CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

6 november 2011

Project Julekuler: 55 Kerstballen breien

Project Julekuler



Het is natuurlijk een hele uitdaging om alle 55 gebreide kerstballen  na te breien uit het boek van Arno en Carlos. De vraag is alleen ga ik dit wel waarmaken. Het zijn er best veel, daarnaast heb ik nog zoveel andere leuke dingen nog om te doen. Natuurlijk ga ik het dit jaar niet halen, dat hoeft ook niet en dat wil ik ook niet. Het lijkt me alleen zo leuk om ze allemaal te maken. Ik ben best al een heel eind op weg dus volgend jaar kerst moet toch lukken?  Alleen om mezelf geen verplichtingen op te leggen zeg ik nu... Ik zie wel  hoever ik kom. hihi (ik ken mezelf een beetje) Natuurlijk wil ik ze allemaal wel vereeuwigen op mijn blog. Maar om jullie niet constant vervelen met alweer een kerstbal, want daar wordt ik zelf ook een beetje flauw van,  ga ik een beetje spelen met de datum. zodat alle berichten onderaan komen te staan.  Door elke bal apart een berichtje geven Kan ik de nummering goed bijhouden. Dat vind ik voor mezelf wel prettig.
Rechts op mijn blog hou ik de stand bij en plaats ik een foto van de laatste gebreide bal.  Dit project krijgt de naam/tag  Project Julekuler. Eigen of andermans ontwerpen die ik dan maak nummer ik vanaf  56. De rest gaat volgens het boek. Maar het doel is alle 55 ballen uit het boek te maken.




Dan is dit .. echt waar... voorlopig mijn laatste kerstbalbericht wat bovenaan komt te staan. 
Mischien met kerst een kleine update. 


Zijn we allemaal niet een beetje "verliefd"
op deze twee heren.
Ik vind ze enig!


Dit zijn mijn eerste kerstballen.. 
zijn gemaakt van zeeman wol (soft)

(deze doen alleen niet mee in het project) 
Die gaan met een kaartje de deur uit
en komen in de kerstboom op mijn werk te hangen.

Fijne zondag.
Lieve groetjes
Petra

21 reacties:

Sandra's Handmade

Hoi Petra,

Ik heb bij het boek de katia merino baby gekocht. Ik weet nog niet of ie lekker weg breid, maar hij voelt in ieder geval lekker zacht aan. Staat op voor een naald 3 dus ik denk ik wel dat dat een mooie grootte oplevert.

Met welke naald heb jij ze gebreid?

Jennifer

zie dat is zitten bij die kerstboom hahahaha! dat kan echt niet hoor

Angélique

Is het nu de bedoeling dat we op die foto steeds 2 gelijke ballen bij elkaar gaan zoeken? haha, het zijn er wel enorm veel! Ik ben benieuwd hoe ver je uiteindelijk gaat komen. Mocht je het niet redden...in de boom in het bejaardenhuis waar je over 40 jaar misschien woont, zullen ze ook niet misstaan ;-) Oftewel: take your time, het is geen moeten.

Moon

Meid, wat ga je een uitdaging aan, knap hoor!! Leuk dat je het zo op je blog zet, dan is het voor ons ook lekker overzichtelijk ;) Ik heb Arne en Carlos ook gezien bij Paul, ik vraag me af wat ze gedacht hebben, haha! Succes met je project!

Groetjes, Simone

Anoniem

succes met je kerstballen , het blijft wel leuk om ze te zien ;o)......het is een hele klus ze allemaal te maken.......

Elizabeth

Ja, ze worden echt een beetje eigen hè.., nu ze op t.v. geweest zijn en je de foto's in het boek ziet. Ik had ze ook al eerder op youtube filmpjes gezien, op de boerderij waar ze wonen.., zo leuk!

Groetjes, Elizabeth

Wieke van Keulen

Hoi Petra, wat een leuke uitdaging, om ze allemaal te breien. Hoeveel heb je er al, want ik zie een zak vol. Dus je bent vast al aardig op weg. Vandaag heb ik ze weer ontmoet en ze zijn zo leuk. Ik moest de groeten doen aan al m'n brei"vriendinnen" en daar hoor jij dan ook weer bij. Ben je weer een beetje beter?

Esther

Verslavend hè. Ik heb er een paar gebreid maar nu de breipennetjes maar goed opgeborgen, moet eerst nog wat opdrachten afmaken, die van jou zijn prachtig, groetjes Esther.

Anje-Grietje

Meis alle 55 wat een super uitdaging en je weet.... mij verveel je niet met een mooie Julekule hoor....
Succes, zet 'm op, maar bovenal heel veel breiplezier....
Gaat het weer een beetje met de grieperigheid?
Lieve groetjes Anje.

Betsy

Wat een leuke uitdaging! Ik vind die ballen zo leuk, maar ik begin nog maar niet: veel te verslavend, nou ja, eentje dan, voor in de kerstboom.....

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacqueline

Wat veel al, hé! En dan nog zin in de andere! Het moet wel een heel leuk werkje zijn, om te doen! Ik vind het in elke geval altijd heel leuk om ze te zien, als je er weer ééntje klaar hebt! Succes met de volgende..
Groetjes Jacqueline

by Ieke

Wat veel werk! Maar wat knap dat je de uitdaging aangaat... Ik houd ook wel van uitdagingen. Alleen lukt het mij niet om ze ook daadwerkelijk te volbrengen. Das dan weer jammer.

Sandra

Wat een uitdaging, maar wel een ontzettend leuke, ik supporter luid mee, dus hup hup het lukt je wel.

Anoniem

ben benieuwd naar je vorderingen, de kerstballen zijn echter super,
groetjes Judith

Michelle

Ik vind ze erg leuk, ben benieuwd naar je volgende kerstballen :)

Janine en Suus

Ik weet zeker dat het je gaat lukken; alle 55!
Leuk!
Groetjes Janine

Annemiek

Ik heb een vraag, ik ben ook gaan breien en heb net mijn derde karstbal af. Op het patroontje staat het rendier met het hoofd naar rechts, bij mij is die naar links. Maakt het uit of je met de klok mee breidt of er tegenin? Ik maak het patroon van boven naar beneden en lees het van kinks naar rechts. Is dat de goede manier. Snap je er nog iets van?
Ik dacht ik vraag dit aan jou, want jij bent een expert in kerstballen breien!!
Groetjes, Annemiek

P11otter

Hallo Petra, wat knap dat je er al zo veel heb gemaakt. Ik heb een vraag laat jij de draad aan de achterkant los hangen bij het in breien? Dat trekt een beetje bij mij. Als ik de draad mee brei zie je de rode kleur door het creme heen. Wat is jou advies? Groetjes marie bartels.

Anoniem

Wat een mooie kerstballen! Helaas heb ik niet de geldmiddelen om benodigdheden aan te schaffen. Ik brei met mikadostokjes. Aan geschaft voor 10 cent bij de kringloop evenals de wol. Resultaat is dat ik toch hele leuke ballen kan breien. Gelukkig ben ik redelijk handig dus ik heb het boek ook niet nodig! Veel breiplezier en een wollige kerst. grtjs, S

Unknown

Echt superknap! Ik doe er best wel lang over dat maakt het minder leuk, maar ik zet ook nog even door! Ik ben benieuwd hoe dit afloopt dus ga je volgen..!

Unknown

Echt superknap! Ik doe er best wel lang over dat maakt het minder leuk, maar ik zet ook nog even door! Ik ben benieuwd hoe dit afloopt dus ga je volgen..!

Een reactie posten