CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

15 juni 2011

Leer beter haken


Een poosje terug kocht ik dit leuke boekje bij een kringloop winkel. Het boekje komt uit 1982. Lang geleden dus, maar nog Oh zo leuk en zomaar weer van deze tijd. Retro noemen ze dat toch ? Ik ben gek op dit soort haakboekjes, heb er dan ook verschijdene. Naast de uitleg van de diverse steeksoorten en handige tips die in dit boekje staan, vind je ook andere patroontjes, zoals b.v. het haken van een uiennet.. (wat ik ook nog eens wil maken) als ik daar het juiste garen voor kan vinden, een rijtje kastrandjes, daar heb ik er ook al een aantal van gemaakt. en Cactussen...Ook heel leuk natuurlijk. En wat een leuke Oorwarmers ook. Zou zo in dit kleurentijdperk passen. Ook een pagina met leuke bloemetjes om te haken, die nog niet eens zo eenvoudig zijn om te maken. Ik ben er aan begonnen maar ik heb het idee dat ik iets verkeerds doe, want de blaadjes zitten niet zo mooi vast als op de foto, terwijl ik naar mijn weten echt volgens het patroontje haakt. Dus heb ze later met een steekje aan de achterkant wat vaster gezet, misschien was dat ook de bedoeling.

Hier wat bladzijden uit het boekje


Hier de bloemetjes en het patroontje (voor wie ook een poging wil wagen)



In ieder geval is het een leuk boekje.

2 reacties:

Angélique

Tsja, je moet net de mazzel hebben zoiets tegen te komen. Het ziet er in ieder geval erg leuk uit..
Grappig dat je met zo'n boekje blij kan zijn als een kind (ik ken het gevoel). Veel plezier er mee!

Grietje

Ik dacht...Hé, leuke bloemen. Super dat je het patroon er bij hebt gezet!

Groetjes,
Grietje

Een reactie posten