CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 mei 2011

Langs de kant van de weg

Hoi Allemaal,

Met mooi weer fiets ik elke morgen naar mijn werk en laat ik de auto voor wat het is.
een klein kwartiertje met de fiets, dus dat is goed te doen.
Heerlijk gewoon, dan geniet ik van alles om me heen en zeker deze tijd van het jaar nu de natuur zo mooi in bloei staat en zoveel te bieden heeft. De klaprozen, kamille, boterbloemen.
Gisteren zag ik ook de rode klaver aan de kant van het fietspad bloeien en toen moest ik denken dat ik als jong meisje, daar mijn eerste borduurwerk van had gemaakt.
Vastbesloten om vandaag mijn fototoestel mee te nemen en van die mooie bloemenpracht foto's te maken. 
Ik weet niet wat het is, maar sinds mijn echtscheiding, nu alweer een jaar geleden lijk ik zelf ook weer helemaal op te bloeien. Ik zie de natuur weer schitteren, elk klein detail valt me op.
Ik kan weer genieten van het leven en dat is wel eens anders geweest.
Wat een kleine rode klaver allemaal niet naar boven kan halen.






De Bloemenkinderen (Flower Fairies) van Cicely Mary Barker, ze stonden toendertijd in de Ariadne (een maandblad waar ik lid van was).
Hoeveel jaar zou ik geweest zijn? 17 denk ik, want het patroon komt uit de Ariadne, December 1977. Het schilderijtje (de rode klaver) vond ik de mooiste Het heeft al die tijd aan de muur gehangen.
Nu borduur ik veel netter, maar voor die leeftijd had ik het nog niet eens zo slecht gedaan.
Ik had er toen ook boekjes van gekocht, want ik vond ze helemaal te gek.
Ook die heb ik nog steeds..
De braam zou dan het volgende borduurwerkje worden, maar die is helaas niet verder gekomen dan 1 blaadje. Jammer eigenlijk want die is ook zo schattig.
Onafgemaakt ligt dat nog steeds in mijn borduurdoos...ach misschien ooit een keer.
Wie zal het zeggen. 

Liefs Petra




Update 1 december 2022

Leuk om dit bericht weer te lezen. De boekjes en het schilderijtje heb ik nog steeds. 
Ook in mijn nieuwe huisje hangt het schilderijtje in de gang.
Vorig jaar heb ik het lijstje nog groen geverfd. 
De braam ligt helaas nog steeds onafgemaakt in mijn borduurdoos. Ach..
Denk niet meer dat het er van komt. ;-) 
Maar je weet nooit...

Liefs Petra

4 reacties:

Anoniem

Hoi hoi, ja ik herken die leuke bloemenkinderen,had ook staples ariadnes nu hoop opgeruimd en weggegeven.En wat fiets jij langs een mooie weg!!!!!

Ria,

Hoi Petra,
Wat fijn dat je weer zo positief tegen alles aan kan kijken. Er is inderdaad zoveel moois buiten, op dit moment. Ik hops van Marjolein's blog naar de jouwe, door je reactie.:) En daar zie ik de flowerfairies. Het klavertje, notabene. schattig plaatje he? Ooit was ik er aan een begonnen toen ik zwanger was van mijn eerste... Maar bij de verhuizing de patroontjes kwijtgeraakt, en nooit meer boven water gekomen. Ik zou het leuk vinden om er weer patroontjes van te hebben. Nu kan ik ze maken voor mijn kleindochtertjes :) Als je ze mailen kan: SUPER! heel graag.
Alvast bedankt, Petra

Hallo Peetje

Hoi Rian,

Dank je wel voor je berichtje, ik heb een hele map vol met diverse bloemenkinderen patroontjes.
Als je me je mail even doorgeeft, dan stuur ik ze op. alvast veel plezier ermee.

Petra

Ria,

Geweldig, Petra.
ik zie op je blog geen "email-knop" , dus maar zo: o.blokland@kpnplanet.nl
Dan moet het lukken.
Alvast heel erg bedankt.
Liefs,
Rian

Een reactie posten