CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 februari 2012

Kopertjes en Krijgertjes



Edit:
Ik besef dat dit bericht veels te lang is geworden om te lezen, maar op de een of andere manier kon ik niet stoppen :-))) en heb het nu al geschreven....


Jaaaaaa.. Ik ga toch weer proberen om dagelijks een blogje weg  te schrijven.
Het is zo'n gemis en alsof je een stukje uit een dagboek mist. als ik zo lang niets van me laat horen en
daarbij ik heb zoveel dingen wat ik nog kan vertellen, graag wil laten zien. En dat raakt een beetje in de vergetelheid.

Dit jaar is nog geen 2 maanden voorbij en de vooruitzichten beloven nu al mega druk te worden.

Naast dat mijn eigen huis wat nu net te koop staat, heeft  mijn dochter samen met haar vriend een huisje in Woerden gekocht. Dit nog allemaal onder voorbehoud hoor, want ze wachten nu op het bouwkundig rapport. Maar het bod wat ze hebben uitgebracht is geaccepteert, dus het is nog even spannend. Wanneer alles volgens plan zou lopen dan krijgt ze half  juni de sleutel en kunnen we er even tegenaan. Stiekem hoop ik dus dat de koper van mijn eigen huis nog eventjes op zich laat wachten zodat  ik eerst mijn dochter en vriend kan helpen. Ik vind het toch wel spannend allemaal.
En wat zal ik haar gaan missen, het gezellige gekeuvel smorgens vroeg voor dat we naar het werk gaan, en de gezelligheid savonds. Maar ze is de wereld niet uit  en het is nog geen half uurtje met de auto. Aan de andere kant is het natuurlijk ook ontzettend leuk om te zien hoe die twee hun vleugels uit gaan slaan en hun eigen huisje leuk gaan inrichten en opknappen. Jong en enthousiast. Ik kan daar dan ook weer van genieten . Het is weer een andere weg die je inslaat. Maar tot zover heb ik nog even de tijd om te handwerken en dat doe ik dus ook lekker.

Zowaar tussen de bedrijven door heb ik deze week nog kans gezien om  5 blokken te breien.
Dat is voor nu ook even het makkelijkeste om op te pakken. Je zet zo makkelijk een nieuw blokje op en verder hoef je er niet al te veel bij na te denken,  De wol begint aardig op te raken trouwens.
Ik had destijd van elke kleur 9 bollen gekocht (raar aantal eigenlijk) weet ook niet waarrom.
Misschjien dat er ergens nog 2 bollen leggen maar ik denk het niet. Nog 2 bolletjes van elke kleur te gaan en dan staat de stand op 38 blokken.



Wil ik hem net zo groot maken als de witte deken dan moet ik naar de 80 blokken  toe. Dus moet ik er mnstens van elke kleur nog 10 bollen bijkopen. Goed eventjes geen UWYH   Of toch wel een beetje..Laat ik van mijn zwager deze week nu een cadeaubon van 20 euro  krijgen van Jansus en Jansus. (De Handwerkwinkel)  Ik had hem het afgelopen  jaar geholpen met wat dingentjes en hij heeft mijn oude bankstel gehad. Had niet gehoeven maar wel heel lief natuurlijk.  En het komt goed van pas nu want van dat geld wil ik dus die wol gaan kopen. :-))) dat is voor mij weer een meevallertje. Dus een kopertje en een krijgertje ineen om even bij de titel van de blog te blijven


Dit hartje is trouwens wel een heel verhaal apart, want die heb ik al eens eerder gebreid. Hier.Ik was verliefd geworden op het leuke reliefpatroontje  maar ik kreeg hem niet netjes en mooi en het leek zelfs niet eens op een hartje. Nu stond hij ineens bij Elizabeth  en Wel verdraaid zij had hem wel goed. Laat ik het toen gewoon harstikke fout gedaan hebben.  Het is een kwestie van de teruggaande naald alle steken recht te breien wat ik dus niet had gedaan. ik was gewoon verder gegaan met het telpatroon.. Zo zie je maar weer. :-)) Dit blokje is nu net zo leuk geworden.  Dus Elizabeth bij deze bedankt voor de perfecte uitleg.


Nog een kopertje via Marktplaats zijn deze twee leuke tijdschriften  van 3 Suisses
Spelen met Restjes  en het vrolijke restenboek



2 Heerlijke boekjes vol met ouderwetse, nieuwerwetse  inspriatie en dat met die restjes bevalt me wel
want daar hoeven we dan niets voor te kopen mocht ik wat uit deze boekjes willen maken. Ik ga de boekjes inscannen, want eigenlijk zijn ze te leuk om niet te delen :-)  En daarbij zat ook nog een zakje met gekleurde knopen. (zie foto boven)  Oke dan ga ik toch even buiten me boekje wat betreft het UWYH  want dat zou ik dus niet meer doen ;-)  Foei Peetje... strafpunten hihi















Dat belooft in ieder geval een hoop leuke patroontjes. 
\

Dan de krijgertjes



3 weken geleden alweer kreeg ik een mail van Jeanet Van Blij dat ik brei
Ze had nog van die dunne breinaaldjes liggen maatje anderhalf....waar ik het onlangs over had (hier) en ze wilde ze graag opsturen. Zo lief gebaar. en ik ben er erg blij mee want op mijn verlanglijstje staat nog dat hele fijne poppenjurkje voor een mini baby born die ik graag wil breien. (zie hier) Ik heb nog nooit met zulke dunnen naalden iets gemaakt dus dat is een hele uitdsaging.

Maar ik heb nog meer leuks gekregen. 2 leuke boekjes met kleertjes voor pop en beer.


Op de Bloggerdag vertelde Betsy van Wolattelier Dian.  dat ze nog wat poppenboekjes had liggen en er niets mee deed. En die wilde ze graag naar me opsturen. Daar zeg ik natuurlijk gaan nee tegen.
Ook dat is inmiddels al ruim een week geleden,  maar evengoed wil ik het toch nog even vermelden op de blog. Dat ondergoed vind ik helemaal super..Daar ga ik binnenkort  ook wel een scan van maken, want de patroontjes zijn veels te leuk Dat moet gewoon verspreid worden  :-)))) Dus hou de poppenblog van de week maar in de gaten.

Zo genoeg geschreven voor vandaag. Morgen laat ik de inhoud van de nieuwe Anna Burda Zien en er is volgens mij een nieuw blad van de Anna Uitgebracht.. Ik heb hem gekocht, maar het is mij nog wat onduidelijk of dit elke maand gaat uitkomen.  Het is in ieder geval een  haakblad. en het ziet er  heel interessant uit.

Tot morgen. Nu eerst weer een breiblokje opzetten en vanavond de collegablogjes weer gezellig  langslopen.. want ik heb een hoop om in te halen :-))))


lieve groet Petra

19 reacties:

caroline

bij het zien van " het vrolijke restenboek van 3 suisses" komen er herinneringenbij me op van vroeger !
zo'n 25 jaar geleden dan was ik zelf 12 jaar en mijn moeder breide dan poppekleertjes voor mijn pop .Onderandere dat rode truitje links boven met witte broek heb ik hier nog op zolder liggen .
Dat witte op de rode trui is een stuurwiel van een boot of zoiets ?
pure nostalgie en heel veel spijt dat ik die boeken niet meer heb !
ook mijn moeder mis ik al zo'n 24 jaar !
ja je ziet wat oude boeken soms teweeg brengen hé !
groetjes caroline

Jacomijn

Haha, hadden we allebei een vrije dag !! Lekker, hè, vooral als je, zoals jij, de laatste tijd nogal druk bent geweest !!

Die beer op dat ene vrolijke restjesboek vind ik leuk !!!! En ik zie daar ook een paar heel kleurrijke granny-spreien langskomen. Heerlijk al die foto's !!!!

Moos

Heerlijk om je weer te lezen meis!
Ook ik heb je gemist hoor!

Als alles doorgaat krijgen jullie het druk op huizen gebied! Wat je zegt .... nu nog effies tijd om te handwerken :-)

Heerlijk die 3 suisses boekjes. Ik kreeg er onlangs ook eentje van mijn mams. Leuk ook om te zien hoe "tijdloos" dit soort dingen eigenlijk zijn en ze altijd weer terugkomen als zijnde HIP!

Angélique

Het zou goed zijn als je weer regelmatiger gaat bloggen, want zulke berichten... pffff, ik was wel even aan het lezen, hihi!

Wat gaaf voor je dochter! Natuurlijk is het dubbel, maar jullie vinden je draai wel weer.
Je hoeft je in ieder geval voorlopig niet te vervelen, ook niet op handwerkgebied.

Linda

Wat een heerlijke boekjes allemaal vooral met al die poppenkleertjes,enig. En die hondjes van flessen zo eentje heb ik ook gehad,heeft mijn oma ooit voor mij gemaakt. Fijn dat je weer meer gaat bloggen,Petra en leuk voor Jen dat ze uit gaat vliegen voor jou iets minder maar geloof mij het went ;-)

Margreet

Ik zie de foto's en denkt, hé, het vrolijke restenboek, en gelijk schieten de herinneringen door mijn hoofd. Mijn moeder had het blad ook en ik heb ooit zo'n tas gehaakt. Misschien heb ik dat blad nog. Ik zal zo eens kijken, en misschien heb nog wel andere bladen, geen idee. Het maakt mij nu wel nieuwsgierig. Ik heb geen pop gehad, waar kleertjes voor gebreid werden, want ik was geen poppenmeisje. Het is niet te geloven, dat het breien van dieren zo in is. Het komt helemaal terug.

Berkeboom

Ondanks je lange verhaal heb ik genoten. En die boekjes heerlijk herken er veel van o.a. die gevlochten poppen, gehaakte poedel om een fles.....
Groetjes Gré

Marianne

wat een leuke dingen staan daarin....moet dus eerst even leren haken ;-)
wat een spannende dingen allemaal!
waar in Woerden gaat je dochter + vriend wonen ? ( ik kom er vandaan namelijk ,al woon ik alweer bijna 4 jaar ergens andres! )

veel plezier met al die leuke dingen!

Betsy

Heerlijk bericht van jou Petra! Wat een leuke boeken en tijdschriften heb je weer opgesnord. Dat restjesboek is echt nostalgie. Zo leuk om dat allemaal weer eens voorbij te zien komen.
Het zal inderdaad even wennen zijn als je dochter de deur uit is, maar je kunt ze in ieder geval nog helpen en ze gaat niet zo ver weg wonen, gelukkig.

Geniet van je weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Dorien

Jij hebt zoveel leuke haak- en breiboekjes en blaadjes dat jij je de komende 10 jaar nog niet hoeft te vervelen! Ik zag die gehaakte poedeltjes staan, zo leuk, die waren om een bierflesje gehaakt en hun kopje zat er los bovenop als een dekseltje. Daar spaarden we vroeder dubbeltjes in! En ik moest ook wel lachen om de kadobon van Jansus en Jansus. In de winkel van zuslief valt genoeg leuks te halen!

Marjo

Door allerlei omstandigheden ben ik hier ook weinig geweest en dus ook bij jou...ik ga proberen wat vaker weer hier te komen maar had er ff de puf niet voor .....
Dank je voor je lief berichtje ....

Liefs
Marjo

Marieke

Dag Petra, je hebt zojuist een blog award gekregen, kijk maar even op tikkiescheef.blogspot.com. Ik geniet van je berichtjes en hoop dat je weer wat vaker gaat schrijven! Groetjes, Marieke

Jacqueline

Was weer een gezellig praatje van jou!! Leuk,dat je weer vanalles aan ons laat zien!
Groetjes Jacqueline

Willy

Inspiratie genoeg met al die leuke boekjes. Die poppenkleertjes, ik zou er zo aan kunnen beginnen ;)Goed dat je toch nog 5 blokken hebt gebreid. Ik vind de kleuren ook prachtig. Geniet van het weekend, groetjes

Anoniem

mooie kleuren van knopen. hoeveel heb je er zo ?

mija

Nu moest ik wel heel veel lezen, maar het verveelde niet. De breinaalden 1,5 heb ik nog nooit gezien, maar ze bestaan dus. Van een meebreideken daar droom ik nog van, maar voorlopig ben ik nog aan een shawl bezig en dan staat er een paashaas van A&C op de lijst. Leuke dingen!!!
groetjes

Zaanse Zolder

Wat een leuks allemaal en ik heb je verhaal met plezier gelezen hoor haha!
Ik heb hier ook van die hele dunne breinaalden (nog van m'n moeder geweest), ik heb het nog niet aangedurfd maar inderdaad voor poppen- of barbie kleertjes zal het goed zijn.

Ans

Wat een heerlijk leesstukje is het geworden, en die 3 suisses boekjes heb ik ook in mijn bezit. Eerlijk gezegd heb ik ze allemaal die toen zijn uitgegeven. Heerlijke boekjes zijn het, ze liggen al aardig uit elkaar van het gebruik. Groetjes, Ans

Anoniem

Zo Petra dat heb je in een klap toch zo weer ingevuld , je bent weer helemaal bij ;o) En leuk voor je dochter zeg! ik wens je veel handwerkplezier met alles.......

Een reactie posten