CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 november 2011

Een balletje van niets

De kruis en krakeling (1)

Zo heet deze kerstbal

Een lastig balletje, want door het om en om wisselen van kleuren en het patroon over alle steken loopt, heb je daar met meerderen en minderen last van. Ik ben ook niet zo tevreden met het resultaat. was al een keer overnieuw begonnen. Op een andere manier gemeerderd, maar ik kreeg het niet netjes. Dus nu laat ik hem maar zo.



Zo ziet de onderkant eruit.. Ik heb ze wel eens beter gehad



Tussen de 1e en de 4e naald  wiselt het patroon en dat is goed te zien
maar er zit ook een foutje in hoor


Als je hem op de mooie kant fotografeert valt het wel weer mee

 En op de onderste 3 foto's is goed te zien dat bij het
 meerderen met een patroon zoals dit
erg rommelig is geworden.





Maar er is nog een kruis en krakeling nummer 2
:-))) 

morgen misschien
Eerst maar weer verder met de herfstgranny. 


Fijne zondag.

19 reacties:

Happy in red

Nou, ik vind het knap hoor. Volgens mij moet je er engelengeduld voor hebben!
Esther.

Hetty

Ik vind hem nog niet zo gek hoor nu die af is.
Het lukt jou vast nog wel een keer om het wel goed te krijgen.
Fijne zondag verder groetjes Hetty.

Anoniem

erg knap gemaakt, enne ik zie geen foutje;-)

groetjes Judith

Johanna

Foei, uithalen, dat kan zo niet:))) Ach wat maakt het uit als je 1 misser maakt. Daar leer je ook weer van is mijn motto.

Tineke

Ik vind het knap van je, doe het je echt niet na.

Willy

Van niets, zou ik niet zeggen. Ik vind hem er nog best goed uitzien. We zien onze eigen foutjes natuurlijk altijd. Ik heb me aan zo één nog niet gewaagd.
Groetjes

Moos

Zelfs een niet-geheel perfect balletje is op zijn manier prachtig meid. Trouwens wat is nu perfectie toch!?!?! ;-) hihihihihihi
Ik doe het je niet na en vind het wederom een topprestatie!!!!!!!

Roos

Ik vind de kerstbal prachtig...waar zit dan dat foutje???
Ik zie niks...Roos x

Dorien

Nou,ik zou het geen balletje van niets willen noemen hoor. Ik vind em hoe dan ook geweldig! Dat gepriegel met ik weet niet hoeveel naalden en die verschillende kleuren volgens een patroon, ik moet er eigenlijk niet aan denken! Ik geloof niet dat ik daar het geduld voor op kan brengen, dus ik doe het je nog steeds niet na.........

Anoniem

had ik ook hoor Petra dat je de toerwisseling ziet maar ik vind het een prachtbal!
groetjes Marjolein

Betsy

Met zijn mooie kant naar voren in de kerstboom hangen en niet zeggen dat er een foutje in zit!
Ik zie het foutje trouwens niet en vind de bal prima geslaagd. Je bent wel een volhouder met het uitproberen van een patroontje: bij mij was het werkje allang in een hoek van de kamer beland...

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo

Foutjes moeten kunnen ...blijft handwerk, niet dan ?
Ik vind het prachtig die ballen.....

Liefs
Marjo

Elizabeth

Haha, een balletje van niets.... O, ik mopper ook altijd als het niet gaat zoals ik wil of denk dat het moet gaan. In het boek is het zo'n mooie bal..
Ach, misschien zijn we wel te kritisch..
Eigenlijk daagt de moeilijkheid van dit balletje me wel uit, Petra. Maar ik loop natuurlijk het risico ook een gaar balletje te krijgen...

Groetjes, Elizabeth

Ilonka

Hhihihihi hij ziet er evengoed prachtig uit. En het blijft toch handwerk en ik ben er zelf ook een paar aan het breien en ze zijn ook niet allemaal even mooi. Maar het blijft leuk om ze zelf te maken.

groetjes Ilonka

Mirjam

Hoi Petra,
Ik blijf het ontzettend knap vinden, dit soort brei-werkjes... Heel mooi.
Ik wens je een heel fijne week,
Lieve groet,
Mirjam

HaakKamer7

Balletjes van niets????? Ik vind het knap hoor en het patroontje is hartstikke leuk.
Groetjes, Liane

Jacomijn

Nou, je doet het toch maar even!!! Knap hoor ! Ik vind ´m in ieder geval erg mooi !

Jacqueline

Ik vind hem ook mooi, ík doe het je niet na!!

Anoniem

ziet er al heel mooi uit, prachtig

Een reactie posten