CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

13 januari 2012

Use what you have

Onder het motto Use what you have, ben ik van oude kleding poppenkleertjes aan het maken.
Ik heb hier bv een oude spijkerbroek van mijn dochter en daar kan ik heel makkelijke een spijkerbroekje voor een pop uithalen. Aangezien de onderpijpen nog goed zijn.
Er verder zijn nog wat leuke oude blousjes van mijn dochter die ze niet meer aankan. dus zo gaan de oude kleren een keertje niet mee in de zak voor de kringloop maar worden er poppenkleertjes van gemaakt.



Zondag kruip ik achter de naaimachine, dus ik ga vandaag en morgen wat patroontjes uitknippen. zodat ik achter elkaar door kan gaan.  Voor mij is dit echt lang geleden dat ik dit doe en ik vind het toch wel weer een leuke bezigheid.

Het is vrijdag.. Breidag .. Elizabeth heeft al weer een nieuw blok staan zag ik. Super hoor dat ze dit elke week doet. Ik maak er altijd dankbaar gebruik van, want de patronen die ze uitkiest zijn prachtig. Ik loop een beetje achter op schema dus ik heb er nog een paar in te halen.


Deze week zijn er 4 meebreiblokken uit mijn handen gekomen. 
hier de laatste in de korfsteek. een blokje van een paar weken terug.





Ik heb de smaak weer lekker te pakken.

 Verder heb ik nog een kabeltruitje gebreid voor een pop
in een oud roze kleur van een restje royal wol van de zeeman.
Ik heb gewoon een greep uit de wolmand gedaan.


Dit is het truitje voor de pop Peggy.
Nu nog de blouse en spijkerbroek.
maar die zijn dus in de maak

  De patroontjes staan allemaal op de poppenblog.




Zo en nu ga ik er vandoor, even op bezoek bij mijn ouders en de wekelijkse boodschappen doen.
Vanavond nog een paar uurtjes werken en dan is het weer weekend!!!!
Tot morgen.  Ik heb er weer zin in  !!!  voel me weer goed  en ik had zin in een vrolijk  plaatje




13 reacties:

ChériesCrochet

Wat een leuk truitje !! En ik ben benieuwd naar de spijkerbroek. Goed idee om oude kleding te gebruiken. Zo heb ik hier ook nog wat blousjes liggen die ik niet meer draag...
De meebreiblokken zijn ook mooi ! Is het de bedoeling dat ze later een deken worden samen ??

Jacomijn

Zo deed ik dat ook met de poppenkleertjes !! Vaak gebruikte ik de oude kleding van de kinderen omdat die vaak kleine motiefjes hadden, wat weer goed uitkwam voor die kleine kleertjes ! :o)!!!
Fijn dat je je weer goed voelt! Goed weekend !!

marion

veel plezier met het maaken van de kleren

by Ieke

Joe hoe, helemaal UWYH. Ik vind gewassen stof ook altijd het fijnnst om mee te werken voor de pop, zeker spijker. Nu is het toch een stuk soepeler. Tshirts zijn ook leuk om te bewaren. Daar zitten vaak nog hele goede stukken aan!

Veel plezier met je naaimasjien en de poppen. Hier ligt het even 'stil...

San @ Made in Hem

Oh, wat ben je lekker bezig geweest deze week! Heerlijk als de energie weer terug is!!! :)

Dorien

Nou, je hebt niet stilgezeten na je griepje! Ik vind die meebreiblokken van je erg mooi. Leuk die verschillende tinten blauw. Gaaf hoor, een spijkerbroekje voor je pop, ik hou wel van recyclen!

Angélique

Je "klinkt" een stuk beter, goed zo!
Mooi truitje! Leuk met een spijkerbroek.
Je blokken zijn weer netjes!
Werkse vanavond en veel plezier het weekend met de naaimachine.

Johanna

Die pop gaat leuk gekleed. Mooi al die patroontjes voor je meebreideken.
Fijn dat je weer opgeknapt bent. Fijn weekend.

Linda

Ik vind dat blauw van die blokken toch wel erg mooi en schattig dat truitje, ik moet mijn kinders ook nodig aan gaan kleden maar eerst nog wat lopende werkjes afmaken anders zie ik door de bomen het bos niet meer,fijn weekend groetjes Linda.

Elizabeth

Hé dat deden wij vroeger ook; iets maken uit een ander kledingstuk. Soms nam je dan de binnenkant als buitenkant.
Je hebt lekker doorgebreid deze week. Ik ben een beetje wispelturig en na een paar naaldjes loop ik weer wat anders te doen; schiet niet op natuurlijk..
Lekker dat je weer zo goed als beter bent!

Groetjes, Elizabeth

bommelmien

Je bent weer lekker bezig. Die deken van jou wordt prachtig. het is wel een heel werk, maar het wordt een uniek exemplaar. Dat is het mooie van handwerk.
Groeten van Willemien.

Willy

Jij bent lekker aan de brei, mooie blokken heb je al en die kleur is ook erg mooi.
Het kabeltruitje vind ik ook knap gemaakt, zo in miniformaat.
Succes met je knip-en naaiwerk.
Fijn weekend, groetjes

Betsy

Grappig om te zien dat heel veel bloggers UWYH'en. Prima om te doen en je wordt er heel creatief van. Dat hergebruik van spijkerbroeken komt me bekend voor. Wat een ontzettend leuk truitje heb je gebreid.
De blokken vind ik zo mooi van kleur, volgens mij heb ik dat al eerder opgemerkt, maar het valt me steeds weer op. Mooi!
Fijn dat je je weer goed voelt. Een kuurtje kan soms wonderen doen :).

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Een reactie posten