CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

2 november 2011

Haken en huisjes bouwen

Soms verbaas ik mezelf dat ik na 5 maanden bloggen nog steeds  inspiratie kan vinden voor een nieuw bericht. Er is altijd wel wat te melden. Inmiddels is het woensdag en zitten we al in November. Wat vliegt de tijd. Ik genoot vanmorgen toen ik naar mijn werk ging en het terrein opreed. Met aan weerszijde van de laan de prachtige bomen,  De blaadjes dwarrelen nu in grote getale naar beneden in bruin,rood, geel en groen. Het gaat nu wel erg snel. Zal niet lang meer duren voor de bomen kaal zijn. Maar nu is het nog even genieten van de mooie herfstkleuren. De herfst is hier binnen in huis ook te voelen. want zo kwam ik vanmiddag thuis. Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging had ik de 117 vierkantjes even uitgelegd. om te kijken hoe groot de plaid ongeveer gaat worden.Mooi gezicht he zo al die vierkantjes :-))) Dat is leuk thuiskomen.


Maar het zijn er bij lange na nog niet genoeg. Op de beurs kocht ik er al  3 bolletje bij.
In totaal gaan er nu 13 bollen van Drops Delight doorheen.en heb ik 4 bollen fabel voor de rand en het aan elkaar haken. Dus in plaats van de eerder gedahte  140 vierkantjes gaan we nu tot de 180. Dan wordt hij ongeveer net zo groot als de tafel. Dat vind ik dan wel een mooi formaat

Dan had ik beloofd dat ik mijn nieuwe bankstel nog zou laten zien... Hier een kijkje in de woonkamer.
Zie ik nu dat de schilderijtjes lekker scheef hangen. Let maar niet op de verschillende lijstjes. Doordat ik van blank hout ben overgestapt naar teakhout, wilde ik de lijstjes ook donkerder hebben. Moet er nog steeds 2 afmaken. Haha ik heb dus zelfs een wippie aan de muur ;-) Maar dat komt wel goed hoor.


Een nieuwe bank en een nieuwe eettafel.
Alleen ligt die vol met aan de ene kant de granny's



En zo ziet de andere kant van mijn nieuwe eetafel eruit. (door de donkere kleur van de tafel is het nu wel moeilijker foto's maken, maar het zijn de dingen waar ik momenteel mee bezig ben.
En ik de komende maand graag af wil maken. Nog genoeg te doen dus.
We haken stug door ;-) heerlijk ontspannend.

Alleen de laatse 2 avonden heb ik niet veel gedaan, althans niet hier in huis, maar wel bij mij vriendin.
Ik had het woord huisjes bouwen al laten vallen. Mijn vriendin heeft namelijk een hele collectie aan kersthuisjes. En ze had gevraagd of ik haar wilde helpen met het opzetten van het dorp, want alleen ziet ze het niet zitten. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen want al die snoertjes van die verlichting moet je allemaal wegwerken. pfff wat een werk zeg. Het is niet iets wat je zomaar even neerzet dus. maar het is ons aardig gelukt.

Inmiddels staat er een heel kerstdorp (winterdorp)  bij haar in de huiskamer op de kast. Zie hier het eindresultaat. Ik vind het wel erg vroeg dit jaar, maar dat wilde ze graag.
Ik moet eerlijk zeggen dat het hartstikke leuk is al die huisjes zo bij elkaar. Maar je moet er wel de ruimte voor hebben.






En nu mag ik weer voor mezelf
Ik heb nog anderhalve halve sjaal te gaan.
3 kussens staan er in de wacht.
en  nog 63 vierkantjes.
dan wil ik graag nog een paar kerstballen breien
en en en nog zoveel meer...
Nu alleen nog een beetje meer tijd ;-)


Tot Morgen ;-)



14 reacties:

Elizabeth

Weet je.., ik kijk gewoon elke dag even bij jou, want ook al sta je dan nog niet met het nieuwe bericht boven in mijn bloglijst, een nieuw bericht is er elke dag wel!
Wat een prachtige bank, Petra. Het is heerlijk om te genieten tussen spullen die naar je zin zijn.
En dan het kerstdorp... wow... Ik dacht stiekem dat jullie de huisjes uit Eline's winterhuis zouden gaan maken, maar dit is tof!
Wat heb je al veel vierkantjes, je bent echt een doorzetster..., hier liggen de Karisma's ook maar in de kou... Ik zal jouw goede voorbeeld na gaan volgen, het helpt echt hoor als je dit ziet.. Veel handwerkplezier, want jij kunt voorlopig ook nog wel vooruit!

Groetjes, Elizabeth

Angélique

Ik kan ook zo genieten van de natuur in zijn herfsttooi. Maar ook van de prachtige deken die je aan het maken bent. Je bent veel verder dan ik (bij mij schiet het niet echt op) en het wordt mooi!
Je woonkamer is ook erg gezellig zo. Als je schilderijtjes scheef hangen, is het een teken dat je gestoft hebt ;-)

Nou, je bent voorlopig nog zoet, we kunnen nog heel wat tegemoet zien (yeah!)
Geniet er van!

Anoniem

Wat een prachtige kleuren Petra en mooie wol en zovéél wat zal het mooi staan op je nieuwe bank als je er lekker warm onderligt. Alleen je benen dan hé want bij jou moet er wel gehandwerkt worden met al die plannen.Ik ben ook gek op manden en er staat bij jou een hele mooie mand met wol op tafel. Leuk zo voor het raam met het licht er op.Succes verder en groetjes Roos.

Jacomijn

Blogger is weer tragisch. Zag je bericht omdat ik gewoon voor de leuk even op je blog ging kijken, maar op mijn dashboard was nog niets te zien !! Ik lees dat Elizabeth dezelfde ervaring heeft !!

Vierkantjes, bankstel en kersthuisjes: in 1 woord: geweldig !!!!!!
En ik moet bekennen dat ik, als we het over Kerst hebben, de boom ook het liefst al in november neerzet. Wij praten ook niet over onze kerstboom, maar over onze winterboom. Er hangen namelijk niet alleen ballen in, maar ook heel veel zelfgemaakte dingetjes, die ik dus 1x in het jaar es even allemaal tegelijk kan ophangen en weer eens bekijken !! En de lampjes, hè!!! Zo leuk in de donkere maanden. Dus ja, ik ben bang dat halverwege november bij ons de boom wel weer in de kamer zal staan.

En dat van die lijstjes is in, hoor !! :o)!!! Hoeft tegenwoordig niet meer in één kleur te zijn.

Johanna

Mooie kleurtjes, dat gaat heel mooi worden. Heerlijk zo'n grote bank, ook een mooie neutrale kleur. Oh wat een kerstsfeer straalt er uit die huisjes.

Gerd@

Je bent lekker bezig .... wat een squares heb je al gemaakt .. leuk werk vind ik dat heerlijk ontspannen .... succes met de overige nog te haken squares ...... groetsss Gerd@

Monique van den Berg

Zo, dat schiet al lekker op met die vierkantjes. Mooie wol zeg!

Wat een leuke bank heb je gekocht. Dat stukje kast wat ik nog net op de foto kan zien vind ik ook erg leuk. Je zit er weer gezellig bij :-)

Groetjes, Monique

meijra

Zo wat ziet het er gezellig uit bij jou, en wat schiet je al op. Ik ben het met de dames hierboven eens, dat ik altijd even naar jou verhaaltjes uitkijk. Gezellig hoor.
gr. Meijra

ChériesCrochet

Wat ziet het er gezellig uit bij jou en wat ben je " vreselijk " actief....maar wat leuk !!! Ik geniet van je blogberichten en van je creaties natuurlijk :-)

Willy

Mooie bank en ik zie dat je er Zweedse kussens op hebt liggen. Je plaid vordert behoorlijk, ik vind het garen echt prachtig.
Je vriendin heeft daar wel een heel gezellig dorpje en daar kan ze extra lang van genieten. In de tuincentra zie je ook elk jaar grotere dorpen, daar moet ik altijd even bij gaan kijken.
Groetjes

Moos

Schitterend al die squares .... dat wordt een waazinnig mooie plaid!!!!!

Mooie bank meid .... ik zie je "met plaid" al helemaal zitten hihihihihihihihi

by Ieke

Je bank vind ik prachtig! Net als je salontafel en je eettafel. Zoiets is helemaal mijn ding, zou je later zo bij mij in huis tegen kunnen komen.

Gelukkig heb jij net zo veel to do's als ik... Wat dat betreft kunnen we elkaar een handje geven.

Juud

ben benieuwd hoe t plaid gaat worden. het ziet er super uit het dorpje met lichtje.

Wieke van Keulen

Aha Petra, hier is een logje over je plaid. Leuk om te zien hoe ze hier nog op je tafel liggen. Als ik het goed zie heb je wol met een kleurverloop gebruikt. Wat een ontzettend leuk idee. Ik vond de kleuren al zo warm en mooi.

Een reactie posten