CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

3 januari 2012

Grijs gewolkte Melkkan van 60 jaar oud



Is het geen schatje en dan te bedenken dat mijn moeder hem gewoon weg wilde geven aan een buurvrouw een paar huizen verderop, want die had van diezelfde  dingen buiten aan de muur  hangen (had ze gezien)  en zij gebruikte hem toch niet meer....Echh niet. :-)) Moeders nee hoor.. Dan wil ik hem wel :-))))
Dit is het enigste wat ze er nog van heeft, Mijn vader heeft toendertijd  60 jaar geleden  (ze hadden nog maar net 3 maanden verkering) een grijs gewolkte uitzet voor mijn moeder gekocht. Lief he....
Nu er nog een mooi plekje voor vinden.


21 reacties:

by Ieke

Wat een beauty!

Betsy

Wat een heerlijke nostalgie en wat een lief verhaal daarbij! Goed dat je die hebt kunnen redden. Dit is toch wel een heel bijzondere kan.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Saskia

wauw!!! die zou ik ook niet naar de buurvrouw laten gaan :o)
superleuk :o) ... wat die oude mensen toch allemaal soms weg willen doen hé ;o) hahaha

Johanna

Mijn moeder had net zo een met een deksel met gaatjes erin die ze op de houtkachel warmde. Fijn dat je hem hebt kunnen redden.

Elizabeth

Oh..., ik herken het motief helemaal. M'n vader moet er in de kelder ook nog wat van hebben staan. In elk geval een hele grote pan waar we altijd de oliebollen in deden. Wat leuk Petra..,dat je hem gekregen hebt. Vond je hem vroeger ook zo leuk? Gek is dat toch hè...

ChériesCrochet

Wat een heerlijk nostalgische kan !!!

Jennifer

wat een heerlijk saai stuk ijzer :P

Angélique

Een gewone oude kan + een mooi verhaal van vroeger= een herinnering van ongekende waarde!
Misschien een herinneringen hoekje maken?
Gefeliciteerd met deze redding!

Aankleedpopje

Tof, die spullen hadden wij vroeger thuis ook. Maar die zijn intussen allemaal verdwenen helaas.

Marjo

Zo herkenbaar en zo mooi!!!

Liefs
Marjo

Linda

Ik ben 30 jaar terug ook begonnen met grijs gewolkte pannen ik vond ze zo leuk bij mijn boerenbont servies passen. Het servies heb ik voor het grootste deel nog maar van de pannen heb ik alleen de 2 grootste nog makkelijk voor soep en mosselen ;-)

Jacqueline

Ha... de appelmoes-kook-pan van mijn ma!
Ze gebruikt hem nog steeds hoor!

Dorien

Oh, helemaal geweldig! Ik vind die oude emaille potten en kannen zo gezellig. Leuk met bloemen erin!

bommelmien

Wat ontzettend leuk en wat ben je er blij mee. Ik weet nog goed dat we zo'n melkkoker hadden. In het deksel zaten gaten tegen het overkoken.
Groeten van Willemien út Fryslân.

Unknown

Mijn moeder had een grote soep pan met deze grijze wolkjes, was ook van mijn oma geweest.

Het lieve leven...

ja superleuk! ik heb er ook een paar dingen van, staat zo gezellig. Groetjes, Petra

MrsYarnart

Ilike having old things around me, too. an old mirror from my grandparents, some furniture, tableclothes, dishes...

Moos

Prachtig .... en door het verhaal dat er achter zit des te kostbaarder!

Wieke van Keulen

Prachtig, Petra en wat enig om zo'n aandenken te hebben. Koesteren zou ik het. Soms wordt ik gek van het bloggen, want doordat jij op mijn blog reageer, en ik je wilde antwoorden, zag ik dat ik je niet meer volg... Zo irritant. Maar goed. Allereerst even reageren op jouw reactie. Dat inbreien kun jij vast wel, je bent zo creatief en het is net als bij het kerstballen breien. Kom je er niet uit, dan spreken we gewoon een keer af, volgens mij woon je redelijk in de buurt. En je lijst die je gemaakt hebt van projecten vind ik zo zo zo ontzettend top. Ben niet de enige die zoveel heeft liggen.

Tineke

Oh, leuk die hadden wij vroeger thuis ook.
Waar die gebleven is, geen idee.

Anoniem

ik heb er ook een en tulpen staan er heel mooi in en zonnenbloemen ook ;o)
Leuke herinnering iets van de uitzet van je moeder in huis te hebben.

Een reactie posten