CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

23 februari 2012

Over Bloggen, Breien en Bijzondere Boekjes

Over Bloggen, Breien en Bijzondere Boekjes



Bloggen.

Ik vind het de laatste tijd heel moeilijk om het bloggen bij te houden.
Door mijn werk en de wekelijkse bezigheden, heb ik het bloggen als vanzelf op een laag pitje gezet. Toch vind ik het ook wel  jammer dat ik daar daar dan niet even de tijd voor neem. Maar ik merk gewoon dat ik mijn prioriteiten even heb verplaatst.
Ik werk ook bijna full time, door al de extra uren die ik ernaast draai. Vaak zijn dat de korte diensten, wat ook je dag of je weekend breekt. Sowiesdo de wintermaanden zijn toch wat lastiger voor mij, Ik heb dan gewoon wat minder zin en energie.. niet dat ik me depri voel of zo, maar ik vind het ook heerlijk om dan savonds na het eten lekker lui op de bank weg te zakken, even aan de luiheid toe te geven om vervolgens weg te dutten en dan later weer wat te handwerken. Hoe gezellig de winter ook kan zijn met al de feestdagen en de warme kachel. gebreide kerstballen. net als vele andere mensen heb ik last van de bekende winterblues.  Toch denk ik niet dat het al te lang meer duurt dat ik daar weer uit kom. Ik merkte het van de week  ineens hoe heerlijk het is dat als ik smorgens naar me werk ga (even voor 7 uur)  en je dan ineens de eerste vogeltjes al weer hoort kwetteren.  zo gezellig, daar wordt ik echt blij van.  en de dagen worden natuurlijk ook wat langer, van de week liep ik bij blokker naar binnen en zag ik alweer van die leuke paasartikelen liggen. (nee ik heb  nog niets gekocht) :-))   Ik was gisteren bij mijn ouders en mijn moeder kwam al met het eerste bosje lentetakken aan.  Geknipt uit de boom van de overbuurman.. Dat mag :-)  Over een paar dagen komen daar van die frisse gele bloemetjes uit.  Dus het lente gevoel komt er wel weer aan :-))) en daarmee natuurlijk  ook weer  de broodnodig lichtenergie.  Over 6 weken is het alweer pasen. :-)))  Tjeeeee  wat vliegt de tijd voorbij.




Breien.

Deze week ben ik toch weer  verder gegaan  met de breiblokken voor de meebreideken Omdat ik niet te ver achterop wil raken.. en ik deze deken dit jaar ook graag wil afronden.
Het gaat me wel eens aan me hart als ik al die mooie nieuwe maaksels en ideetjes voorbij zie gaan. Dan wil ik zooo... graag weer aan iets nieuws beginen. Maar ik ken mezelf en als ik me telkens weer op iets anders ga storten, dan blijft de rest weer leggen.
Wel wil ik van het weekend een leuke paastak kopen en een paar eieren  gaan breien. Want het boek van Arne en Carlos is inmiddels ook binnen..  en ik kan het niet over me hart verkrijgen om daar niets mee te gaan doen. Ik wilde het eerst overslaan, maar aan de andere kant is het ook wel weer ontzettend leuk om te gaan doen. Zo heb ik dat toch al een beetje in mijn hoofd om elk jaar wat leuks (zelfgemaak) voor  pasen te maken. iets wat je jaarlijks terugbrengt in je huis. En omdat mijn dochter over een paar maanden gaat uitvliegen  wil ik dat  ook voor haar gaan doen.  Ze heeft tenslotte ook al een gebreide kerstbal.


Aangestoken natuurlijk ook door Elizabeth haar paaseierballen :-) wil ik daar van het weekend mee aan de slag gaan..  Ik moet toch iemand de schuld geven
En wol en lieve zoete kleurtjes leggen hier genoeg dus ik hoef er ook niets voor aan te schaffen.
Dus blijf ik bij mijn UWYH voornemen. 




















Boeken.

Geen handwerkbeurs voor mij, veel van de spulletjes die ik vorig jaar kocht heb ik nog steeds niets mee gedaan. Maar ik ben wel lekker aan het shoppen geweest op marktplaats. Zo af en toe doe ik dat graag. Er waren een aantal boekjes die ik heel graag wilde hebben Met name de boekjes van Lucinda Guy.

Verliefd geworden op het popje wat Elizabeth heeft gemaakt.  Zie hier Lola Wat ze ons liet zien op de Bloggerdag. Als zoiets eenmaal mjn aandacht heeft ga ik verder op zoek.
Lucinda Guy is een geweldige ontwerpster. Ze heeft nog meer leuke boekjes onder haar naam staan. Dus dan struin ik altijd eerst de Marktplaats af. Helaas het beruchte boekje
Bijzondere breisels voor boefjes heb ik nog niet weten te bemachtigen maar de aanhouder wint en ooit zal die nog wel eens voorbij komen.  Maaaaaar ik heb hem inmiddels wel in het engels. Via het WWW  Alleen dan is de naam And So To Bed!!
Hier kun je het boekje ook even inkijken


Meer boekjes van haar zijn bv.

Breien voor kleine boefjes (gevonden via Marktplaats)


Dit is een bijzonder leuk boekje, Vooral de tekeningen staan me zo aan. Waar het eigenlijk niet om gaat natuurlijk, maar het maakt de inhoud zoveel leuker. Behalve de leuke kinderkleertjes staan er ook leuke breisels in.













Haken voor kleine boefjes (gevonden via Marktplaats)















Morgen meer  over boekjes en breisels  :-))

12 reacties:

Happy in red

Leuk je hier weer te zien!!! Vroeg me al af waar je was! ;-)
Leuke boekjes heb je gescoord, ben heel benieuwd wat je gaat maken.
Esther.

Anoniem

prachtig boek, en soms kan het heerlijk zijn om even de bank op te zoeken,:-))

Angélique

Hé Petra, wat fijn om weer even wat van je te lezen!
Het is nu wel een heel contrast met eerst, dat je elke dag blogde, maar ik snap het best dat je even geen fut hebt. Misschien helpt het om nu met vrolijke kleurtjes paas- en lenteversiersels te maken. Ik denk dat iedereen weer begint uit te kijken naar behaaglijker temperaturen en vooral veel zonlicht ;-)

Jacqueline

Ja.. leuk om weer eens wat van je te horen..
Grappig gebracht zo, dat boekje met die haakideetjes en die tekeningen! En dat je een paar paas-eieren gaat breien, dat kan eigenlijk niet anders..
Groetjes Jacqueline

Betsy

Ha Petra, fijn dat je er even weer bent. Ik snap dat wel, als je (bijna) fulltime werkt heb je niet veel tijd en fut over om ook nog steeds weer berichtjes te plaatsen, ook al wil je nog zo graag. Wat heb je vreselijk leuke boekjes gevonden! En die paasversieringen: gewoon aan beginnen, daar word je helemaal vrolijk van, toch?
Vandaag voelde het al even aan als lente, dus we gaan weer de goede kant uit.
Doe maar lekker rustig aan met alles en zorg goed voor jezelf.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacomijn

Heerlijk, hè, die vogeltjes 's morgens vroeg. Trouwens vanmiddag was het ook een heel concert en een paar duiven waren flink aan het "oefenen" !! ;o)!!! Dan krijg je toch echt het idee dat de lente eraan zit te komen !!

De boekjes van Lucinda Guy ken ik ook !! 'k Vind de illustraties ook zo leuk !!

Dorien

Het eerste lentegevoel heb je al weer binnen. Voorjaarstakken op de vaas. Heb vanmiddag toevallig ook wat voorjaarstakken neer gezet, katjes en wilgengroen. Ik geloof dat zo'n beetje iedereen wel naar het voorjaar verlangt!
Wat een leuke boekjes heb je daar, die gebreide muisjes vind ik echt heel schattig!
Succes met je paaseierenbreisels.

Linda

Hey,Petra leuk om weer wat van je te lezen en ik denk dat we allemaal aan het voorjaar toe zijn. Succes met de paaseieren!!

Willy

Ik heb je wel gemist, want je was er bijna dagelijks. Gelukkig heb je wel weer zin in paaseieren breien en de rest komt vanzelf wel weer. Leuke Lucinda boekjes.
Groetjes

Anoniem

Echt leuke boekjes, dat meisje met het hondje en alles eigenlijk, ochh en die muisjes zo schattig. Ik ga ook eens op marktplaats kijken of ik er één kan vinden. Zal m'n kleindochter ook leuk vinden, ideetjes op doen, groetjes Roos.

Elizabeth

Heerlijk... weer een blogbericht van je! Ja, ik heb je wel gemist hoor, maar zo gaat het soms. Je leven kan zo druk zijn en de vermoeidheid slaat zomaar toe.
Maar nu dan toch een heel lang en gezellig bericht! Die boekje van Linda Guy zijn echt fantastisch, ik weet het. Ik heb ze hier bij de bieb er een keer uitgepikt, maar nu zijn ze steeds uitgeleend. Het is een bepaalde stijl en ik vind hem leuk, echt leuk.
Ik heb het boek van Arne en Carlos helaas nog niet, maar ga vandaag een rondje bellen waar ze het hebben. Gek hè; ik moet en zal het hebben, ben zo benieuwd!
Geniet van je spaarzame vrije tijd, en zorg goed voor jezelf! Dat bloggen komt vanzelf wel weer...

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

ChériesCrochet

Wat fijn weer van je te horen, ook ik heb je gezellige berichtjes gemist ! De winterdip is herkenbaar hoor, we willen weer licht en warmte. Krijg je weer energie van toch. Ik heb mij nu op Amigurumi gestort, kleine werkjes die snel klaar zijn. Ik word daar heel vrolijk van :-) Ben zeer nieuwsgierig naar al je breisels/haaksels. Fijn weekend .

Een reactie posten