CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

3 december 2011

Kerstknutsels (Vilten Hangers maken)



Voor mijn verjaardag had ik een vilten knutselpakketje gehad van mijn dochter. 
Vanmorgen heb ik het pakje maar eens uitgepakt om het in elkaar te zetten.






Alles lekker voorgesneden, dus je kan gelijk aan de slag.

Nu moest ik eerst de delen uitleggen om die vervolgens op te plakken
Met lijm die dus helemaal niet wilde plakken en
gelijk in het vilt trok.
Maar goed toch maar gedaan




En dan 2 uur laten drogen.
De randjes en rondjes met kruis en stiksteekjes versieren
Wat wel nodig was want alle rondjes lieten los.
Vervolgens de delen op elkaar leggen 
En het met de festonsteek aan elkaar zetten
Ik heb de delen zelf wel wat opgevuld
anders vond ik ze zo plat.


En hier het resultaat. van een paar uur gefreubel.
Ondanks de slechte lijm is het toch nog goed gelukt.
En heb ik nu 3 gezellige kersthangers van vilt.

Morgen ga ik de kerstspullen van zolder halen.
Ik heb dit jaar echt zin om de kerst vroeg in huis te halen.


:-))

Fijne dag




19 reacties:

Linda

Leuk geworden en goed idee misschien probeer ik zoiets ook wel,ga nu toch aan de slag,gr.Linda

Gerd@

Ik vind ze erg leuk geworden lekker fleurig en vrolijk ..... fijn weekend .... groetsss Gerd@

Angélique

Petra, jij hebt de kerst dit jaar al zo lang in huis met al die prachtige kerstballen van je!
Deze zijn ook weer leuk geworden, misschien helemaal geschikt voor dat keukenraam of raampje in de deur.... lekker vrolijk!

Willy

Ben ik nog een keer, zag dat je nieuwe berichtje nu pas.Leuk geworden, handig dat het al voor geknipt is.

Marjo

Wowwww wat een leuke frutsels....jouw boom gaat lekker vol hangen met al je zelfgemaakt frutsels...geniet er van ...
mijn kerstboom staat er al ....zaaalig sfeertje ....bij een knapperige houtkachel...en straks lekker uit eten met een vriendin ...

Liefs
Marjo

Moos

Zoooooo, ondanks lijm die niet plakte enzo, zijn ze schitterend geworden Peet. Leuk en onwijs vrolijk!!!! Die gaan zeker (naast alle gebreide ballen hihihihihi) bijdragen aan een fantastische kerstsfeer!!!!

MiM

Erg leuk geworden! Juist door de stiksels en de vulling. Liefs MiM

Ans

Wat een leuke hangers zijn het geworden! Groetjes, Ans

Johanna

Mooie hangers zijn het geworden.

Rachel

Ze zijn leuk geworden! Wat is vilt toch heerlijk om mee te werken he?

Elizabeth

Leuk dat je ze wat opgevuld hebt, dat geeft er net de jeu aan..
Wat een nette steekjes heb je gemaakt, ik vind dat nog best lastig met vilt!

Groetjes, Elizabeth

Anoniem

Peetje kijk eens op mijn profiel aan de linkerkant, heb ik speciaal even voor jou gepost...

Marieke

Wat zijn ze leuk geworden! Dat wordt een kleurrijke kerst

Jacqueline

Een leuk resultaat van een paar uur gefreubel! Het zijn gezellige hangertjes geworden..

Haakmuts

Nou wat een enige kerstballen, ik weet niet wanneer je jarig was maar als nog van harte.......

Haakmuts

Inmiddels gezien dat je verjaardag eergisteren was dus ik zat in de buurt. Wat een mooie cadeau's heb je gekregen waaronder dit viltpakket.
Mooi hoor.

Betsy

Vrolijk gekleurde hangers zijn het geworden. Goed idee om het huis lekker te gaan versieren. Bij mij moet de Sint eerst verdwenen zijn: dinsdag ga ik aan de slag :) Heerlijk!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Het Knuter Huuske

Leuk!!

Moon

Gaaf!! Helemaal mijn ding met al die mooie kleurtjes!!

Een reactie posten