CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 maart 2012

Goh.....



Jeetje, ik ben helemaal  van de leg met zo weinig geblog. Op de een of andere manier vind ik het moeilijk om naast mijn gewone werk, tijd vrij te maken, zeker als er nog zoveel andere dingen moeten.
Maar goed vandaag ga ik er toch even voor zitten. het is alweer 2 weken geleden en ik krijg zo langzamerhand ontwenningsverschijnselen.
Ik kom eigenlijk net van een verjaardag en vanavond moet ik weer werken, en zo is er elke keer wat.
Het is even niet anders.

Inmiddels is mijn zoon ook jarig geweest, Alweer 22 jaar.
Ik verbaas me er nog wel eens over hoe hard die jaren voorbij zijn gegaan. Ik zie hem nog op de grond spelen.. zo lief met zijn lego blokjes en autootjes. En nu is het een lange slungel die eigenlijk nog een beetje aan het puberen is. :-)))  Elke leeftijd heeft zijn charme zullen we maar zeggen.

Verder gaat hier alles lekker zijn gangetje.. Natuurlijk druk met de voorbereiding van het huis van dochterlief en vriend die over een paar maanden de sleutel krijgen.  Er wordt veel gewinkeld en gekocht.  Het is zo leuk om te zien hoe dat jonge stel bezig is met hun eigen stekje. En ikzelf ben ook wel meer in de weer met het opruimen en alles netjes te houden voor ..je weet maar nooit... als er kijkers komen. Eigenlijk is het gekkigheid want vooralsnog is er nog niemand komen kijken.
Maar Het huis is wel netjes aan kant  :-)))

En tussendoor wordt er natuurlijk ook wel gehandwerkt.
Vooral de breinaalden tikken hier wel door.
Had ik voor de meebreideken helemaal de verkeerde wol gehaald. Wat ik eerst niet eens in de gaten had. Maar ik had 4 bollen meegenomen, (de rest moest besteld worden). Alleen toen ik een blokje wilde opzetten zag ik dat ik de verkeerde dikte had en kon ik dus niet verder.
Nu had ik natuurlijk de 4 bollen kunnen omruilen, maar ik had een leuk patroon gezien voor een kabelkussen,  dus ben ik een beetje aan het expimenteren gegaan.
Met 4 draden dik en nld nummer 6 en 7 ben ik nu tot zover gekomen en kom ik alsnog 2 bolletjes te kort. (dus is het alsnog wachten op de bestelling)  Als hij mooi wordt wil ik ooknog een donkerpaarse breien. Dan past het mooi bij de meebreideken.

Maar hier het resultaat.Op de foto kan je het patroon zien
Het komt uit de nieuwe Filatie Home Uitgave 47.





  In het boordpatroon zitten knoopsgasten.


 De voorkant: Mooie dikke kabels. de achterkant (volgens patroon) zijn ribbels.
Maar ik twijfel een beetje.. misschien dat ik toch de kabels doortrek.



Verder heb ik nog wat meebreiblokken gedaan en staat de teller nu op 38 blokken.



En omdat ik niet meer wist wat ik wel en niet had genaakt had heb ik voor mezelf maar een lijstje gemaakt om het een beetje bij te houden.. :-))



Een avondje breien met mijn vriendin, eindelijk heb ik dan de krulsjaal gemaakt.
Kan ik toch weer wat van mijn to-do lijstje schrappen.


En is ook de stokhaaksjaal af (waar ik op de bloggerdag aan was begonnen)
weer een streepje door het lijstje.


En toch nog een eitje erbij :-)



En heb ik mezelf een leuk haakboek cadeau gedaan.



Dat was het wel zo'n beetje

Ik beloof mezelf beterschap wat betreft bloggen.
want loop ik weer mega achter op alle berichten
In ieder geval heb ik na vanavond het hele weekend vrij
;-)))
Dus tijd genoeg om alles weer even door te nemen
.
LIeve groet
Petra


23 reacties:

ChériesCrochet

Wat fijn dat je er weer bent !!!! Ohhh en wat heb je weer veel moois gemaakt !!
Nog gefeliciteerd met je zoon.
Fijn weekend !!

Jacomijn

Gefeliciteerd en wat leuk allemaal !!! Ja, ik heb je wel een beetje gemist !! ;o)!!!!!

Anoniem

gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Je hebt weer een hoop moois gemaakt,
fijn weekend

by Ieke

Wat 'n toeval, had je net dit weekend willen mailen. Nu heb ik weer een teken van leven ontvangen, gekheid natuurlijk. Heerlijk dat je er weer bent, heb je serieus gemist. Wist dat je het druk had, dus heb je maar niet teveel gespamd:-) Je hebt op hsndwerkgebied in ieder geval niet stilgezeten! Mooie dingen heb je gemaakt, ben helemaal jaloers op het kabelkussen...

Angélique

Nou, je hebt je in ieder geval niet verveeld :p

Ik zou kabels op de achterkant van het kussen doen, alhoewel...daar zie je niets van, is zonde van het werk.

Mooi boek is dat, heb ik ook en grijp er regelmatig naar.

Fijn weekend! O, eerste voor vanavond: werkse!

Angélique

En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zoon, (vergeet ik haast nog het belangrijkste)

Linda

Nog van harte met je zoon onze "jongste" wordt dit jaar ook 22 en volgens mij zijn ze nog naamgenoten ook(Patrick). Wat ben je ijverig geweest vooral de kussens zijn erg mooi en ik zou het op ribbel houden aan de achterkant, zie je toch niet ;-)Fijn weekend, groetjes Linda

sylvia

via via op jouw blog terechtgekomen: twee weken niet geblogd, dat heb je met dit lange, gezellige verhaal helemaal goedgemaakt!!
van harte met je grote zoon, inderdaad heeft elke leeftijd weer wat leuks!!
en het kussen is waanzinnig leuk, alles wat op dat plaatje staat trouwens ook!
groetjes, Sylvia

Willy

Goh, nou heb je wel net mijn give away gemist, dat is jammer. Gefeliciteerd met je zoon, ja wat gaat dat snel hè. Mooi kussen ben je aan het breien en verder heb je ook niet stil gezeten zie ik. Je bent in ieder geval lekker bezig en bloggen komt wel weer, we vergeten je niet.
Fijn weekend, lieve groet

Dorien

Nou, je hebt zeker niet stilgezeten! Leuk blad he, die nieuwe Filati Home. Ik heb em ook gekocht, er staan zulke gezellige dingen in. Je kussen ziet er mooi uit en ik vind die meebreiblokken toch wel zo leuk. Daar moet ik me eens in verdiepen, misschien ga ik wel een poging wagen! Nog van harte met de verjaardag van je zoon, kleintjes worden inderdaad heel gauw groot!

Vlijtige Handjes

Bloggen moet wel. Ik vind je kussen erg leuk met de kabels. Heb de Filati nog niet gezien. Hij is altijd zo leuk!! Doe het rustig aan en de uurtjes die over zijn lekker creatief gebruiken.

Moos

Voor experimenteren is het een waanzinnig mooi kussen geworden meis! Schitterend.

Nog gefeliciteerd met je knul!!!!!
En geniet van je weekend :-)

Liefs Moos

Elizabeth

Heerlijk ..., weer een berichtje van je, en wat voor één..., een hele lange met allemaal leuke dingen!
Wat heb je veel gebreid, een hele stapel lapjes!
En je kabelkussen wordt zo mooi. Ik heb er hier ook één liggen, maar ik maak de achterkant gewoon glad hoor.
Mooi boekje met die haaksteken, lijkt me fijn om te hebben.

Groetjes, Elizabeth

Marjo

Nog van harte met de verjaardag van je zoon ...ja het gaat snel soms allemaal hè?
En wat een leuke dingen heb je weer gemaakt...je kabelkussen vind ik prachtig !

Liefs
Marjo

Betsy

Ha, fijn om weer wat van jou te horen en te lezen dat het goed met je gaat. Je bent weer lekker druk bezig geweest. Mooie dingen heb je allemaal gemaakt!
Je kabelkussen vind ik lekker stoer. Maak hem maar met kabels aan beide zijden. Dat lijkt mij het mooist.
Heerlijk om jezelf even een boek cadeau te doen. Daar kun je zo lekker even in wegduiken en telkens weer in snuffelen. Veel plezier er mee.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacqueline

Wat een mooie handwerksels heb je weer gemaakt: Je stoksjaal is super.. Je kussen ook al zo mooi én dan ben je nog met vanalles bezig!
Handwerken gaat vóór het bloggen, hoor! Maar het was gezellig om weer wat van je te zien!
Groetjes Jacqueline

marion

jee wat een productie, prachtige sjaals, mooi kussen, zou ook wel iets voor onze bank zijn,

Johanna

gefeliciteerd met de verjaardag van de zoon, mooie leeftijd maar het gaat snel inderdaad.
Mooi kussen en ook de sjaal ziet er prachtig uit, de deken wordt vast ook prachtig.
Wat een leuke site, ik zag er mijn sprei op in dezelfde kleur n.l paars. Die haakte ik toen ik 18 jaar was voor onze uitzet zo was dat toen nog. Heb hem jammer genoeg niet meer maar nog wel een foto.

Anoniem

Prachtig, mooi

Lindevrouwsweb

Ja je kussen wordt prachtig! Filati home vind ik ook erg leuk dit keer! Staan leuke dingen in!
Gefeliciteerd nog met je zoon! Je stokhaak sjaal ook al af! Je hebt weer een hoop afgemaakt...Leuk, leuk,leuk!!!

Anoniem

heel mooi, prachtig

caroline

haalo petra

lang niets meer van je gehoord en gezien ;)
hoop dat alles goed met je gaat !?
groetjes caroline

ChériesCrochet

Hoi Petra, alles goed ?....

Een reactie posten