CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 juli 2011

Zomaar een kijkje om me heen


Ik heb van de week een drukke werkweek. Doordat andere collega's op vakantie zijn draai ik momenteel veel overuurtjes. Ik hoef dat niet te doen, maar de extra uurtjes op mijn loonstrookje zijn altijd welkom. Nadeel wel is als ik thuiskom heb ik meestal geen fut meer voor het huishouden. Het scheelt wel dat de jongste (mijn zoon) deze week op vakantie is en mijn dochter pas om 7 uur thuis komt, dus heb ik nog even de tijd voor ik aan het eten begin.
Ik was om kwart over 3 thuis...De post was al binnengekomen. Er lagen er 2 kleine pakjes op de grond. Leuk paketjes uitpakken!! Ik denk al niet meer aan het huishouden. Ik start de laptop op, neem een bakje senseo koffie en plof even lekker op mijn luie kont neer.

Ik had namelijk vorige week een aantal handwerkbladen via marktplaats gekocht. Die druppelen deze week binnen (gisteren kwam de Libelle Stekengids binnen) en vandaag 2 hele oude patroonbladen. Ik verwacht er nog een paar morgen. Wat dat betreft ben ik een echte verzamelaar. De boekjes die ik vandaag binnenkreeg zijn 2 hele oudjes. Patroontjes van lang geleden. Jaren 50/begin jaren 60.. en nog steeds goed bruikbaar.

24 breisteken, voorgesteld door de 3 suisses wolfabrieken te Tilburg, brochure nr. 2
en een keur van modern haak en breisteken (jaren 50)



Ik ben er weer blij mee. Ik pak mijn afmaakwerkje en rust even uit van de drukke dag...Heerlijk even met je eigen ding bezig zijn. Ik geniet echt van dit rustmoment. Dan kijk ik de kamer in, mijn blik gaat even in het rond. En ik zie ineens leuke fotofragmentjes van volle tevredenheid.


Kijk De maltezer van mijn dochter Timo... Lekker lui op de bank. Hij kijkt omhoog als ik zeg " ga je mee" Klik op de foto.
Dan gaat mijn blik naar de andere kant...hoor een gepiep uit Toby zijn bek (Gaaaaaaaaaaaaap)
Klik op het juiste moment... Heerlijk !!!


Op de tafel rechts van mij staat een bakje Yoghurt....jammer hij is nu leeg.


Een stukje stilleven aan de overkant.....Het hoekje waar alles wordt neergegooid.


Dan kijk ik naar beneden op mijn schoot, daar ligt mijn dikke plaid. Best wel warm, 1600 gram weegt het nu...maar ik wil hem gewoon afmaken.



Kijk ik nog verder naar beneden, daar staat de tas met de laatste wollebollen op de bodem. Het waren er 36 in totaal. Ik haak echt alles op. Van wat er over blijft haak ik dikke bloemen voor op dezelfde tas. Zoals deze... Deze kocht ik veel goedkoper bij de Trekpleister. Alleen Kaal!!!! Dus die mag wel wat opgepimpt worden.


Dan heeft een mens toch niets te klagen met zoveel tevredenheid om je heen.....

6 reacties:

Vlijtige Handjes

Heerlijk hè en laat dat stil even maar even stil zijn. De 3 Suisses was wel een begrip in Tilburg. het walhalla voor de handwerkster. We zijn dan ook een echte textielstad al vind je hier tegenwoordig weinig handwerkwinkels.
groetjes Anita

Elizabeth

Lekker hoor, even tot je zelf komen...
Daar kom je even van bij na een drukke werkdag, en als er dan ook nog leuke pakjes gekomen zijn voor je... is het toch een klein feestje!
Wat een lekkere smoeltjes van de honden, zo heerlijk puur en ongeneerd zitten gapen..whahaha

Groetjes, Elizabeth

marion

wat leuk als je zo weer bladen aan je verzameling kan toevoegen...........

Marjo

Zalig hè zo'n gevoel...ik kan daar ook altijd van geniete...

marjo

by Ieke

Heerlijk dat gevoel. Zo herkenbaar! Neem lekker de tijd, het huishouden wacht. Dat is dan wel weer het voordeel van stofjes en pluisjes hier en daar: die liggen er morgen ook nog!

meijra

Ik had de giant van je al zitten bewonderen, net als de rest van je blog. Ik zag ook dat je hetzelfde hondje hebt als ik. Leuk!
gr. Meijra

Een reactie posten