CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

2 juli 2011

Wikken en Wegen.

Een tafelkleed in wit en ecru.




Dit tafelkleed staat al zolang op mijn to-do lijstje. Vanaf het moment dat ik deze Ariadne Extra had gekocht. Jaaaaaaaren geleden dus....Maar ik blijf het mooi vinden..Begin dit jaar had ik dan uiteindelijk dan een begin gemaakt.
Het originele ontwerp is gehaakt van Durable Glanskatoen nr 10. Harstikke mooi van kwaliteit natuurlijk, maar best prijzig. Dus ik was maar begonnen met goedkopere katoen nr 08.. maar dat vond ik veels te grof en niet mooi.. Daarna met het haakgaren van Annel (met haaknaald nr 1.50) Dit is een stuk fijner werkje geworden. Maar na 1 driehoekje vanmorgen weer gehaakt te hebben, twijfel ik weer en mijn gevoel zeg dat ik toch beter die durable nr 10 kan nemen.
Het zint me gewoon niet, terwijl het echt niet zo verkeerd is.


Wat raar is dat toch dat je zo kan wikken en wegen om het juiste gevoel bij een haakwerkje te krijgen. Daarom is het natuurlijk ook blijven liggen. Dat katoen wat ik ervoor heb gekocht wordt wel weer ergens anders voor gebruikt. Ik ben wel van mening dat wanneer je iets maakt, het ook best wel mooi van kwaliteit mag zijn maar zeker ook naar je zin moet zijn. Dan heb je er uiteindelijk meer plezier van. Dus ik ga gewoon opnieuw beginnen, vanmiddag ga ik toch naar Alphen om boodschappen te doen en kan ik het gelijk meenemen. Ze kosten €5,10 voor 100 gram. 3 bolletje wit + 1 ecru heb ik ervoor nodig. He, ik heb er gelijk veel meer zin in nu ik dit besluit heb genomen.
Wordt vervolgd...

3 reacties:

Marièlle

Zeker voor een tafelkleed wat je ook nog eens af en toe zal moeten wassen is het inderdaad fijn als je ook goede kwaliteit hebt. Laatst hadden ze bij de Snuffelhal (op de Lijsterlaan) ook in de partijbak van die dunne katoen van Durable zitten. Geen idee of ze het nog hebben maar mocht je dit nog op tijd lezen misschien idee om daar ook te kijken. Ik wilde net bij de man op de markt garen gaan kijken maar helaas, die is op vakantie :-(
Fijn weekend en succes met haken!

Unknown

Je hebt groot gelijk, als je iets moois voor jezelf wilt maken, en je kunt het betalen natuurlijk, mag het ook best iets duurder zijn. Uiteindelijk moet je er straks wel tegenaan kijken, en als je dan steeds denkt, eigenlijk was dat andere toch veel mooier geweest, dat is pas zonde van het geld en van je tijd en werk.
Hier in Amerika koop ik haakkatoen nr 10 voor nog geen $2,00. En daar zit bijna 300 of 350 m op, wat een verschil he? Je hebt het in allerlei kleuren en er zit ook een mooie glans op. Ik gebruik het voor mijn Barbie jurkjes.

Tineke

Lastig is dat soms, maar als je iets maakt moet het gevoel erbij ook goed zijn. Uit ervaring weet ik, dat je het anders toch niet afmaakt en dat is ook weer zonde.
Groetjes Tineke

Een reactie posten