CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 november 2011

Kruis en Krakeling (2)



Dinsdag is altijd de dag dat ik naar mijn ouders ga,  En soms wil ik nog wel eens bij de snuffelhal naar binnen lopen. Ze hebben altijd  zoveel leuke restpartijen wol. Het is dat ik geen idee heb wat ik er van moet maken. Anders zou ik zelf met tassen vol thuis komen. Je wordt er zo hebberig van als je al die wol bij elkaar ziet.
Gelukkig kan ik me wat dat betreft dan wel  inhouden en me verstand erbij houden.
Maar het is zo heerlijk om daar even rond te neuzen, de vele soorten wol te zien, even te voelen.


Vandaag zou ik een verjaardagscadeautje kopen voor een bewoner
Ze wil graag een trui breien.  Dus kocht ik 12 bollen Zephir van Cheval blanc in de kleur Verviene. Het zijn natuurlijk restpartijen, dus veel keus heb je niet, maar van deze kleur was er meer dan genoeg van. En ik vond het wel een lekker fris kleurtje. Nu maar hopen dat het genoeg is voor een trui en dat ze het leuk vind.
Maar mocht het niet naar de zin zijn kan ik het altijd terugbrengen.




Verder kocht ik voor mezelf dit grappige bolletje Bowling van Phildar.
Er was nog maar 1 bolletje van
Een soort mini pompomgaren. in de kleur campanule (paars) 
Maar hoe ik het ook probeer vast te leggen. De paarse kleur komt er niet uit.
Wat is dat toch met paars, dat het niet wil op de foto. ik vind dat zo apart.
maar goed, ik wil eens proberen of ik hier een kerstbal van kan maken. 





Over kerstballen gesproken.
Ik heb de laatste nog even buiten 
aan een kerststak op de foto gezet.
(de tak is trouwens van mijn nepboom) 

Hier de laatste aanwinst
Deze keer wel goed gelukt
De kruis en krakeling nummer 2


En dit was nummer 1


En nu ben ik zowaar de tel kwijt
Heb het boek niet bij de hand.



En hier staat er ook weer 1 van op de naalden

Tot morgen. 




21 reacties:

MrsYarnart

that purple wool is very funny :) the xmas balls are so beautiful. i am really looking forward to see that xmas tree!

Angélique

Wat een leuke trui zal dat worden! Kan ze dat helemaal zelfstandig?
Gelukkig heb ik nog campanula in de tuin (ja, in de bloei), dus ik weet wat voor kleur het is. Grappig bolletje! Zal wel een bijzondere bal worden, leuk!

Johanna

Mooi garen voor een trui. Ga je een sjaal maken van het andere garen? Mooi worden die ballen.

Akelein

Dat patroon van kruis en krakeling 2 heb ik gebruikt voor een rand in een muts van IJslandse wol. Mooie ballen heb je!!!

Pink Princess

Mooi die paarse wol, het komt vaak een beetje blauw over inderdaad...zal aan het pigment liggen denk ik :) Die lichte kleurtjes zijn lief...heerlijk nieuwe wol dus ;)

Moos

De snuffelhal ........ klinkt heeeeel verleidelijk hihihihi

Maar mooie wol gescoord (en je niet laten verleiden voor meer - weet niet of ik ook zo sterk zou zijn hahahahaha)

Mooie "ballen" weer!!! Hoeveel heb je er nu al wel niet gemaakt???? Toppie hoor!!!!

Jacomijn

Meid, je gaat wel als een speer met die ballen !! Ik ben eigenlijk de tel een beetje kwijt hoeveel je er nu in totaal hebt gebreid (dus met de pinkribbonballen etc.). Volgens kun je de boom er inmiddels al aardig mee vullen of niet ?!!! :o)!!!!

Betsy

Het is een heel mooi patroontje. Ik heb er vroeger een trui van gebreid in rood-wit-blauw. Die heb ik echt jaren gedragen.
Vrolijk wolletje voor een trui. Dat valt vast wel in de smaak bij de bewoonster.
Knap dat je je in kunt houden met zoveel wol in de snuffelhal.... Ik vind dat altijd zo verleidelijk!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Anje-Grietje

Weerstand aan wolletjes bieden is wel heeeeel moeilijk.... dus fijn als je een goede reden hebt om iets uit te zoeken....
Hoop dat ze er een prachtige trui van breien gaat.
Voor de jarige BreiSTER natuurlijk Van Harte Proficiat!
Mooie balletjes heb je er weer bij!
Groetjes Anje.

Marjo

Ben benieuwd naar je speciale bal .....

Liefs
Marjo

Michelle

Je hebt de smaak goed te pakken met kerstballen breien,ze worden erg leuk. Hoop dat ik binnenkort ook de tijd ervoor kan vinden.

Happy in red

Oh, ik ben zo slecht met 'gekke' wol. Heb er altijd ruzie mee en heb ook altijd het idee dat ik met 'de freggles' (ken je ze nog??) zit te haken ;-) De kerstballen zijn leuk gelukt. Wow!
Esther.

Wieke van Keulen

Hoi Petra, Wat een mooie ballen heb jij gemaakt, en wat een grappige wol heb je gekocht. Heb jij een bal per post naar mij gestuurd?

Willy

Leuk Snuffelhal, houd ik ook wel van.
Mooie ballen, ik kan hier de tel ook niet meer bijhouden ;)
Groetjes

Linda

Maar goed dat wij geen snuffelhal hebben zou niet goed voor mijn beurs zijn en je boom hangt straks behoorlijk vol met prachtige ballen denk ik!!Heerlijk dat paars maar idd.ik krijg het ook nooit knap op de foto.Gr.Linda

Elizabeth

Het lijkt me geweldig zo'n snuffelhal, hadden we hier in de buurt ook maar zoiets... Maar de verleiding is natuurlijk heel sterk om telkens iets mee te nemen, want je ziet altijd wat liggen dat je eigenlijk voor de prijs niet hoeft te laten liggen.. (wat een zin...)
Ben benieuwd hoe de bolletjesgarenkerstbal (scrabblewoord...!)uit gaat pakken. Ik heb n.a.v. je vorige berichtje het boek van Arne&Carlos eens heel goed zitten bestuderen. Als jij goed kijkt naar bepaalde foto's,dan zie je bij hen ook de "ongemakken" bij het meerderen/minderen in het motief. Ik loop er ook tegenaan, en soms is het de reden dat ik liever een ander motief kies..
Krakeling 2 is supermooi, ik wil hem ook nog gaan maken!

Groetjes, Elizabeth

Vlijtige Handjes

Je zou wel overal willen wonen alleen al voor de koopjes. Klinkt wel héél hebberig. :)
Volgens mij is de bewoner heel blij met het garen. Het is een mooi kleurtje.
Groetjes Anita

Anoniem

En Petra droom je nog niet van balletjes ;o), de bowling wol van phildar is heel leuk werkt ook leuk als randje onderaan een trui, of kraag , het breidt alleen wat lastig met die bolletjes....en ik denk dat de blauwtonen in het paars de overhand hebben met foto's maken.
Je jarige breister zal vast wel blij zijn met die leuke wol. En anders maakt ze maar een leuk hes als een trui niet genoeg zou zijn ......
fijne dag

by Ieke

Wat een prachtige ballen!

En de wol voor de bewoner is ook super! Denk eigenlijk wel dat ze het mooi gat vinden. Dat vind ik in ieder geval wel.

Zo'n snuffelhal zou voor mij heel gevaarlijk zijn! Wij hebben in Hardenberg (half uurtje rijden) de breigarengigant (google) zitten. Tja... Daar moet ik dus echt niet langs komen. Kan er niet naar binnen zonder te stoppen. Maar helaas, ik mag er het komende jaar niet komen. Eerst UWYH. Doe je ook mee?

by Ieke

Gewoon doen!

Ze is zo lief!

En ik help je wel aan patronen... Daar heb ik er genoeg van.

by Ieke

Hoop dat je je paarse bol met phildar bowling nog hebt. Is dit niet het garen dat in het Marie claire boekje gebruikt wordt voor de oirwarmers?

Een reactie posten