CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

5 december 2011

Laat de kerst maar komen: De Boom


Hebben jullie ook zoveel kersttroep.. Ik wel..Te veel. Veel te veel eigenlijk. Mijn huis is met kerst altijd te klein. Maar ik vind het altijd zoooo Leuk. En ek jaar is het weer een beetje anders.
Je koopt eens wat nieuws erbij en sommige dingen gebruik je niet meer. Heel veel blijft ook achter in de dozen. Misschien voor een ander jaar. Ik gooi ook niet zo gauw wat weg. Hoewel er met de jaren toch wel een hoop is verdwenen. Ik weet nog wel dat we begonnen met een grote kerstboom vol met zilveren ballen en witte lampjes. Alles in het zilver en die hebben we wel een hele poos zo gehad.
Daarna kwam er een periode dat ik rode ballen erbij kocht. en alle ballen werden met rode strikken aan de boom gehangen.  Ook heel leuk als ik er nu weer aan terug denk. Toen de kinderen wat ouder werden heb ik het heel wat jaren uit handen gegeven. Ik had niet zoveel meer te zeggen over de boom ;-))  De jongens hielpen met het optuigen van de boom, er kwamen koekjes in de boom, op school gemaakte kerst versieringen. Er kwamen gekleurde lichtjes bij,  Zo hebben we ook nog een trein onder de boom gehad. En zo hadden we een allergaartje aan wat versieringen betreft. Een aantal jaren terug heb ik een hele doos vol met ballen en versieringen weggegeven aan een nichtje, die kon het goed gebruiken en ik wilde wat anders.(heb ik nog wel eens spijt van) In een tuincentrum had ik een boom gezien met zilver en blauw. En dat vond ik zo mooi. Dus er kwamen blauwe ballen bij. blauwe slingers.  Die heb ik nu nog steeds. Hoewel ik nu wel de neiging heb om de hele boel weer om te gooien.  alleen gaat het geleidelijk aan.
Dit jaar heb ik al heel veel blauwe ballen weggelaten die plaats hebben gemaakt voor andere versieringen .
Grotendeels is de boom weer terug naar het wit en zilver. Hoewel ik dit jaar wel de piek heb omgeruild voor een blauwe ster.


De boom is nieuw dit jaar,  Ik heb een nepperd gekocht.
Omdat ik het niet zie zitten om zelf  te gaan slepen met een boom,.
Ik vind dat zo gedoe. met zo'n vieze kluit.
En dan al die naalden weer. 
Natuurlijk mis ik wel de dennengeur en de echtheid van de boom.
Maar dit vind ik wel makkelijk hoor.
De boom is ongeveer 1.60 meter
Dat is een mooi maatje voor in  mijn huiskamer

De boom was snel in elkaar gezet.
En dan  natuurlijk de lampjes erin
Ik heb lampjes in de vorm van kaarsjes.
Wat ik persoonlijk zelf erg leuk vind. 



Kon ik het niet laten om eerst even de boom op te tuigen met de gebreide ballen. 
:-)))
Maar daar heb ik straks een ander plekje voor


En dan met de slingers erin.
Maar dat kan wel eens het laatste jaar zijn 
Misschien dat ik volgend jaar die dikke slingers maar 
eens weglaat. 


En echt de eerste bal die ik pakte
Pats op de grond
haha wat jammer nou :-)))
weer een blauwe bal minder. 

Ik hoop dat het geluk brengt  ;-) 


En zo ziet de boom er nu uit
Hier en daar zal er nog wel wat veranderen.



Deze twee hangen er ook in
Kocht ik vorig jaar bij de Action 
Een zelfmaakpakketje


Tot morgen
Nog meer kerst

23 reacties:

Nadiake

zo herkenbaar! hier juist hetzelfde ;-)

Pink Princess

Haha heel veel van wat ik lees hadden wij ook. De ballen met rode strikken, het zilver, de dozen met veel te veel spullen en toch ieder jaar weer iets erbij kopen want het is allemaal zo leuk hihi.

Heb de boom (nepperd ook) nog niet staan, misschien deze week. Maar dan wel weer met roze, wart lila en off white....dat wel. Doe ik eigenlijk al een jaar of 3 en blijf dat ZO mooi vinden ♥

Je boom ziet er heel gezellig uit zo hoor, toppie :)

Angélique

Whaha! Ik zie een UIL in je boom! De boom ziet er heel mooi uit, al vond ik met de zelfgemaakte ballen nog even net iets.... Ik ben benieuwd waar die nu terecht gaan komen...
Ik ben nog niet zo ver, nog even wachten hier.

Margreet

Ik vind de zelf gebreide ballen schitterend in de boom. Jammer dat ik niet zo handig ben met 4 breinaalden. Ik wacht nog even met de boom optuigen tot het volgende weekend.

hester

OOOOOOOOOOOO WAT ZIET JE BOOM ER STRALEND UIT,
IK VIND DE BOOM MET DE GEBREIDE BALLEN OOK WEL IETS HEBBEN,HIHIHI HEEL SJIEK.
IK GENIET ERVAN ALS IK ZULKE FOTOOS ZIE!!!!!

Johanna

Hier al jaren geen boom meer, heb alleen nog de lichtjes bewaard. Misschien dat het er later weer eens van komt. Je bent niet laat. Ik vind de gebreide ballen juist ook erg leuk.

Phebe and Jane

Jij bent al lekker bijtijds in de kerststemming.
Groetjes,
Marian

Anoniem

Wat een prachtige verzameling gebreide kerstballen en wat zien ze er mooi uit en het staat zó leuk in de kerstboom. De andere bestemming die je er aan wil geven gaat ook vast mooi worden. En natuurlijk mijnheer de uil, die boom is van hem dat zie je zo!!!

Anoniem

echte kerstsfeer,
mooie brei kerstballen en die poppetjes zijn erg lief,
groetjes Judith

Moos

Mooie boom joh!!!!!!
Mijn ogen dwalen steeds af naar de uil ...... PRACHTIG!!!!!!!!!!

Jacomijn

Mooie boom, Petra !!!! :o)!!!

Betsy

Heerlijk om die boom zo op te tuigen. Net als Moos zag ik ook de uil op een mooie plek in de boom zitten:Leuk!
Wij hebben al 20 jaar een nepperdboom en ik ben nog steeds blij met hem. De ballen zijn zilver en wit, met een klein rood accent hier en daar. Ieder jaar mocht Anne weer een nieuwe bal uitzoeken. Ook toen mijn vader is overleden (vlak voor Kerst) heb ik 2 nieuwe ballen gekocht: een voor hem en een voor mijn moeder.
Zo zit er ook het een en ander aan dierbaars in de boom en dat maakt het heel bijzonder.
Veel plezier met het versieren van je huis!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo

Zo herkenbaar ....steeds wat leuks bijkopen ..

ik heb de ultieme oplossing voor hier thuis gevonden ....een nepboom gekocht (de dennegeur koop je in een spuitbusje :-)en elk jaar gooi ik echt alles in de boom...wit,zilver,bruin en zelfs de versiering van mijn overleden moeder (40 jaar oud) hangt er in .....
En ik ben er tevreden over ......

Liefs
Marjo

Saskia

ah heerlijk! zo mooi!
volgend weekend zet ik de boom ... met dezelfde bollen als vorig jaar want die waren nieuw ... hoewel ik misschien zo voor één of twee nieuwe dingskes ga zien :o)
bij ons trouwens geen breekbare ballen vanwege twee katten in huis waarvan vooral de oudste het vroeger leuk vond om elke dag een aantal bollen van plaats te veranderen (onder de tafel, in de keuken, ... lol)

Zaanse Zolder

Zeg..... die goede ouwe Sint is nog niet eens het land uit !!
maar..... je boom is prachtig.... zeker met die gebreide ballen :-))

Marianne

wat een herkenbaar verhaal!
hier gaan we 'm van de week opzetten : een echte nepperd ;-) en ik heb weinig in te brengen met 2 kids die de regie nemen!
ook hier wordt elk jaar weer wel wat bij gekocht.....dus de dozen raken steeds gevulder!

lekker genieten van je boom!

Marieke

Wat een mooie boom zo, en wat heb je veel ballen gebreid! Ben benieuwd wat je daarmee gaat doen :)

Wieke van Keulen

Jij bent er wel snel bij hoor. Nu de kerstboom al tevoorschijn getoverd. Maar, hij is prachtig. En, wat heb jij veel ballen gebreid! Echt fantastisch. Ze zijn echt heel erg mooi. Je "piek" vind ik ook top. En misschien ga ik ook over op kunst. Heb ook zo'n hekel aan al die naalden die IK steeds moet opruimen. Geniet van je gezellige sfeer in huis.

Willy

Ik vind beide uitvoeringen mooi, leuk dat je de gebreide ballen er even in hebt gehangen.
Ik kan ook moeilijk spullen wegdoen, maar een groot deel wordt eigenlijk niet gebruikt.
Tot morgen ,groetjes

Anoniem

hihi wat een heerlijk kerstbende maar je boom is echt heel gezellig geworden ......ik ben heel basic met de boom niet te vol en niet te kleurig en ik wacht ook nog eventjes ;o).....en wij hebben nog steeds de zelfde lampjes vanaf het begin ook kaarsjes.....
Geniet er maar van , lekker met een handwerkej bij de boom en je zet gewoon een paar kersttakken neer dan heb je toch de geur van dennen.....

Elizabeth

Wow, wat ben je vlot met de boom. Maar bij een nepperd is dat niet erg, er valt toch niks uit!
Je kunt altijd nog verse takken ophangen voor de lekkere dennengeur...
Toch vind ik de boom met gebreide ballen echt prachtig hoor!

Groetjes, Elizabet

Ria's Creaties

De gebreide kerstballen zijn prachtig,en zoveel.
En je kerst decoratie is ook gezellig.
En een heel leuk blog.Groetjes Ria

Lindevrouwsweb

Wat een prachtige ballen heb je gemaakt!Wat een boel, moet er nog aan beginnen, het boek heb ik al, nu de rest. Had ik maar meer tijd! En je kerstboom ziet er ook heel mooi uit! De mijne komt morgen! groetjes Joke

Een reactie posten