur bij andere blogs ...
(die appelhoesjes ben ik ook al tegengekomen...vind ze welorigineel en grappig)
Zo nu tijd voor een kopje verse pompoensoep en een boterham en dan richting ziekenhuis voor kontrole....
Geniet van je vakantie ..

Marjo

Unknown

Fijne vakantie

caroline

hallo Peetje

wat leuk dat je dit allemaal met ons via je blog wil delen !
't is een waar genoegen om een bezoekje te brengen aan je blog .
soms wel 's morgens en 's avonds .
prettige vakantie , de onze loopt teneinde deze week .
groetjes uit watou caroline

Birgitte aka Bietje

Fijn dat je nu ook vakantie hebt. Ik heb de laatste dagen met je mee zitten aftellen. Geniet, rust en doe weer energie op voor het komend jaar.

Elizabeth

Heerlijk dat nu toch je vakantie eindelijk is aangebroken! Ik vond het supergezellig om het aftellen met je mee te maken via je berichtjes. Het was voor mij ook aftellen, maar dan andersom richting einde vakantie..(snik snik..)

Grappig dat je de Anna hebt gekocht, ik stond er juist ook gisteren mee in m'n handen bij de boekhandel..., heb het niet gedaan want er liggen nog zoveel leuke tijdschriften.. Ik vond de bloemengranny's wel wat lijken op die jij een tijdje geleden voor je kleedje had gemaakt. En op het witte kussen werd ik meteen verliefd!

Ik wens je een hele fijne vakantie, hoop stiekum dat je blijft bloggen, maar soms is het ook goed om afstand te nemen. Geniet, rust uit en neem het er van!

Groetjes, Elizabeth

by Ieke

Fijne vakantie!

Wat een leuk blad! Heb er toevallig vorige week ook mee in m'n handen gestaan. Maar niet gekocht... Eerst afmaken...

Rachel

Wat een gezellig blogbericht om te lezen! Bedankt voor het delen van de link van het tijdschrift. Even neuzen....

Fijne vakantie! Geniet ervan.

Groetjes,
Rachel

Vlijtige Handjes

Heerlijke vakantie! Geniet! Ik vind tijdschriften ook heerlijk. Ik wordt wel kritischer in kopen. Maar dit is er weer zo een. Eens kijken of ze hem hier bij Bruna hebben.

Een reactie posten