CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

2 januari 2012

To do in 2012..

Goede voornemens op creatief gebied.



Ik heb het afgelopen jaar aardig wat ingeslagen, gekocht en verzameld aan handwerkspulletjes.
Het is ook zo'n leuke hobby, maar het kan aardig uit de hand lopen. 
Boeken en tijdschriften vol met ideetjes staan er in de kast, wol voor sjaaltjes en leuke borduurwerkjes. 
En niet te vergeten de breirol, de meebreideken, de kerstballen...  Ik ben naar de handwerkbeurs geweest en ook daar kwam ik niet met lege handen thuis. Vilt pakketjes en een compleet Tilda pakket. een mini quilt-pakketje waarvan ik nog niets heb ik aangeraakt. Bewust ook wel, want ik had nog andere bezigheden. 

Met het opruimen van de hobbykamer heb ik een lijstje gemaakt met de dingen die ik eventueel af kan maken in 2012 en wat eventueel nog wil gaan doen. Het is tevens een overzicht voor mezelf, want soms vergeet ik zelf wat ik heb. De bedoeling is dan ook dat ik voorlopig geen nieuwe dingen meer koop..en dat hoeft ook niet want er is meer en meer dan genoeg. Behalve dan een nieuw boek of een tijdschrift want dat kan ik toch niet laten. zullen ze dit jaar weinig aan me verdienen vrees ik.. Use what you have...En het meeste heb ik dus al...Zeker is dat ik me dus echt niet zal gaan vervelen in het nieuwe jaar. :-) Nu mijn herfstplaid af is, de rommel van de kerst is opgeruimd heb ik weer lekker de zin gekregen.  Ik heb een fotocollage gemaakt wat hoort bij onderstaande lijstje. (niet alles staat erop) Ik ben heel benieuwd hoe ver ik hiermee kom... 

  1. Granny kussen 1 in elkaar zetten
  2. Granny kussen 2 in elkaar zetten
  3. Granny kussen 3 in elkaar zetten
  4. Wit gebreide kussen (moeders gemaakt) in elkaar zetten
  5. Verder aan de breirol  (minstens 12 patroontjes dit jaar)
  6. Verder aan de meebreideken  (Duurt nog wel even, maar zou hem dit jaar graag afzien)
  7. Iets maken van de Creative Cotton (heb een hele mand vol) 
  8. De gebreide poppenkleertjes die er al meer dan een jaar liggen in elkaar zetten.
  9. Snuf en snuitje in elkaar zetten (2 hondjes uit mijn creatieve hobby)
  10. Draadjes afhechten van het dienbladkleedje (nog steeds niet gedaan)
  11. Bloemen afmaken voor rieten tas (aan begonnen en niet afgemaakt)
  12. Rond gehaakt tafelkleed afmaken (zie wips) 
  13. 2 paarse granny kussens maken voor op de bank (katoen al aanwezig)
  14. Zomerkussen afmaken (zie wips)
  15. Gebreide Gastendoekjes Afmaken (zie wips)
  16. Sneeuwmannen breien (uit mijn creatieve Hobby) 
  17. Sneeuwmannen breien van patroontje de hobbywinkel 
  18. Harten breien (uit mijn creatieve Hobby)
  19. Uitdaging de 55 kerstballen breien van Arne en Carlos (alle tijd voor)
  20. Guimpehaken (heb ooit zo'n ding gekocht) (weet alleen nog niet wat) 
  21. Katia Ondas bol gekocht voor zo'n krulsjaal (ook nog doen)
  22. Sneeuwmannetje borduren (gekocht in keulen)
  23. Vilt Zebra figuur (dochter gehad)
  24. Vilt Giraf figuur (dochter gehad)
  25. Vilt Vliegend Kerstsballetje
  26. Vilt Ricky het Rendier
  27. Vilt Broche Konijntje
  28. Vilt Ullie de Uil
  29. Vilt Engel Beertje
  30. Vilt Stokpaardje
  31. Vilt klaproos broche
  32. Vilt Kristoffel Kriebelteen
  33. Vilt (iets maken van al die lapjes) 
  34. Vilt (egeltje)
  35. Quiltpakketje (postzakje) 
  36. Kaneelappeltjes (kerst) 
  37. Sleutelhanger borduurwerkje
  38. Boekenlegger borduurwerkje
  39. Krulketting Jane van kraaltjes (gekocht op Krea Doe en Nooit afgemaakt)
  40. Een tas vol met bravo wol (waarschijnlijk voor poppenkleertjes)
  41. Een tas vol met bamboulene wol (ook voor poppenkleertjes)
  42. Een tas vol met Zeeman en Wibra Wol - Royal en Saskia  (geen idee nog)
  43. Borduren Lizzy Kate Kalender
  44. Borduren Jaargetijden Lizzy Kate
  45. Naaipakketje 3 schaapjes (erg leuk)
  46. Borduren  De zwarte katten 
  47. Borduren Don't worry be Hippy 
  48. Haken Hema pakketje rendier
  49. Mevrouw Tilda (harstikke leuk)
  50. Tas breien (heb de handvaten al)
  51. Stokhaaksjaal 1
  52. Stokhaaksjaal 2
  53. Gehaakte Krinkelsjaal maken (wol heb ik al)
  54. Arne en Carlos Poppen breien (wol genoeg) Alleen het boek nog
  55. Misschien toch een paar paasballen van Arne en Carlos
  56. Poppenkleertjes voor diverse poppen 
  57. Poppenkleertjes voor Les Cheries (Clara)
  58. Oranje jurkje afmaken voor Les Cheries 
  59. Spijkerbroeken (dochter) omzomen 
  60. Roze hondedekje (timo) repareren
  61. Kersthuisjes borduren
  62. Samen met dochter mozaieken
  63. Samen met dochter vilten (Uit boek schatjes)
  64. Roze poes maken
  65. Paarse ribbon xl kussen afmaken
  66. Paarse kabelkussen breien
  67. Iets maken van bloemenapparaat
  68. Iets maken van punnikapparaat 
  69. Granny plaid ( zie wips) wordt misschien wel een granny stripe. (maar voorlopig even niet)
  70. Bosom friends (nog 2)  (zie wips)
  71. Poppenkleertjes van zolder halen en uitzoeken 
  72. Schilderijlijstjes verven 
  73. Gordijnringen (borduren) 
  74. Ornamentje van borduurwerkje maken
  75. In Keulen heb ik wol gekocht in diverse herfstkleuren (toch maar wat van maken) 
  76. Iets van vroeger maken (uit ariadne)  harlekeintje breien
  77. Iets van vroeger maken (uit ariadne) pompoen eendjes
  78. Patroontjes uitzoeken van harde schijf) 
  79. Iets wat ik nog vergeten ben
  80. Misshien toch Iets Nieuws ;-)


Valt wel mee toch, 
Dit lijstje is niet bindend hoor, want ik zal me er echt niet aan vastpinnen. 
maar het is vooral voor mezelf een handig overzichtje. 
Als eerste ga ik verder met de RibbonXL Kussen.


morgen meer!  


30 reacties:

Marièlle

Jij zult je zeker niet vervelen :-)
Ik ben bezig met een opruimproject, elke dag een plankje/klusje etc en ben zelf ook benieuwd wat voor half afgemaakte projecten ik tegen ga komen. De eerste, een mandje van een restje ribbonXL kwam ik eergisteren tegen en dat heb ik gisteren al afgemaakt en in gebruik genomen. Maar er komen er vast nog veel meer.

Een heel creatief jaar toegewenst!

Marjo

Wowwwwwwww Petra, een hele lijst ....maar als alles af en gedaan is , zijn het leuke vooruitzichten ...
Ook ik heb nog genoeg voorraad garen, dus ga ook proberen die eerst eens op te werken....

Liefs
Marjo

Alice

Toch wel een indrukwekkend lijstje is het geworden, maar inderdaad ook uitdagend. Herken het helemaal, heb ook heel veel spulletjes voor heel veel kreatieve dingetjes, maar wat heerlijk toch..??? LOL
Groetjes, Alice

Marieke

Poeh he, dat wordt een ijverig 2012, leuk hoor! Veel plezier met het afwerken van je lijst & vergeet niet de resultaten te showen he? Groetjes, Marieke

Happy in red

Pff, wat zul jij je vervelen dit jaar ;-) Teehee!
Ik ben benieuwd naar al je vorderingen!!
Esther.

Saskia

oef!! wat een lijst!!!!!!!!!!
al goed dat 2012 nog veel dagen telt ;o)

Jacomijn

Wauw, Petra, toch wel een beste lijst ! :o)!!!Ook ik heb me voorgenomen (en dat is ook gelijk m'n enige voornemen voor het nieuwe jaar, hihi) dat ik (voorlopig) niets meer koop. Er liggen nog zoveel dingen die ik wil maken + de borduurclub waar ik me voor heb aangemeld, dat ik mezelf stevig heb toegesproken dat daar nu eerst eens aan gewerkt gaat worden !!
Misschien dat het voor mij ook wel goed zou zijn om het een en ander op papier / blog te zetten, als een soort stok achter de deur ! :o)!!!!

Angélique

WHHHHAAAAAAAAA! Maar goed dat je nog zo'n 40 jaar voor je hebt liggen! Ik denk dat jij niet eens tijd hebt om naar de bloggerdag te gaan! Gelukkig verplicht je jezelf tot niets (pak van mijn hart) en is het alleen een lijstje met mogelijkheden. Ben blij dat je jezelf wel degelijk tijd gunt om naar de ontmoetingsdag te gaan ;-) Ik heb overigens nog wel een leuk ideetje om met je punnikmolentje te maken, hihi! Succes!

Andina

Zoooooo....dat is een flinke lijst. Je hoeft je voorlopig niet te vervelen. Ik zag tussen al die leuke fotootjes ook mooie sokkenwol liggen. Ga je daar iets van stokhaken? Ik heb hetzelfde wol en ben bezig met een omslagdoek. Flink project, maar wel leuk. Ik heb het alleen veel te lang laten liggen. Binnenkort probeer ik het weer op te pakken. Neem maar es een kijkje bij mij, dan vind je 'm wel.
Succes met je lijst!

Elizabeth

Grote griebels... Petra, wat een lijst!!!!
Eigenlijk slaak ik een zucht van verlichting, want zo lang (denk ik..) is mijn lijst gelukkig niet.
Niet verkeerd om alles eens op een rijtje te zetten, als je d'r maar ontspannen mee om kunt gaan. Maar ik denk dat je dat ook wel gaat lukken. Voorlopig heb je genoeg stof tot bloggen...

Groetjes, Elizabeth

Paulijn

Blij dat anderen ook onafgemaakte klussen hebben liggen, ik herken dat helemaal. Mijn lijstje is echter iets korter, maar toch...
Wat een genoegdoening moet het zijn om punt voor punt af te kunnen strepen. Succes ermee!

Rachel

Haha, wat een lijst zeg!! Dat wordt nog een hele klus om af te krijgen. Het zal vast heel veel mooie dingetjes opleveren!
En ik geloof nooit dat je niets gaat bijkopen.... Volgens mij kan niemand dat met een hobby als de jouwe.

Ik ben heel benieuwd naar alle projectjes! Succes en vooral veel plezier!

Groetjes,
Rachel

Moos

Schitterend die lijst hihihihihi .... je zult je niet snel vervelen hahahahahahaha!
En genoeg materiaal om blogvullend bezig te zijn. Heerlijk vooruitzicht (voor mij dan hihihihi)

Leuk meis, lekker hoor en zeker ook omdat je het niet als "verplichting" ervaart.
Ik las "Ullie het uiltje" .... zag hem op op de collage volgens mij maar kan het niet goed zien .... ben benieuwd .... ben dol op uiltjes :-)

Johanna

Ik maar denken dat het bij mij uit de was gelopen, ik kan het nog op 1 hand tellen. Succes met verwerken van al dat moois.

bommelmien

Wat een geweldige lijst!! Eigenlijk moet ik er wel om lachen... Ik denk dat iedereen wel een lijst heeft, maar zo'n lange, nee, dat haal ik niet. Je hebt de boel nu mooi geordend en dan moet je er maar aan beginnen. Weet je al wat je eerst pakt??? Succes en je houdt ons wel op de hoogte denk ik.
Groeten van Willemien.

Linda

Hallo zeg,heb je dit jaar een sabbatical genomen om die lijst af te krijgen maar wel leuk voor ons want dan kunnen wij weer van al je blogjes genieten en wat betreft die guimpe naald die moet ik ook nog uitproberen, ik heb er Zpagetti voor liggen en een patroon voor een ketting,moet ik dus ook maar op mijn zeer korte to-do-lijstje zetten want ja vergeleken met die van jou is elke lijst kort ;-)))

Dorien

Jemig, wat een lijst, daar sla ik bijna stijl van achterover! De moed zou me helemaal in de schoenen zakken. Je mag morgen wel gelijk gaan beginnen!

Anoniem

dat is een flinke lijst, maar wel een lijst met leuke dingen, veel plezier met het maken van al dat moois

ChériesCrochet

Ooooohhh wat een lijst je kunt wel een winkeltje beginnen. Gelukkig heb ik alleen maar een paar kilo wol liggen haha.
Maar leuk hoor ik verheug me nu al op al je creatieve blogberichten !!!!!

Marleen

Ik moest er wel om lachen. Ik denk dat we allemaal last hebben van zulke lijstjes maar ze niet durven maken. Dan blijken ze net zo lang als die van jou. Succes met afstrepen. Maar bedenk, het blijft hobbyen, niets moet.

groeten Marleen

Zaanse Zolder

Dat is ook nog wel genoeg voor 2013 denk ik :-)

Betsy

Oei, Petra, wat een lijst! Jij gaat je in ieder geval niet vervelen. Er zitten wel veel heel leuke werkjes bij. Heerlijk om zo even te pakken. Dat gaan weer heel wat gezellige berichtjes worden het komende jaar :)!
Heel veel plezier met het maken van al die leuke dingen.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Willy

Hallo Peetje, dat is een lijst waar je je niet mee hoeft te vervelen en toch ook allemaal leuke dingen. Ik zie alleen dat je de paasballen/eieren van Arne & Carlos nog bent vergeten, die moet je er nog maar bijschrijven ;)
Je plaid is prachtig geworden, daar zul je veel plezier van hebben.
Fijne dag, groetjes

Tineke

Heel veel plezier met het afwerken van je lijst. Hoopt dat het je lukt om er veel van af te krijgen. En wij hebben natuurlijk elke keer weer wat om te lezen op je blog.

Anoniem

tjee Petra das een aardig lijstje, nou heel veel handwerkplezier dan maar, het moet een goed gevoel zijn als je iets weg kan strepen.

by Ieke

Ik moest eerlijk gezegd wel een beetje lachen. Heel herkenbaar, een enorme lijst met projecten... Ik heb er alle vertrouwen in dat je het dit jaar af gaat krijgen... Ik zou zeggen: uitprinten en op de koelkast... En dan met dikke zwarte stift lekker strepen wat je af hebt... Vooral met zwart, dat valt goed op ;)

Het lieve leven...

Hihi, leuk zo'n lijst! Vooral het laatste project ;) Gezellig blog heb je! Groetjes,Petra (vroeger noemde mijn moeder mij ook Peetje ;))

Moon

Hahaha, en ik denken dat ik erg ben met mijn onafgemaakte of nooit aan begonnen projectjes!! Nou Petra, je geeft de fröbelburger weer moed! Wel een slim idee om eens een lijst te maken, kamp ook met het probleem dat ik nogal eens vergeet wat ik allemaal heb...
Mijn complimenten voor de herfstplaid, hij is werkelijk schitterend, wat een mooie kleuren zo bij elkaar! Succes met je waslijst!
Groetjes, Simone

Antoinette van Schaik

Hallo Petra, ik schoot in de lach toen ik je lijst las, die lijst had ik ook kunnen maken. Je plaid is ontzettend mooi geworden, warme kleuren. Daar zal je veel plezier van hebben. Op naar je volgende projecten!

groetjes,

Antoinette

San @ Made in Hem

Oh... Echt? Voor 2012? Of gelijk maar voor de rest van je leven???
Leuk dat je mijn blog komt volgen! Ik ben hier gelijk ook maar even volger geworden. Ik ben benieuwd hoe ver je gaat komen dit jaar. Veel succes!!! :)

Een reactie posten