CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

3 december 2011

Hoe krijg ik meer structuur in mijn leven



Een poosje terug zat ik te dubben over wel of niet een 365 dagen project te beginnen. Maar eigenlijk weet ik al dat ik mezelf dan aan banden ga leggen, verplichtingen die ik misschien niet waar kan maken. elke dag  is natuurlijk wel erg veel. en we doen en moeten al zoveel dingen elke dag. Ik blog al bijna elke dag.  Dus waarom zou ik dan mezelf zoiets aandoen....Maar er zijn ook heel veel dingen die ik dus niet elke dag doe, die ik eigenlijk wel zou moeten doen. Dingen die ik zo lekker uit kan stellen, of gewoon helemaal niet doe. Morgen weer een dag. Je kent dan wel.

Maar ik weet wel dat wanneer het om me heen netjes opgeruimd is, ik mezelf veel beter voel en ook meer rust in mijn hoofd krijg. en daardoor ook veel meer aankan.
En zo zijn er dus best wel een aantal dingen die ik aan mezelf kan verbeteren.
Dus als ik nu elke week mezelf iets eigen maak, een goede gewoonte aanleer, gewoontes die ik vroeger wel deed, zodat het weer in het dagelijkse ritme terug komt. zonder dat het al te veel moeite kost.. want in de meeste gevallen is het een kwestie van aanpakken. en gewoon doen.

De vraag is kan ik er wel 52 bedenken....
We zien het wel.. goede gewoontes kunnen ook leuke dingen zijn. of vanzelf leuk worden.
Het moet natuurlijk niet saai gaan worden.
en dan de volgende vraag die ik mezelf stel, hou ik dit wel vol.
Door de dingen op te schrijven en te benoemen hier op de blog  helpt natuurlijk wel, want dan ben ik er ook  bewust mee bezig. Dus ik ga het gewoon proberen.

De bedoeling is dat ik wekelijks elke vrijdag of zaterdag  een kort verslag doe.
Is het gelukt dan geef ik mezelf een schouderklopje. misschien moet ik mezelf belonen.
Elke week een leuk kaartje kopen..
Heb ik er moeite mee of lukt het helemaal niet,
dan gaan we gewoon nog een weekje door. Net zolang tot het wel lukt. opgeven is dus geen optie.

Mijn eerste goede voornemen  is ... we beginnen makkelijk ...en ja lach niet
Elke dag mijn bed netjes opmaken.  Het gekke is op mijn werk is dat heel normaal
Bedden worden dagelijks opgemaakt, en wekelijks verschoond. en thuis....
Thuis doe ik het heel vaak niet, Zeg maar bijna nooit...De wekker gaat, je stapt uit bed gelijk de badkamer in.. en dan naar beneden.  Terwijl ik er tijd genoeg voor heb. Het is dus een kwestie van een gewenning.



Bij een zoekopdracht las ik DIT artikel
Ik ben niet de enigste Gelukkig maar..

20 reacties:

Zaanse Zolder

Je bent absoluut niet de enige, dit is zoooooooooo herkenbaar !

Pink Princess

DAS al een goede stap in de richting hoor, ik maak ook niet elke dag mn bed op. Leg het opengevouwen en laat het *luchten* en dan 's avonds terug vouwen en stap dan wel in een lekker fris bedje...dat dan wel weer hihi

Margreet

Heel herkenbaar. Ik gooi 's morgens het dekbed naar het voeteneind, want ik denk dan, kan al het zweet eruit luchten. 's Avonds stap ik in mijn bed en sla dan pas het dekbed weer terug. Heerlijk fris. Je moet het je zelf niet moeilijk maken, terwijl het makkelijk kan.

Jacqueline

Succes met je goede-voornemens-project!!

Johanna

Er is ook zoveel leuks om te doen he, vaak moet je keuze's maken. Ik hou heel erg van een vast ritme.
Hoef nooit meer bang te zijn als er onverwachts iemand naar boven moet of ergens anders. Geeft heel veel rust.

Evelief

Oh zooooo herkenbaar!!! Ik ga met je meedoen. Ook het bed netjes achterlaten 's ochtends. Ik maak het nog wat bonter ik laat ook altijd het nachtlampje branden en die doe ik dan soms pas laat in de ochtend uit! Errug!!!!
Succes!

Vlijtige Handjes

Zo herkenbaar, Het voornemen op zich is al een prestatie.

Dorien

Ik vind het een loffelijk streven!! Mijn bed maak ik altijd op, ik ben waarschijnlijk de enige in het land die geen vaatwasser bezit en dat is dus ook precies de reden dat ik de vaat nooit laat staan want van al die rotzooi op het aanrecht raak ik uit m'n hum! Maar........... daar heb je het dan ook helemaal mee gehad! Ik blink uit in huishouden met de Franse slag!!!
Altijd uitstellen naar morgen wat ik vandaag allang had kunnen doen! Je bent echt de enige niet hoor, ik heb vandaag altijd veel te veel andere LEUKERE dingen te doen!!! Snap je????

Moos

Knap hoor Peet dit voornemen!
Ik herken het van alle kanten! Het klopt dat orde en opgeruimd wat meer rust geeft, maar aan de andere kant ook hier vaak niet de tijd of de puf om dat ook steeds te bewerkstelligen.
Daarom is de vaatwasser onder andere mijn "vriendin" hihihihi .... een leeg aanrechtblad hahahahahaha
En voor wat huishouden betreft. Ach af en toe heb ik het heilige vuur en vaak ook niet. Zolang het maar niet "vies" is vind ik het best. Ik heb me een tijdje geleden voorgenomen dat ik ook wil leven naast alles wat ik al "moet"'. En jammer dan als er soms wat stof ligt of mijn ramen al een tijd niet gewassen zijn. Ik kijk straks liever terug met een tevreden gevoel dat ik naast werken enzo ook nog heb genoten dan dat ik me laat leiden door wekelijkse verplichte poetsbeurten hihihihihihi

Voor wat mijn bed betreft .... die sla ik sochtends terug zodat het lekker kan luchten :-)
Een minimale inspanning dus hahahaha

Fijn weekend meid!

Angélique

Heel veel succes met je voornemen!

Anje-Grietje

Och Lieverd..... leg je eigen toch niet voor lange tijd vast.... Ik ben meer van het hier en nu en kleine stapjes. Bv. Lekker je dekbed terugslaan, even het onderlaken glad strijken, de kussens schudden en het raam open, dan is het fijn 'savonds thuiskomen....
Maar ook ter plekke verzinnen om een klein huiselijk klusje te doen geeft veel voldoening, als het zou moeten, kwam ik er niet toe. Mijn enigste voornemen is om van iedere dag een bijzondere te maken...... Dat bevalt prima!
Sterkte maar bovenal blijf plezier in het leven houden...
Knuffel Anje.

Anoniem

We zijn zo opgevoed met hoe het hoort en hoe het moet.Gaan we ons nog regels opleggen vanuit een oude programmatie of nemen we zelf de verantwoordelijkheid? Kan je niet kijken wat bij je past en wat goed voelt? Creativiteit is een innerlijke benadering- hoe je de dingen bekijkt, in denken en gevoel.Je hebt zo'n prachtig voorbeeld als een tegeltje boven aan je bericht, wat is daar mis mee? Leg je zelf niet vast aan lange projecten als je er over twijfelt. En jezelf corrigeren, dat doe ik ook elke dag, dat heeft met bewustzijn te maken. Alle respect voor hoe je naar jezelf durft te kijken en ik lees elke dag met veel plezier je Blog, fijn weekend je kan nu heerlijk van je verjaars kadootjes genieten, Roos.

Linda

Sinds ik door mijn operatie heel veel weken uit de running ben geweest heb ik door gekregen dat het ook anders kan,ik was nogal een poetsmiep en heb heel veel moeite gehad om alles uit handen te geven maar nu ben ik veel relaxter en toch is mijn huis geen zwijnenstal.Als ik het op mijn heupen krijg ga ik even flink aan de slag en anders morgen weer een dag.En wat mijn bed betreft,rechttrekken en netjes openslaan en 's avonds weer heerlijk erin.Succes met je voornemen en fijn weekend.

Elizabeth

Wat een vragen roept dit stukje bij me op... Weet je, ik was vroeger een perfectioniste en altijd kon het beter. Ik heb zoveels moois voorbij laten gaan. Daarom denk ik al snel "pas op hiermee"...
Tegenover die 52 dingen waar jij straks verbetering in wilt brengen, staan een veel groter aantal positieve eigenschappen. Probeer die goed te blijven zien.
Ik wed dat heel veel dingen super herkenbaar zijn voor een heleboel mensen..
Bed opmaken? Alleen als ik zin heb, meestal gaat het vanzelf. Bij mij blijft de vaatwasser altijd vol met schoon servies staan; geen zin om uit te ruimen..

Fijn weekend, groetjes Elizabeth

Jacomijn

Succes, Peet !! Bij mij is het juist de andere kant. Ben meer aan het opruimen / schoonmaken etc. voordat ik aan het hobbyen mag van mezelf. Daar zou ik wel wat losser in kunnen worden!! :o)!!!
Maar net zoals een paar dames voor mij ook al schrijven: raam open, de matrashoes rechttrekken, kussen opschudden en de deken even uitwapperen en over het achtereind slaan zodat het bed lekker kan luchten, is toch al prima !! Kun je er 's avonds zo weer in! Tenminste, zo doen wij het hier. (En als Rem dan in bed gaat liggen, is hij eerst een poosje aan het mopperen van: heb je het raam weer open gehad?! hihihihihi) .
Alleen als we visite krijgen, wil ik de dekens nog wel eens dicht leggen voor het geval er misschien een gast opeens het idee krijgt dat 'ie even naar boven moet. Vind ik dan toch weer wat netter en mooier staan. :o)!!!!

Willy

Bedden moeten ook goed luchten hoor, dus laat maar lekker open liggen ;)
Ik heb zelf ook wel eens over zo'n 365 dagen project gedacht maar gaat me toch vast niet lukken, 52 weken is dan misschien beter.
Fijn weekend, groetjes

Corrieneeltje

Ha,ha,ha, bij mij nógen de bedden niet opgemaakt worden, de huisstofmijt houdt erg van dichtgeklapt beddengoed dus bij ons ligt alles de hele dag open, behalve als we gaan stofzuigen, dan gaan ze snel even dicht en daarna meteen weer open.
Wel erg leuk om zo'n plan te maken, maar 365 dagen zou ij teveel zijn, ik hou dat niet vol.
Maak maar plannen voor een heel gezellig sinterklaasweekend en dan komt het helemaal goed!

Het Knuter Huuske

Ik kwam net voor je nieuwste blog en dacht bij het lezen..... Er staat dus nog een stukje en had wel een vermoeden waar het over zou kunnen gaan....
Herkenning echt waar....
Noem ons huis huize flodder...
Het is best erg het laatste jaar :S....
Het is hier nooit strak en spik en span.... Altijd over wel prularia... Maar merk wel dat het me het laatste half jaar stoort....
Ik dacht eerst als jongste naar school gaat ga ik een nieuw begin maken in huis.... Maar alles liep anders.... Nu hoop ik toch in het nieuwe jaar wat meer structuur te krijgen in huis en huishouden....

Groetjes van Ivonne

by Ieke

Aha, nu snap ik het beter.

Ik switch weer terug naar je nieuwste berichtje...

Moon

Heb ook eens bedacht een 365 dagen project te beginnen, ziet er van een ander zo leuk uit. Of andere wekelijks terugkerende items op je blog. Ik had al snel door dat ik daar niet aan moest beginnen, geeft veel te veel druk, dus stress. Dat is weer slecht voor je creativiteit en dat wil je nou net niet. Dus voor mij ook go with the flow, wanneer ik er zin in heb, het mij uitkomt. En het bed, dat maak ik elke dag op, dat houdt in: alles open gooien, beetje recht trekken en het is opgemaakt ;)

Een reactie posten