CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 juli 2011

De Opruimeritus


Het klinkt bijna als een ziekte, maar dat is het gelukkig niet.
Ik ben aan het opruimen en niet zo'n klein beetje ook. En het was nodig ...Heeeeeeeel hard nodig. Mijn hobbykamer is de laatste paar maanden een plek geworden waar iedereen maar wat neergooit. Inclusief mijzelf hoor, dus wat dat betreft kan ik er ook niets van zeggen.
Maar nu is het nodig want.....Ik heb namelijk een ruime lege plek nodig om wat nieuws neer te zetten. En dat nieuws komt er vandaag te staan..
Vanaf vanmorgen half 7 ben ik al druk in de weer om deze ruimte te creeren.
Op bovenstaande foto ben ik eigenlijk al ruim een uur aan het ruimen geweest.




De bakken met wol heb ik leeggegooid en weer netjes ingeruimd





Mijn boekjes staan weer netjes aan de kant.





De kast met alle handwerkbladen ook weer gesorteerd.


En nu heb ik een een heel leeg werkblad. Aan het eind van de middag komt daar wat te staan zodat ik eindelijk deze in elkaar kan zetten.


en deze...



en deze...

Je raad het denk al ;-)
Ik ga strakkies een nieuwe naaimachien halen, want mijn oude is kaduuk. Dat is hij al een poosje hoor, maar repareren was geen optie, want dat ging zoveel kosten dat ik net zo goed een nieuwe kan aanschaffen. Hij is ook al bijna 30 jaar oud.

Dag Dag naaimachien....Hij mag mee want ik ruil hem in, dan krijg ik er nog 50 euro voor terug.



Maar deze mag wel blijven.

10 reacties:

Angélique

Daar wil je wel je bureau voor opruimen. Wat fijn dat er een nieuwe komt en dat je van alles kunt afmaken. Wat zullen we veel te zien krijgen! Veel succes met ruimen en heel veel jaren plezier met je machine!

Thea

Dat is een leuk vooruitzicht! Ik heb ook zo'n ouderwetse naaimachine met houten koffer, deze heeft een plekje op een heel oud tafeltje!
Ik wil ook nog even zeggen dat het hele fleurige kussens zijn, prachtig!

Groetjes Thea

Anoniem

Eerst alles opgeruimd voordat het pronkstuk er kan staan. Dat heb ik zelfs met een mooie bos bloemen.Leuk zo'n mooie aanwinst en dan lekker alles uitproberen, veel succes er mee.

by Ieke

Ooeh, ik ben zo benieuwd naar je naaimachine? Kun je al een tipje van de sluier oplichten?

Maar met een goed doel wordt opruimen opeens een stuk minder erg he?

Ik kijk uit naar je granny kussens. Gisterenavond heb ik m'n 40e Karisma gemaakt. Wow, nog maar 20 te gaan ;)

sarams1987a

Zal er vast heel mooi staan.

Mooie kleuren wol heb je, hoeveel heb je er ongeveer ?

Mvg Sarah

Hallo Peetje

Hoi Sarah, Je vraagt hoeveel wol ik heb ?
Ik heb werkelijk geen idee, wel heel erg veel.
Niet allemaal gekocht, want ik krijg zo nu en dan nog wel eens wat van familie en vrienden, die er toch niets mee doen. Ooit op de marktplaats heb ik eens een hele doos vol met wol gekocht. Daar kan je het nog wel eens treffen.

En Ieke,
Inderdaad opruimen voor een goed doel, wil ik zo wel elke dag doen ;-)
En voor jou nog 20 granny's te gaan, dan schiet je al aardig op hoor en ben je ver over de helft. Dat geeft vast een lekker gevoel. Het geeft mij altijd haakvleugeltjes als je zo dicht bij de laatste granny zit.

De naaimachien staat inmiddels..vanavond ga ik hem op mijn gemakkie eens uitproberen want hj is toch heel anders dan die oude singer.
En dan heb ik nog de kleine give-away te verloten. zou het bijna vergeten.
tot vanavond .................

Jacomijn

Ga je 'm ook laten zien op je blog, want ik vind het altijd heel leuk om te zien welke naaimachien iemand anders heeft !! :o)

susie

De onderste machine vind ik prachtig. Mijn grootmoeder had een Singer en deze had ik graag gekregen maar er waren andere kapers op de kust. Spijtig :(
Ik heb net dezelfde als degene die jij gaat omruilen.
Maar de mijne ( 25 j )heeft water !! ( pffff ) gezien en dit zal me ook geld kosten om deze te laten herstellen. 'k Zou ook graag een nieuwe kopen, weet alleen niet dewelke. Zal komen kijken naar je nieuwe machine en misschien zet je er wel wat uitleg bij :)

Véél bollen wol ! Heu ... hihi zoals hier ;)
Nog plezier met je nieuwe machine ! Doei ..

Elizabeth

Hé, wat leuk om even binnen te mogen kijken in je hobbykamer...
Bij de 4e foto dacht ik het al... daar komt een naaimachine te staan!
'k Ben wel een beetje jaloers op al je jaargangen Ariadne..., dat lijkt me een heerlijk bezit!

Groetjes, fijn weekend, Elizabeth

Linda

Was ff aan het neuzen op je blog en kwam de foto van je oude naaimachine tegen,zo eentje had ik ook maar die is jaren terug al overleden,heb er een poosje geen gehad maar dat onthand toch dus nu sinds een tijd een nieuwe.Veel handwerkplezier op je nieuwe machine en ik ben ook jaloers op al die jaargangen Ariadne's,nooit weggooien,hoor ;-)

Een reactie posten