CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

9 februari 2012

Ontmoeting met Arne en Carlos



Op vele blogs staan ze al weer te pronken met een afbeelding van hun nieuwe boek.
en zie je de paasballen en eieren al weer voorbij komen. Het kriebelt wel om er aan te beginnen, maar ik ben al met de pop bezig en met zoveel andere leuke  dingen dat de tijd me gewoon ontbreekt.
Het boek wil ik wel aanschaffen maar  ik denk dat ik de het eierengebrei  maar voor volgend jaar bewaar en geniet van de creaties van andere bloggers. Stiekem sla ik wel alle patroontjes op die er voorbij komen. je weet tenslotte maar nooit.

Arne en Carlos op hun Paasbest.


Ze zijn populair onder de handwerkbloggers deze twee  Noorse heren. En ze zijn leuk, echt heel Leuk...
Ik heb het genoegen gehad om ze nu in het echt te mogen ontmoeten, te preken, te zien en ze zelfs even een hand kunnen geven.
Nu ben ik niet zo gauw ondersteboven van vippies :-))) Maar ik vond deze ontmoeting
toch wel heel speciaal. Maar ik moet eerlijk bekennen dat dit natuurlijk ook wel door Wieke kwam, want die heeft de heren al diverse malen ontmoet en is daardoor onderhand ook een bekende voor Arne en Carlos geworden.
Afgelopen zondag waren ze in de Twensewelle in Enschede om een lezing te geven. En daar vertelde ze opgeleukt  met  dia's over hun leven , hoe ze zover waren gekomen, over hun ambities, hun inspiratie en hun gedrevenheid om juist voor datgeen te kiezen waar ze voor staan en vooral te doen wat ze zelf leuk vinden. Ik kan daar alleen maar bewonderheid voor hebben.
Carlos is de wat koelere en nuchtere, is grappig en is ook de betere prater van de twee..Arne komt heel verlegen over, weet zich soms ook geen houding te geven door al die aandacht. lacht heel verlegen maar  je ziet hem vooral genieten en zijn ogen glimmen als hij over hun werk verteld.
Ze zijn zo gewoon, geen pak, geen nette stropdas, geen poeha  maar gewoon zoals ze zijn.
zoals ze willen zijn. en dat maakt ze juist zo bijzionder.



Ik was die dag samen met Wieke. Het was een hele gezellige dag en wat is het toch leuk om samen met medebloggers zo'n evenement te kunnen delen.
Alleen was ik er denk niet heengegaan, want het was toch wel een hele reis. dus zo met elkaar is het veel gezelliger en het was het zeker waard.


 

Paaseieren of ballen zijn leuk maar nog leuker vind ik eigenlijk dat poppenboek wat in mei gaat uitkomen. Ik heb al even in de Noorse versie mogen bladeren want die had Wieke meegenomen.
Vol met leuke verhaaltjes en foto's
Zoals hier deze pop met een complete garderobe zoals onderstaande foto lijkt me wel heel erg leuk om te gaan maken. Zou er dan zelfs een kastje voor willen maken zoals op de foto.
Hoe schattig zijn haar streepjes benen en haar hartjes hemd.
De kleuren de patronen alles klopt gewoon in dit plaatje. Dit wil je toch gewoon maken.



Van deze ontmoeting met Arne en Carlos heb ik echt genoten en als aandenken siert er nu ook een handtekening in mijn kertballenbreiboek. Dat maakt het boek toch wel heel erg speciaal.


En ook nog één op de adventskalender.



Hier nog niet op, maar dat vraag ik de volgende keer wel, Mocht ik ze weer gaan ontmoeten als ze in maart weer naar Nederland komen. 

16 reacties:

Anoniem

zo te lezen genoten van de ontmoeting.

ChériesCrochet

Wat een leuk verslag !! Lijkt me super deze heren te ontmoeten...

Angélique

Die poppen vind ik er ook heel leuk uitzien en Wieke is zó enthousiast, volgens mij had je zelfs genoten als de heren hadden afgezegd, hihi! Ze vonden het vast ook heel erg leuk om jou ontmoet te hebben. Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

by Ieke

Wat een leuk verslag! Zo te lezen heb je echt een heel leuke dag gehad, blij om te lezen dat je zo enthousiast bent... Die poppen zijn helemaal geweldig. Grmpf, die stomme breipennen zijn dus echt niet mijn ding...

Moos

Die pop met haar kleertjes .... schitterend!!!! Wie weet dat ook ik mijn haaknaald ooit ff laat voor wat het is hihihihihi

Een geslaagde dag meis! Wat zal het leuk zijn geweest de heren in het echie ontmoet te hebben!!!!!

Anje

Wat een heerlijk inspirerend dagje had je en wat lief dat wij mee mogen genieten....dank je wel....
Nagenietgroetjes Anje.

Linda

Leuk om te lezen Petra en ik wacht ook op het poppenboek die lijkt mij echt super. De heren hebben trouwens ook een poppenhuis net als ik ;-)

foekie's fashion

Leuk verhaal en enig om ze te ontmoeten. Groetjes van JOke

Jacqueline

Dat was een leuk dagje uit!

Elizabeth

Oh...., je staat met Arne en Carlos op de foto!
Wow.., wat leuk Petra..., ben bijna jaloers..
Wat leuk om over hen te lezen, ja ik vind ze ook echt toppie, zo leuk om meer van hen te weten.
Je kunt nog lekker nagenieten van zo'n dagje uit..

Groetjes, Elizabeth

Anoniem

Ze zijn geweldig leuk en ik ben absoluut een fan , en mooi pakken hoeven deze heren niet het zijn hun truien die het m doen;-) wat leuk dat je ze in het echt hebt gezien.......ben erg benieuwd naar jou pop.
groetjes Marjolein

Willy

Hartstikke leuk dat jullie ze ontmoet hebben. Mooi verslag, daar geniet ik ook weer van.
Groetjes

Betsy

Wat leuk om je verslag te lezen. Heerlijk om zo een dagje er uit te zijn en leuke dingen te doen!
Volgens mij wordt alles wat Arne en Carlos uitbrengen gelijk een topper. Voor wat betreft de poppen blijf ik jou wel volgen :)

Je krijgt nog een mailtje van me.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Wieke van Keulen

Wat was het gezellig zondag, Petra. Ik vond het zo leuk dat je meeging, terwijl we elkaar nog nooit gezien hadden. Wat schrijf je leuk over je ontmoeting deze dag. Vooral hoe je de mannen typeert vind ik echt goed; dat heb je prachtig onder woorden gebracht. Nou in maart gaan we weer hoor! Groeten uit Haarlem!

Moon

Leukleukleukleuk!!

Antoinette van Schaik

Hallo Petra,

Je hebt ze raak getypeerd, ze zijn inderdaad echt zo aardig.
En ik kan ook niet wachten op poppenbreiboek, lijkt mij zo leuk en inspirerend,

Groetjes, Antoinette

Een reactie posten