CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

6 januari 2012

De Meebreideken

De meebreideken is weer van stal gehaald.  Gisteravond heb ik zowaar weer een blokje opgezet. Blokje Nummer 39 van Bussy Bessy (Elizabeth)  (Klik hier)  Die elke week op vrijdag een nieuw blok op haar blog plaatst ... Als ik dan eenmaal bezig ben dan weet ik ook van geen stoppen en vanmorgen heb ik de steken al weer afgekant.. Klaar dus. En aangezien het vrijdag is staat er bij Elizabeth alweer een nieuw blok klaar. Want Vrijdag is Breidag.

Dit motiefje heet St. Janskruid





Voor de nieuwe volgers.. Dit is al de 2e deken waar ik mee bezig ben. De eerste (een mooie witte) die ik samen heb gebreid met mijn moeder, is voor dochterlief. (waar dus mijn moeder toch wel het grootste aandeel in heeft gehad want ze heeft hem ook helemaal in elkaar gezet en de rand eromheen gebreid)  Hij is gedeeltelijk gemaakt van de patroontjes van Elizabeth, maar ook eigen patroontjes die mijn moeder maakte. De tweede wordt in de kleuren paars/lavendel gebreid. (met Rapido wol van Annel) Omdat ik  met deze deken begonnen ben met de patroontjes van de Groninger Meebreideken  (deze blokken zijn iets groter) moet ik het stekenaantal iets aanpassen, ook de ribbelrandjes laat ik  hier weg. Voor blok 39 had ik bv 52 steken opgezet en 66 naalden in de lengte gebreid.




Ik hoop aan het einde van dit jaar dit project te kunnen afronden. Daar werk ik wel naar toe.  en dan denk ik dat ik wel een beetje klaar ben met dekens breien..Alhoewel?  terwijl ik dit zeg denk ik ineens aan die mooie deken die pas in de Anne Burda stond.. Nee hoor ik ben niet gek Eerst deze af ...Volgend jaar misschien.. De Patroontjes lopen niet weg. Maar je weet maar nooit. ;- )  

Het volgende blokje staat alweer op de pennen
Volgende week vrijdag weer een update.


16 reacties:

Willy

Prachtig patroon het St.Janskruid. Je witte deken is ook prachtig. Ik heb nog nooit een deken gebreid, maar het lijkt me erg leuk zo met die verschillende blokken. Heel mooi garen ook.
Groetjes

San @ Made in Hem

Ohw, wat mooi!!! ♥ Ik heb hier nog heel wat dekens in de maak die eerst af moeten...
En Vrijdag is Breidag? Dat is een goeie! Die ga ik er in houden, vrijdags een update van mijn breiwerk! :) (als ik het niet vergeet...)

Angélique

Dat doe je snel, Petra!
Ik herkende het plaatje meteen: die móest wel van jou zijn, hihi. Je gaat weer lekker!

Fia

Ohhh wat prachtig is de witte deken...allemaal verschillend heel mooi....ik ben nu bezig met jouw patroon van de gastendoekjes ben aan het blokken breien voor een deken en dit is er heel leuk voor..
Ik ga eens kijken of ik nog meer leuke patroontjes hier vind...de paarse blok is schitterend !!!

Fijn weekend..
Groetjes Fia

Dorien

Wat een mooie steek! Zo'n gebreide blokken deken vind ik zoooo leuk, die staat bovenaan op mijn verlanglijstje! Ik ben moed aan het verzamelen om daar ooit es mee van start te gaan. Zal wel een 10 jaren project worden.......... Ik moet nodig es bij Bussy Bessy rond gaan snuffelen! Daar kan ik vast ook nog een boel van leren. Alvast een heel fijn weekend!

Elizabeth

Het is zo leuk om de motiefjes bij jou weer in een andere kleur te zien! Wat is die witte deken toch mooi geworden, echt een plaatje zoals ie daar ligt..
Je breit zo een blokje weg hè.., ik had hetzelfde vanmorgen. 'k Ben nu weer bezig met een paar nieuwe te verzinnen; 'k wil de 100 gaan halen.

Fijn weekend, groetjes Elizabeth

bommelmien

Wat geweldig! Ik kijk mijn ogen uit. Wat jullie allemaal doen. Al een deken af en dan vrolijk aan de volgende beginnen. Het is natuurlijk geweldig om supporters te hebben en de contacten via de blog zijn ideaal. Samen sterk....
Groeten van Willemien.

Anoniem

Beste Petra,
Ik reageer op een berichtje van 31 augustus 2011. Daar heb je hele mooie kastrandjes staan. Nu gaat mijn moeder binnenkort verhuizen en zij is naarstig op zoek naar leuke, nieuwe kastrandjes. Niets te vinden, tot...ze op jouw site kwam. Superleuke randjes. Alleen, wij krijgen het bestand (rar) niet geopend. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar het lukt niet. Heb jij een tip hoe ik het bestand kan openen? Alvast bedankt. Hartelijke groet, mede namens mijn moeder, Liane de Vries ldevries1960@gmail.com

Johanna

Mooi hoor, zo heb je wel een stok achter de deur.

Betsy

Mooi Petra! Je witte deken vind ik echt een plaatje, maar deze wordt volgens mij ook weer heel mooi.
Ik heb je pakketje woensdagochtend al gekregen! Nogmaals heel hartelijk bedankt voor de leuke bladen. Er staan zeker dingen in die ik wil gaan maken!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

meijra

Prachtig Peetje!
gr. Meijra

Ilonka

Wat een prachtig geschenk heeft je dochter gehad van haar oma en mams. Lijkt me dankbaar om te maken en te geven. De blauwe deken wordt vast weer een superleuke uitdaging. Ik blijf het volgen. Ben reuze benieuwd naar je volgende blok. Deze ziet er prachtig mooi uit.

ChériesCrochet

Wat ziet het er allemaal weer prachtig uit !!!

Michelle

Je nieuwste lapje ziet er prachtig uit! Wat een leuk idee trouwens zo´n mee brei deken :)

Unknown

Wat prachtig zeg!! Als ik nog eens tijd heb, ga ik echt eens breien (kan het wel namelijk, niet zo mooi hoor ;-) Groetjes, Nancy

Anoniem

kan de site van busy bessy niet openen. Hoe kom ik aan de mooie patroontjes waar jullie mee bezig zijn

Een reactie posten