CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

8 februari 2012

Een bevroren waterleiding



Vanavond een bericht over Arne en Carlos..beloofd
want ik heb het zo leuk gehad afgelopen zondag.
Dat had ik gisteren al eigenlijk willen doen maar toen kwam er een klusje  tussen .. lees maar:



Wat een ellende is dat zeg, ik woon hier al 24 jaar en nog nooit last gehad van bevroren waterleidingen.
In de gang hebben we een kelderkast, Onder de trap. Ideaal,  want daar  staat dus heel mijn voorraad en alles wat je uit het oog wil hebben. Maar de waterleiding loopt daar langs de buitenmuur en een stukje door in de kruipruimte. Smorgens deed de koudwaterkraan het al niet. dus ik begon hem al te knijpen. Maar ik moest naar mijn werk, Dus geen tijd .
Smiddags thuis gekomen had ik helemaal geen water meer, Badkamer en keuken niets en de wc liep niet meer vol.
Tja wat doe je dan, ik wil niet klagen hoor..maar in dit soort gevallen ben ik dus een leek.
en dan toch een vrouw alleen he :-))) 
Eerst maar naar de buurvrouw. Heb jij water?  Ja die wel, daar was alles in orde.
Ze wist het ook niet zo gauw. Jennifer mijn dochter vertelde al dat ze op hun werk de waterleiding
verwarmde met een haarfohn.. dus zo gezegd zo gedaan. 
gewapend met 2 fohnen  ging ik de kelderkast in.
Tot overmaat van ramp was ook nog eens de stelling met pluggen en al naar voren gekomen en de planken hingen op half 7. ook door de vorst denk.
Dus de hele kast helemaal leeggehaald.. wat een bende zeg,  zo  erg had ik het niet verwacht.\
Een paar potten bevroren potgroenten en bevroren blikken kwamen tevoorschijn. Die stonden in het midden waar het rooster van de buitenmuur zit . en die was dus al die tijd open geweest. Tjaaaa!!!!!. Stom, maar wie denkt daar nu aan. Ik niet!!!  Na een half uurtje fohnen had ik de keuken en boven in de badkamer wel zover dat er wel warm water doorkwam maar nog geen koud water  Tja dat stukje in de kruipruimte natruurlijjk. Maar hoe kom ik daarbij..daar is het donker en vies, koud smal ... Toen kwam de buurvrouw met een straalkacheltje. ze had haar man gebeld en die had gezegd laat ze die maar even gebruiken. dus het kacheltje met verlengsnoer in de opening van de kruipruimte gezet.  En in nog geen 5 minuten  hoorde ik de wc ineens weer vollopen.  en boven in de badkamer.. baggerzwart water kwam er eerst uit en toen was alles weer oke.. hehe.
Dus was het klusje geklaard en ik een meter gegroeid.. En toch maar mooi 300 euro uitgespaard want dat zijn dus de kosten als je het laat doen..... (hoorde ik ook pas later hoor)  en zoonlief  heeft smiddags de stelling weer in elkaar gezet. (als het moet kunnen ze wel behulpzaam zijn )   gelijk de kelder een grote schoonmaakbeurt gegeven en ben ik me er  heel erg van bewust dat ik veels te veel rommel heb en gewoon heel veel moet gaan weggooien. Maar dat voor een andere keer

Vanavond een verslag van afgelopen zondag.



20 reacties:

Happy in red

Oh, nou da's een drama!! Mijn fietsslot vroor gisteren kapot, ook al zo'n leuk winters bijproduct. Echt superslim van dat föhnen en die lieve buurvrouw met een kacheltje. Wat een winter hè! Ik droom van tropische temperaturen (en dan bedoel ik gewoon +5C ofzo, haha).
Groetjes,
Esther.

Anoniem

ai dat is balen, maar super opgelost!

Zaanse Zolder

Oh wat erg ! Echt niet grappig en je hebt er toch een hoop troep van !

Linda

Tjeetje meid wat een ellende maar goed idee van die föhn en lief zo'n buuf die mee denkt!!

Elizabeth

Wat een toestand....! Maar je hebt het kranig aangepakt en opgelost hoor, Peet!
En ik kijk vreselijk uit naar je Arne&Carlos bericht..., ben zo benieuwd!!!!

Dorien

Oh bah, wat een verschrikking! Dat zijn ook echt van die dingen waarvan ik altijd maar hoop dat het niet bij mij gebeurd. Afschuwelijk, dat gedoe en die troep die je er van hebt. Ik vind het wel heel stoer dat je de boel zelf en met wat hulp kon oplossen hoor.

Angélique

Hè bah, allemaal extra spanning en werk van zulke narigheid, maar wel een geluk dat de leidingen niet gesprongen zijn, want dat had ook kunnen gebeuren. Jullie hebben het prima weten op te lossen. Het rooster is nu toch wel dicht hè ;-)

by Ieke

Oef, wat 'n narigheid. Gelukkig ben jij een heerlijk zelfstandige vrouw. Petje af hoor!

En ik ben heel benieuwe naar Arne en Carlos... Jij ging vanuit de sneeuw naar de bewoonde wereld en ik andersom. In Amsterdam lag zon dikke 15 cm...

Moon

Tjonge daar word je niet vrolijk van! Heb je nog geluk dat er geen leiding gebarsten is, dan had je helemaal een ellende gehad. Ben heel benieuwd hoe het was in de Twentse Welle... Ik wacht geduldig af. Groetjes, Simone

Jacomijn

Helemaal zelf en zonder kosten opgelost !! Fijn gevoel is dat, hè!! :o)!!!!!

Marjo

Gatverrrr ...als je thuis komt en zoiets aan de hand hebt ....maar ...SUPER dat je dat zo goed opgelost hebt .......

Liefs
Marjo

Berkeboom

Dat is gelukkig goed opgelost...Groetjes Gré

Tineke

Heb je nu € 300 over voor hobbyspulletjes, ha ha.
En je kelderkast ook weer schoongemaakt.
Nee hoor alle gekheid op een stokje, het is wel balen als je zoiets overkomt, maar je hebt het super opgelost.

Betsy

Heel herkenbaar: hier was ook de waterleiding bevroren, alleen dan niet in huis maar in de schuur. Ik vind het helemaal super dat je het zelf hebt opgelost (met hulp van dochter en buurvrouw). Geweldig dat je zoon ook nog heeft geholpen.
Bij ons werkt alles gelukkig ook weer :)
We zijn natuurlijk wel vreselijk nieuwsgierig naar je belevenissen bij Arne en Carlos (foto's!).

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

ivoorwit.blogspot.com

Wat een akelige gewaarwording. Gelukkig dat het op deze manier opgelost kon worden. Zo bleef de schade beperkt.
Misschien een aantekening op de kalender of in agenda? In een vorig huis van ons wilde het nog wel eens helpen om een krant tussen de leiding en de buitenmuur te doen. Vooral op de overgang van onder- en bovengronds.
Het gaat weer dooien dus wellicht gebeurt het niet weer deze winter. Sterkte ermee. Groetjes, Thea

Jeanet

Leuk, winter :-(
Maar gelukkig geen blijvende schade! Ik blijf erg benieuwd naar je Arne en Carlos-verhalen!

Amarins

Vreselijk zeg, wat een toestand. Wat super van je dat je het zelf opgelost hebt, geweldig en ook nog een schone kast erbij haha!
Groetjes, Amarins

Moos

Bevroren leiding - niet leuk meis, maar je hebt het hem wel ff geflikt alles weer lopend en stromend te krijgen. Toppie hoor!!!!!!!

ChériesCrochet

Je hebt geluk gehad dat de leiding niet is gesprongen... lijkt me wel even schrikken, maar super opgelost hoor !!

Karin

Wat een ellende kun je dan ineens hebben naast alle (ijs)pret die de winter met zich meebrengt.
Gelukkig is alles weer opgelost.

Groetjes

Een reactie posten