CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

12 juli 2011

Gekocht een haaknaald nr. 5

Gekocht een haaknaald nr. 5

Omdat ik de tasjes van Busy Bessy wilde haken, Deze tasjes zijn het onderdeel van mijn handwerkproject geworden. Maar dat is pas in September, dus tegen die tijd doe ik daar wel verslag van. Nu ben ik alleen nog maar met de voorbereidingen bezig.


Gisteravond gelijk begonnen aan het eerste tasje. Deze is met haaknaald nr 4,5 gehaakt, want ik had geeneens een nr. 5. Die heb ik vanmiddag maar gekocht. Thuisgekomen heb ik het 2e tasje gehaakt. Met een halve dikte verschil in de naald zie je toch heel goed het verschil in grootte. Nummer 5 gaat het dus toch worden en in het totaal zullen er 8 tasjes gehaakt moeten worden. Zonder decoratie. want de tasjes worden zelf gepimpt door de bewoners.
Voor nu heb ik zelf even wat losse decoratie neergelegd.


Deze bloem is een patroontje dat komt uit een haakpakketje van de Trekpleister/Kruidvat
Patroontje staat onderaan.



Deze hartjes komen van Lucy (attic 24)



Ook dit lieve bloemetje is een patroontje van Lucy (attic 24)



En dit bloemetje staat hier



Het patroontje van het vlindertje kan je hier vinden.


Het bloemetje van het haakpaketje (kruidvat)

Een poosje terug kon je van die grappige haakpaketjes kopen bij het kruidvat/trekpleister.
Mijn dochter nam er een paar voor me mee. Maar misschien zijn ze er nog wel hoor. Alleen is het een beetje zonde van je geld. Omdat er heel veel bloempatroontjes gratis in omloop zijn.
En nu deze van het kruidvat ook ;-)


En Elizabeth Jij bedankt voor de vertaling en het plaatsen van dit leuke Patroontje


8 reacties:

Facts and Fairytales

ik haak momenteel grannysquares met nld 6, dat schiet lekker op ;-)

groetjes
Brigitta

Angélique

Wat ben jij goed bezig met dat handwerkproject! Dit is natuurlijk een prima onderdeel; wat zullen ze er een plezier aan beleven!
Ik ben nu met naald 4,5 bezig, is het dikste ooit, maar ik vrees (o, wat naar toch) dat ik een dezer dagen een paar dikkere naalden moet aanschaffen...

Elizabeth

Ze blijven gewoon leuk die tasjes...!
En dankzij jou kan ik mijn verzameling bloemetjes nog wat uitbreiden. Da's nooit verkeerd.
Bedankt voor je reacties op m'n granny-mopper-verhaal.. Deze keer heb ìk ze even in de kast gemikt; komt tijd komt raad met zoveel adviezen!

Groetjes, Elizabeth

Unknown

Wat een leuke tasjes zijn dat Petra

Anoniem

Ohh ik wil er ook eentje maken de tasjes zijn zo leuk en wat heb je mooie bloemetjes.

Anoniem

Wat een superleuk idee , daar zullen ze blij mee zijn om ze tot zulke leuke tasjes te maken.

Amarins

Wat een super leuke, ook de bloemtjes en de vlinder zijn erg leuk!
Groetjes, Amarins

marion

jee wat een leuke versieringen.knap van je en helemaal een leuk project om zo te doen.......

Een reactie posten