CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

9 november 2011

In Estland breien ze ook.

In Estland breien ze ook.

Al een paar keer ben ik  deze figuurtjes tegen gekomen. Zo ook op de handwerkbeurs in Rotterdam Ik kwam ze tegen bij de stand van Carla M. die het boek Warme handen heeft uitgebracht wat daar werd gepresenteerd. Nu ben ik zelf niet zo van de wanten, dus heb het boekje niet gekocht, Maar was heel gecharmeerd van het  gebreide varkentje wat daar op de tafel stond., en dat varkentje was ik al eens eerder tegen gekomen. op internet.  Ik al blij want ik hoopte op een patroon, een boekje, maar helaas pindakaas. Eigenlijk was ik het weer vergeten. Maar gisteren kwam het zo ter sprake bij het kerstballen breien  en kon ik weer niet op de naam komen. Dus om het nooit meer te vergeten,  maak ik er een berichtje van. Helaas is het boek niet in Nederland verkrijgbaar. Je kan het ook nergens bestellen. (bij mijn wete niet)  Maar vind ze zo leuk dat ik hier toch een paar afbeeldingen wil laten zien.zodat je een kleein beetje de indruk krijgt van wat er in het boekje staat. Op de blog van Carla. M schrijft ze er zelf ook een stukje over. Klik Hier
Die heeft de patroontjes wel  :-(


Dit is het boek waar het om gaat
Ik hoop dat het nog eens in het engels of Nederlands wordt uitgegeven.


 Handpoppen

Een platvis, heel apart maar hier ben ik niet zo weg van. Je kan het natuurlijk wel als pannenlap gebruiken ;-)

 een muis
Maar het mooiste is wel het varken.














***
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


O ja, en een eigen ontwerpje

Weet er alleen geen naam voor

 

21 reacties:

Moos

Wow die handpoppen en beesten .... wat een onwijs mooie patronen zeg.

Vind je "naamloze" hihihihihi kerstbal leuk!!!!

Vlijtige Handjes

Inderdaad het varken is helemaal top!

Happy in red

Oh wauw, lijkt me heel moeilijk! Maar wel heel gaaf zeg!
Groetjes, Esther.

Jacomijn

Oo, die handpoppen vind ik leuk !!!
En jouw bal ook !! Heel grappig, maar ik kan je helaas ook niet helpen aan een naam ! :o)!!

Zaanse Zolder

Superleuk zeg ! inderdaad heeft die platvis meer weg van een pannenlap of alpino-pet maar die varkentjes zjn leuk!

Anje-Grietje

Je "Kerstzonnetje" vind ik een echte mooie Julekul.
Zo leuk al dat inbreimoois, kan er naar blijven kijken en......het is zo leuk om Fair-Isle te breien.....
Groetjes Anje-Grietje

Angélique

Je "Rudolf's nose" knalt er lekker uit! Zie je wel dat je zelf wat kan bedenken!
Ik denk dat je dat varken ook echt wel zonder patroon voor elkaar krijgt, je bent zo handig, dat gaat je lukken!

Wieke van Keulen

Prachtig allemaal. Ik vind de zeehond ook helemaal top. En je bal is erg orgineel. Zondag was iemand met glittergaren aan het breien, zoals je ze ook in het boek ziet en dat was ook zo leuk.

MiM

Erg leuk, die gebreide beesten! Ik hoop voor je dat je het boek nog eens vind. Het varkje is echt super! Liefs MiM

by Ieke

Dat varken is inderdaad heel erg leuk!

Net als je pluizebol...

Pink Princess

LEUK dat varkentje (als je eens gaat zoeken via Google kom je vast wel iets tegen hoor hihi...en is idd ook niet zo'n moeilijk model zo te zien ;) )Je kerstbal is echt leuk......

chrisje

superleuke dingen! Ook je kerstbol is mooi.
Groetjes Chris

Mirjam

Hoi Petra,
Ze zijn dan ook wel heel schattig.
Fijne middag nog,
Groetjes,
Mirjam

Willy

Oh, dat varkentje in grijs, wat een lieverdje.
Dat boekje is leuk! Goed dat je het hier voor jezelf opslaat ;)
Ik vind de kerstbal ook een hele mooie.
Groetjes

Johanna

Wat een snoesjes.

Dorien

Wat ziet dat er prachtig uit allemaal.
De zeehond is geweldig!
Misschien wordt het tijd om zo langzamerhand is wat vaker de breipennen ter hand te nemen! Mag eerst wel een half jaartje oefenen!!

Elizabeth

Oh, ik vind dit geweldige plaatjes.. Heel leuk om "noorse" motieven op deze manier te verwerken. Ik vind het leuker dan amigurumi's..
Misschien kunnen we zelf wel wat ontwerpen in deze stijl, lijkt me een leuke uitdaging voor de kerstvakantie..
Grappige kerstbal heb je gemaakt, past toch goed in de kerstboom!

Groetjes, Elizabeth

marion

ik vind het een knalbal.............

Betsy

Leuk, al die gebreide dieren. Die breimotieven zijn wel heel aantrekkelijk...

Je kerstbal is ook leuk: Pluisje!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier Dian

MrsYarnart

these knitted animals are ther cutest i have ever seen. what a pity that we cannot buy it in our countries :(

Mevr. Snoeshaan

Oooohw, wat een gaaf boek!
Als dat in het Nederlands uitgegeven wordt, brei ik met je mee, ik ben een beetje verliefd...

Groetjes!

Een reactie posten