CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 november 2011

Overzicht van de week en vandaag.


Vandaag is  voor  het eerst weer dat ik me een beetje voel zoals ik me hoort te voelen. Het is echt eeuwen geleden dat ik zolang ziek geweest ben, Ik ben niet zo'n thuisblijver, maar nu was het nodig, Je hebt wel eens een dag dat je je niet lekker voelt of een paar dagen, maar dit was toch een echte griep. Het hoesten is nog niet helemaal weg en vooral s'nachts kan het nog wel eens opspelen. Meestal ga ik dan even uit bed, smeer me keel met een hoestdrankje en neem een paracetamol met een kopje thee. Pak ik dan maar een haaknaald om een granny te maken. Dat helpt echt als je dan even rechtop gaat zitten. Maar vandaag heb ik weer vleugeltjes, voel me echt weer heerlijk. Morgen ga ik weer beginnen. Het weekend heb ik verder vrij. En vandaag dus even een bijkom dagje.. Vanmiddag heb ik een afspraak voor  Cesar Therapie, Dat is nieuw voor maar maar wel nodig, omdat mijn schouders nek helemaal vast zitten. Ik heb ook een rare kraaknek. Spanningen. Toch is dit nog een nasleep van de echtscheiding en de problemen rond de verkoop van het huis. etc etc. Daar zal ik binnenkort een blogje over schrijven. Nu even geen zin in ;-)

Maar wat doe je nu zoal wanneer je een weekje thuis bent met griep.
De hele dag hang je maar een beetje rond, je haakt een granny en af en toe een rondje aan een kerstbal.
Je probeert wat in het huishouden te doen, maar ook dat is minimaal. er komt niet zoveel uit mijn handen.
en dan ga je ook hele gekke dingen doen, waar je normaal niet eens over na zou denken.


Kraaltjes uitzoeken.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de grotere en 
meest opvallende en leuke kraaltjes
er al snel uitgehaald waren.
Af en toe vis ik er nog een paar uit. 
omdat het zo verslavend is en ik moeilijk kan stoppen.
Maar hier blijft het zo ongeveer bij ;-) 
De rest gaat apart in een potje. 

De reden: 
Ik had een tijdje terug bij Kruidvat/trekpleister 
een sorteerbakje gekocht.
Om toch een beetje het een en ander te sorteren.



Leuk gezicht zo al die kleurtjes he! 







Verder heb ik wel wat granny's gehaakt, niet zo veel, maar het einde is nu wel bijna in zicht.
nog 2 bolletjes van de 13

nog 23 vierkantjes 
Dus ik hou nog wat over


Een kaartje van Postcrossing.



Van alle restjes 
 kan ik misschien wel een kerstbal maken. 




En dan hier mijn nieuwe aanwinst, Als ik nu elke keer een eigen creatie maak, komen die 55 ballen uit het boek natuurlijk nooit af.  hahaha. Maar, zoiets had de dame van de boekhandel gemaakt.(of eerlijk gezegd haar moeder) (dus het is niet mijn eigen idee) Eerlijk is eerlijk. En omdat ik nog van die mini pompoentjes had, was deze dus snel gemaakt.... De Paars met witte stippen bal (om het maar een naam te geven) . Schattig toch. Dit balletje krijgt nummer 58 mee. Alle ballen zijn verzameld onder de tag Project Julekuler  En hangen onderaan de blog bij Januari 2011.  Deze komt er ook nog bij.


Fijne dag allemaal, ik ga zo even een frisse neus halen, het zonnetje schijnt weer heerlijk

****



19 reacties:

Zaanse Zolder

Gelukkig gaat het met je gezondheid dan weer de goede kant op!
Wat veeeeeeeel kralen, leuk hoor die kleurtjes zo allemaal bij elkaar!
Je kerstbal vind ik ook helemaal leuk.

Anje

Meid wat fijn dat je weer bent opgeknapt... zo ziek is toch maar niets.... Wat een enig "Sneeuwdwarreltje" heb je gebreid....
Lieve groetjes, Anje.

Vlijtige Handjes

Fijn dat het wat beter gaat. Kraaltjes uitzoeken is net een legpuzzel leggen. Je kunt gewoon niet stoppen. Leuke kerstbal Petra!!

Anoniem

fijn dat de griep weer wat minder is. Een heleboel kralen, dat is een werk om te sorteren.
En je sneeuwbal is errug leuk. Brei je dat met vier naalden?
groetjes Judith

Moos

Ben blij dat je je weer een stuk beter voelt!

Enne evengoed dus best productief geweest ;-)

Leuk die kerstbal!!!!!!!

Geniet van vandaag .... het zonnetje schijnt (althans hier)

Liefs Moos

by Ieke

Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Goed van je dat je even de tijd hebt genomen om echt uit te zieken. Dat werkt vaakt het beste.

Ik vind je kralen prachtig, net als je kerstbal. Die vind ik weer helemaal leuk gelukt.

Anoniem

Het was weer gezellig je Blog te lezen, geniet van het zonnetje en doe nog even rustig aan,groetjes Roos.

Jacomijn

Fijn dat je je weer beter voelt !! Grappig om te lezen dat jij dezelfde soort dingen gaat doen als ik, wanneer ik ziek ben. Ooo, voor de zekerheid maar even "afkloppen", want de laatste keer dat ik ziek was, is alweer een hele tijd geleden, gelukkig!

't Wordt misschien een beetje saai, mijn reactie, maar ook deze bal is weer heel leuk !! :o) !!!

MrsYarnart

what are you going to do with those beads? the postcard crossing project is a great idea, i have never heard about it! i saw that you haven't got any postcards from hungary. i would willingly send you :)

Angélique

Gelukkig dat je weer opgeknapt bent. Wordt vervelend hè, als het zo lang duurt.
Leuk, deze bal met witte stipjes.
De volgende is er een vol met kraaltjes?

Ik ben benieuwd naar je deken, je gaat hard! Die wordt vast heel mooi.

Dorien

Fijn voor je dat je je weer beter voelt! Dat hangerige gedoe wordt je ook spuugzat. Bal nr. 58 is zeer geslaagd hoor! Ik wens je vast een lekker weekend!

Janine en Suus

tjonge Petra, kerstbal gezien en meteen al in huis! Snel ben je hoor. (hij is ook wel echt leuk, jou nr. 58) Fijn trouwens dat je je weer beter voelt, dan krijg je overal weer zin in!
groetjes Janine

Corrieneeltje

Há Petra, dat klinkt heel bekend ... 's nachts opzitten vanwege het hoesten, iedere winter is het bij mij weleens raak met COPD, maar wat heerlijk om dan een handwerk te hebben liggen hè! Prachtige granny's heb je gemaakt en de kerstbal érg leuk. Je kralendoosjes lijken wel snoepgoed. Het ziet er vrolijk uit op je weblog.

Moon

Hier nog 1 geveld door de griep, ook al de hele week en het schiet niet op. Er is bij jou nog veel meer uit je handen gekomen dan bij mij, ik heb wat gehaakt en blogs gelezen en heeeeel veeeel geslapen en dat was het wel. Gave kerstbal, die blauwe! Vind je vorige blogje ook leuk, wat een leuke gebreide dieren uit Estland, passen eigenlijk ook wel goed bij de kerstballen, met dezelfde soort motiefjes.

Op een snel herstel, zullen we maar zeggen!!

Groetjes, Simone

Mirjam

Hallo Petra,
Wat een enorme hoeveelheid kraaltjes heb je. Wat goed dat je dat sorteerbakje hebt gekocht, lekker overzichtelijk is het nu allemaal. Je schiet inderdaad lekker op met die grannies, ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat joh...
En deze kerstbal is ook weer helemaal leuk.
Gelukkig voel je je inmiddels weer helemaal beter. Morgen dus een dagje werken en dan weer lekker weekend, goeie start dus na het ziekzijn...
Fijne avond nog,
Groetjes,
Mirjam

Betsy

Fijn om te lezen dat je je weer een stuk beter voelt. Het is ook goed om even uit te zieken. Dan kun je er weer tegen. Dit zijn inderdaad dagen om maar wat aan te rommelen. Het ziet er trouwens wel mooi uit met al die gekleurde kraaltjes en frutsels. Het is ook steeds weer een verrassing wat voor kerstbal je gaat laten zien. Deze is ook heel leuk met die pompoentjes.
Ik lees dat het bij jullie steeds zonnig is: wij zitten hier al de hele week in de mist en de kou! Het lijkt wel winter....
Nog een dagje en je kunt al weer van je weekend genieten.

lieve groet,
Betsy
wolatelier DiAn

Willy

Wat ben je toch een super kerstballen breister, petje af! Je hebt de kraaltjes nu mooi op orde.
Fijn dat je je al weer wat beter voelt.
Groetjes

Karin

Hoi Petra,
Ik ben sinds twee weken ook aan het "postcrossen", erg leuk en vandaag kreeg ik bericht dat mijn eerste kaartje is aangekomen. Hij moest naar Rusland...ben benieuwd waarvandaan ik wat terug krijg.

Groetjes

Haakmuts

Fijn dat je weer wat opgeknapt ben. Heerlijk al die kleurtjes bij elkaar, ik kan daar ook zo van genieten. Enig die zelf ontworpen kerstbal.

Een reactie posten