CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

3 november 2011

Gebreide en Goedkope Kerst Decoraties.

Afgelopen zaterdag was ik nog even bij de Action. Ik ga er altijd graag naar binnen omdat het zo lekker goedkoop is. Ik snap soms niet hoe het mogelijk is maar zie hier deze 3 leuke winterfiguren voor 99 cent per stuk. Daar kan je het zelf toch niet voor maken. Ik vind ze heel apart. De kleuren alleen al, het lijkt wel  ouderwetse gordijnstof.  Ze wiebelen een beetje want er zit een grote springveer in. Verder wordt het dit jaar echt een gebreide kerst hier in huis. want zie hier, voor nog geen 2 euro per doosje. kocht ik deze leuke kerstfiguurtjes.



En dit dappere takkemannetje kocht ik bij de Xenos
Met gebreide sjaal en vilten hoed
Ook voor een prikkie.
Hij mag de nieuwe kerstbal laten zien.
Die ik net klaar heb.
Geloof dat ik er nu 14 heb.
Ik heb eigenlijk wel zin om alle ballen uit het boek te breien.
Zou wel een hele uitdaging zijn
Al moet ik dan de hele zomer doorgaan.
Hahaha.


Nog meer kerstbreisels
Uit het boek Eline's winterhuis.
Maakte ik deze leuke kersthanger 



Om gelijk de Punnikmolen uit te proberen 
wat nog niet eens zo makkelijke ging.
In het begin ging het een paar keer fout







 

 Een hele goede uitleg voor het gebruik van de molen
Vind je  hier Van bypetra


Ben er nog helemaal tevreden met het resultaat.
De kleuren van het koordje zitten niet helemaal gelijk
en het had een vierkantje moeten worden.
Maar hij kan er mee door hoor.


O jah!!  en sjaal nummer 2 is af.
Deze is voor Me Myself and I



Laat de winter maar komen hoor

Lieve groet
Petra

18 reacties:

Gerd@

De sjaal is mooi geworden ... dat heb je snel gedaan ... je bent al lekker bezig met kerst
heerlijke winkel he die Action wordt er ook altijd eeruugg blij van .... groetss Gerd@

Zaanse Zolder

oooh die zijn leuk zeg, ik ben al weg naar de Action.... nou morgen maar !!!

Pink Princess

ZO leuk de Action haha. Ga er regelmatig heen, wil ik niks kopen maar tja...kom toch meestal wel met IETS thuis hoor. ZO goedkoop en ZO leuk ;) Zelfde bij Xenos, ook leuk en iets minder goedkoop dan de A. maar toch...heel schappelijk :)

Groetjes...

Jonneke

Deze sjaal is ook erg mooi geworden. En ik deel jouw enthousiasme voor de Action! Erg vaak hele leuke dingen en lekker goedkoop.
Groetjes, Jonneke

Dorien

Nou, jij hebt niet stilgezeten! Je eigen breisels zijn prachtig geworden!En al die leuke decoraties voor een prikkie, da's toch niet te geloven! Daar kun je het inderdaad zelf niet voor maken.
By the way, zit je zaterdagavond ook voor de buis? Het TV debuut van Breien en Beppen bij Paul de Leeuw! De kerstballen breiende goeroes Arne en Carlos zijn er ook!

Jacomijn

Mooi die sjaal !!!!!
En ja bij de Action en Xenos kun je leuk slagen, hè !!
Heb het filmpje over de punnikmolen bekeken, maar hou het liever bij m'n gewone houten punnikklosjes. Ik kan me wel voorstellen dat het voor iemand die snel klaar wil zijn, ideaal is !!

Elizabeth

Dat moet ik weer hebben... ik denk "da's leuk, Petra heeft een filmpje gemaakt..." Ik kijk en luister.. "hè hè..., is het by Petra, ja ja die andere Petra"... valt dat even tegen!
Ik ben "stikjaloers" op je mooie kerstpopjes, die zijn toch echt te gek. Ik zal wel te weinig winkelen, want ik kom zulke dingen nooit tegen. Alleen maar kitsch, en daar houd ik niet van...
Leuk hè, dat punnikmolentje.., bij mij ging het opzetten natuurlijk weer 6x verkeerd, totdat ik erachter kwam dat je het 2e en 4e haakje in de eerste ronde moet overslaan...
Het is me een wonder dat jij zo snel een sjaal kunt haken. Weet je zeker dat je niet per ongeluk een nacht door bent gegaan met haken?

Groetjes, Elizabeth

Jacqueline

Zo.. wéér een sjaal af! En weer zo'n mooie!
En kerstballen breien gaat je goed af! Elke kerstbal is zeker weer een puzzeltje! En geeneen dezelfde, toch?!
Groetjes Jacqueline

Phebe and Jane

Leuke dingen heb je gekocht, maar ik vind je kerstbal echt het allermooist.
Groetjes,
Marian

Willy

Al gezellig bij jou met de kerstfiguren. Je 2e sjaal is ook mooi geworden, je bent op tijd klaar voor de winter.
Leuke hanger uit Eline's winterhuis.
Groetjes

Mirjam

Hoi Petra,
Wat leuk allemaal. Fijne winkel die Action. Daar kun je echt zo nu en dan heel leuke dingen vinden ja...
Prachtig is je sjaal ook geworden. En alletwee al af, wat goed joh...
Ik wens je een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Thea

Leuke aankopen heb je gedaan Petra. Ik ben begonnen aan de sjaal maar doe het van 1 paarse bol "Evelien" van Scheepjes wol, in oplopende kleuren geeft een heel mooi effect.

Groetjes Thea

Johanna

Prachtige sjaal, maar ook de kerst spullen zien er erg gezellig uit.

Moos

Wow je hebt niet stil gezeten meid ;-)

Vind je sjaal super ... kleurig .... leuk!!! Ik hou daar wel van, juist in toch wel de periode van de steeds donker wordende dagen.

14 kerstballen al ... toe maar hihihihihihihi

Ik heb het boek van Eline gewonnen, nog niet ontvangen en wordt met de minuut toch nieuwsgieriger wat er allemaal in staat!

Action een snuffel paradijs met leuke prijsjes. Alleen hier in A'dam erg rommelig. Was onlangs bij mijn vriendin in Papendrecht ... wat een prachtige winkel is dat daar!

Groetjes Moos

by Ieke

Oef, die kleine poppetjes hebben wij ook! Vorig jaar al bij de Action gekocht. Ze hebben er ook van die pakketjes die je zelf in elkaar moet zetten. Die hebben m'n zusjes vorig jaar met een heleboel vriendinnen gemaakt. Was echt leuk om te doen.

Je sjaal is prachtig geworden! Wat heb je dat weer lekker snel gemaakt!

Michelle

wat een leuke projecten allemaal! De winkels zijn inderdaad zo goedkoop dat je het vaak zelf het er niet voor kunt maken ja. Maar zelf maken heeft ook wel iets en is super om te doen ;)

Unknown

Wat een leuke post op een leuk blog, complimenten!

Naar aanleiding van deze post moet ik deze week echt bij de Action gaan kijken om m'n woonkamer alvast in winterse sferen te brengen <3

Groetjes, Saskia

Juud

zo he jij bent actief geweest. wat een leuke dingen

Een reactie posten