CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 december 2011

In de ban van kleine popjes.


Ik heb wat met kleine popjes. Ik heb sowieso een zwak voor poppen. 2 jaar geleden liep ik samen met mijn vriendin in Keulen over een vlooienmarkt en daar zat een lief klein popje op een houten bankje naar me te staren.  Alsof ze zeggen wou. Neem me mee, Neem me mee. Het moest gewoon zo zijn. Ik was op slag verliefd geworden op dit popje. Samen met het bankje ging ze mee naar Nederland en daar zit ze nu nog
In mijn hobbykamer, Zeg nou toch zelf!  Dit is toch een lieverdje




Het is een popje van Zapf Creations  en ze is 20 cm groot. Het enigste wat ontbreekt is een garderobe.
Dat komt binnenkort, want  mijn handen jeuken (ook een beetje aangestoken door Ieke) Om
daar weer eens wat mee te gaan doen.  Maar er is nog meer.

Een paar weken terug won ik een give-away bij  blij met draadjes
2 mini popjes met  patroontjes erbij  



Een ieni mini baby born in het bruin en daar kwamen gelijk de herinneringen van vroeger weer naar boven.
Want ik had vroeger een bruine pop (daar vertel ik later nog wel eens over)  want dat vraagt om een kinderfoto die ik nu niet bij de hand hebt.
Verder  nog een blond popje. (een Evi) heb ik inmiddels begrepen want.....



 Ik zag ze onlangs bij de trekpleister in het schap.
Tja.... 


Vandaag liep ik hier over de kerst-braderie en daar stond een kraampje met  2ehands spulletjes
En daar lag een klein popje tussen met een gebreid outfitje.
Ik denk dan vaak.. van wie zou dat geweest zijn. Een kindje is daar vast heel bij mee geweest en een oma of een moeder heeft daar de moeite voor gedaan om het aan te kleden. En nu ligt het tussen de rommel.
Ik kon het niet weerstaan Voor 1 euro.. zo schattig, Dat broekje met veels te breed elastiek.
Als decoratie vind ik dit al geweldig om ergens neer te zetten.




 En in hetzelfde doosje vol met prullaria lag ook dit porcelijnen kerstpoppetje
Ook 1 euro
ze heeft wel een vlek op haar kin.
maar ze mag blijven en 
ze heeft haar plekje in huis al ingenomen

De foto is een beetje wazig


het leek de c1000 wel, want voor nog 1 euro
een kerstbenenbengelpopje (wat het ook mag voorstellen) 
Die mag hier ook de kerstdagen doorbrengen.
de benen armen en hoofdje zijn van hout, het lijfje is van tin/ijzer. 
Leuk he... 

Ik ben weer helemaal blij 
en dat voor 3 euro

17 reacties:

Dorien

Oh, wat leuk, ik vind je kerstbenenbengelpopje het allerleukst!! Wat een dotje.
Een heel fijn weekend!

Linda

Wat geweldig al die popjes ik heb er ook een zwak voor was vroeger al een echt poppenmoedertje en schijnbaar gaat dat niet over,veel plezier van je nieuwe aanwinsten,fijn weekend lieve groet Linda

Zaanse Zolder

Wat een leuke popjes allemaal !
Yep.... je bent een verzamelaar.

Angélique

Hihi, grinnik!
Niet raar opkijken als je met moederdag een uithangbordje krijgt met de woorden "poppenopvang Petra" (hm, klinkt best goed eigenlijk)
Ach, als je kinderen groot worden, moet je toch anderen zoeken om voor te zorgen en deze gaan vast nooit puberen ;-)

Johanna

Heel erg mooi.

Hetty

Hoi Petra.
Mooie die poppen de bovenste op het bankje ook heel leuk.
En de pop met het gbreide setje aan is al een oude pop .
Ik heb vorige week ook een pop gekocht bij de kringloop.
Ben kleding aan het breien van poppen.
Leuk om ye doen succes met de poppen aan kleden.
Fijn weekend groetjes Hetty.

Betsy

Oh, wat een leuke popjes. Die zijn inderdaad niet te weerstaan, vooral dat popje met de gebreide kleertjes en het kerstmeisje. Schattig!
Dat brengt weer allerlei herinneringen naar boven: ik was ook altijd bezig met poppen en poppenkleertjes.

Fijn weekend verder en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

ChériesCrochet

Wat een leuke poppen ! En er zit een heel oude bij !! Ben zelf verslaafd aan kleding haken en breien voor poppen ....

ChériesCrochet

PS

http://poppenwereld.blogspot.com/

Willy

Alleen de naam van het kerstbenenbengelpopje al, geweldig!
Ze zijn allemaal leuk en dat bankje vind ik ook heel mooi. Gezellig die poppen om je heen.
groetjes

Thea

Leuk Petra, nostalgie ten top! Zo'n pop (met de gebreide outfiti en te breed elastiek) had ik vroeger ook en ze heette Ansje en had een gehaakt jurkje. Misschien ligt ze nog op zolder in een doos, ik weet het niet....

Fijn weekend,
groetjes Thea

Jacomijn

Oo, gelukkig, ik ben niet de enige die wegsmelt bij poppen (en ik heb het ook bij leuke knuffels!!). :o)!!!!
Bedankt voor je postje, Petra !!!! Vind het fijn om te lezen (ook in de reacties) dat er meer zijn die, ook al zijn ze geen kind meer, poppen en kleertjes maken leuk vinden !! In mijn omgeving wordt daar toch enigszins meewarig overgedaan !!

ChériesCrochet

Er zijn vele blogs en clubjes van dames die "met poppen spelen ' ;-)
Kennen jullie Clubs.nl al ? (registreren is gratis.)
Kijk maar eens hier http://marjas-breihoekje.clubs.nl/ en hier http://fantasia.clubs.nl/. Heel veel patronen voor poppenkleding (naaien, breien, haken), wedstrijden en een gezellig forum !
Fijne zondag.

Ans

Wat een leuke poppen komen er voorbij. Ik zou ze ook hebben gekocht. Er liggen hier op zolder ook heel veel kringloop popjes op kleding te wachten. En heel toevallig heb ik vroeger ook een bruine babypop gehad. En daar was ik niet blij mee, ik wilde een witte net als mijn vriendin. Groetjes, Ans

Moos
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Moos

Wat een poepies meid! En dat voor maar 3 euries .... schitterend toch!!!!!!

JeeBee

Prachtig! Ik ben ook een enorme poppenliefhebster. Ik heb een hele grote verzameling Wildebraspoppen en Barbies. Het poppetje met de gebreide outfit (gele broekje) is een (waarschijnlijk ongemerkte) Wildebraspop. Die heb je echt voor een koopje!

Een reactie posten