CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

8 december 2011

Er wordt gehaakt....

Op diverse blogs zal ik van die leuke gehaakte ijskristalletjes. In het boek van Eline's winterhuis staan ook twee voorbeeldjes. Dus heb ik wat witte glanskatoen gepakt.. en zelf ook aan de haak geslagen

Hier het resultaat. Inmiddels zijn het er al wat meer



Bij Blokker kocht ik twee kransen van stro. Dit  met de bedoeling om ze een beetje op te leuken met wat zelfgemaakte gehaakte kerstfrutseltjes..  en andere gehaakte kerstversieringen  (heb het ergens gezien (op één van de blogs die ik volg).. maar weet niet meer zo goed  waar en van wie)) dus kan het ook niet meer terug vinden. Wil diegeen voor wie dit herkenbaar is een berichtje achterlaten want ik kan nog wel wat inspiratie gebruiken. 

Of ik het ook echt af ga krijgen voor de kerst weet ik niet. ben dus nog een beetje op zoekende naar inspiratie. (zag al wel bij lucy (attic 24) gehaakte hulstbladeren.))
's middags uit mijn werk heb ik vaak al geen fut meer,   De middag is ook zo kort.. Dat vroege donker worden is niets voor mij. ik ben echt een lichtmens. en dan kruip ik 's avonds vaak met een dekentje op de bank, lekker lui en warm natuurlijk maaaarrr dan wil het nog wel eens gebeuren  dat ik in slaap val   hihi.. Ik zal het wel nodig hebben denk ik dan. Maar evengoed wel zonde van de tijd  :-))) dus ik zit een beetje in een creatieve dip.. 


Hoewel ik vandaag wel  lekker creatief bezig ben geweest en samen met 6 collega's kerstukjes heb gemaakt Ergens bij een tuinderij in Gouda/Reeuwijk... (weet de naam niet meer)
Daar heb ik een ster van lood gemaakt en die verder opgemaakt met kestgroen en lichtjes.
Ben er zelf wel heel content mee.
Het was super gezellig en voor volgend jaar voorjaar hebben we ons al weer in laten schrijven voor een lente stukje..




Misschien dat een aantal nog weten dat ik een paar maanden terug samen met de groep bewoners gehaakte  tasjes heb versierd (wat een groot succes was) en dat ik had beloofd weer wat leuks zou gaan doen rond Sinterklaas of Kerst. .. De maand November is er (door de griep en verkoudheid) niets meer van gekomen.
om iets voor te bereiden, maar omdat ik toch wel graag wat wil gaan doen, gaan we zondag middag gezellig kerstkaarten maken met elkaar. Ze zitten zich er nu al op te verheugen. Misschien dat ik wel een paar gehaakt ijskristalletjes meeneem. Altijd leuk om op een kaart te plakken...


Als het even kan zal ik daar wel een verslag van doen

Groetjes en tot morgen 

17 reacties:

Moos

Hier de voorbeeldjes van de kransen meis :-)

http://moos-moosies.blogspot.com/2011/11/kerstkrans.html

http://moos-moosies.blogspot.com/2011/11/rode-kerstkrans.html

Gerd@

Je bent lekker bezig .... ik haak kerststerren en een kerstengel als je daar het patroon van wilt hebben mail me dan maar ff ............

Groetsssssssss Gerd@

MrsYarnart

these sneeuwvlokken are so nice! by the way, snow! do you often have it in winter. i mean real snow :)here in hungary this winter we have not had snow yet. the weather is quite nice. but in the afternoons it is so dark. that is the only thing i do not like in winter.

Betsy

Mooi die sneeuwkristallen! Leuk idee om ze op een kaart te plakken.
Ik heb al een heel stapeltje klaar. Moet nog wel even bedenken hoe ik ze ga verwerken.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Happy in red

Supergoed gelukt zeg. Wiew!!
Esther.

Elizabeth

Jaaa, de ijssterretjes zijn leuk; ik had ze ook al gemaakt, maar moet er nog een bestemming voor vinden..
En ruikt het kerststukje lekker? Het is wel mooi gedaan zeg, een loden ster als vorm. Waarschijnlijk ook zwaar..

Groetjes, Elizabeth

Angélique

Mijn sneeuwvlokjes moeten ook nog op de kerstkaarten komen, ik ben ook niet zo actief op het moment. Die van jou zijn iig mooi geworden! Wat zullen ze weer genieten van de activiteit en jij daardoor natuurlijk ook; ik wens je alvast heel veel plezier en succes!
Je kerstster vind ik erg mooi geworden, je mag weer trots op jezelf zijn ;-) (ook als je niets gemaakt had hoor)

Johanna

Erg mooi al die sterren. En dat kerststuk ziet er geweldig goed uit op dat kleedje is het heel mooi. Inderdaad je bruist van energie volgens mij. Fijne avond.

Linda

Leuk dat je van het weekend kerstkaarten gaat maken met je bewoners daar zullen vast weer mooie exemplaren uit voortkomen. Je kerststuk is top, ik wil er van het weekend mee beginnen maar ik heb helaas nog weinig inspiratie,hopelijk komt het nog,lieve groet Linda

Marjo

Prachtige sterren !!!! Supermooi....

liefs
Marjo

Willy

Mooi kerststuk heb je gemaakt, leuk met de lichtjes er in.
Die sterretjes zijn ook leuk, ik ben benieuwd hoe je die gaat verwerken, behalve op de kerstkaartjes dan met de bewoners.
Groetjes

Dorien

Gezellig hoor, je kerstcreatie op tafel!
Ziet er erg leuk uit. Die ijskristalletjes zijn ook mooi. Een leuk idee om ze te verwerken op kerstkaarten die je met de bewoners gaat maken.
Ik denk dat zoiets wel in de smaak zal vallen.

Wieke van Keulen

Hoi Petra, jij bent ook een duizendpoot zeg! Wat leuk die gehaakte ijskristallen. Echt superleuk. En als het niet af is voor de kerst, is het toch ook leuk voor januari en februari als de echte koude en sneeuw nog gaat komen?

Antoinette van Schaik

Hi Petra, wat ontzettend leuk, de ijssterretjes, ik ben ze nu ook weer aan het haken, om kerstkaarten op te leuken. Dit keer dus niet in de zomer bezig maar met gierende wind om her huis.

Haak ze,

Antoinette

Regina

Wow, je sterren zijn prachtig!!!!

Anje-Grietje

Mooi en lief zijn je ijskristalletjes, gaan ze al bijna een duik nemen in het suikerwater????? Dan worden ze prachtig en hard als ze opdrogen.....
Schitterende Kerststukken.....
groetjes Anje.

by Ieke

Petra, ik stuur je via de mail even een heel leuk (en gemakkelijk) ideetje voor een kerstkaart! Zo doen wij ze volgend jaar (voor dit jaar heeft mama weer een kilo 3D-kerstkaarten gemaakt)...

Een reactie posten