CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

9 juli 2011

Rommelige Week....en een kleine give-away


Ik ben van de week zo aan het rommelen geweest met van allerlei kleine prutdingetjes, dat ik zo'n idee had, dat er niets uit mijn handen kwam. Dat is natuurlijk niet zo, want ik heb best wel veel gedaan alleen loopt het een beetje rommelig.
Gisteren hoopte ik al weekend te hebben en wilde ik eigenlijk aan een nieuw borduurwerkje van Lizzie Kate beginnen. Werd ik rond de middag door mijn werk opgebeld of ik wilde komen invallen, want er was een collega met kiespijn en die wilde graag naar huis. Okee.... Pffff... en dan ook nog een pittige dienst ook van 2 tot 10 s'avonds. Dus ik was pas half 11 thuis. Maar goed aan de andere kant heb ik ook weer 8 uurtjes extra gedraaid ;-) en dat is ook mooi meegenomen.


Ik ben wel lekker opgeschoten met mijn plaid, die is bijna af. De popenkleertjes moeten nog maar even wachten. Ik heb het wel overhoop gehaald, maar het trekt me nog niet om het op te pakken. Voor de rest brei ik rustig verder aan mijn meebreiblokken en staat blok 13 op de pennen. En haak ik zo af en toe een driehoekje voor mijn nieuwe tafelkleed. Dus op de achtergrond wordt er hard gewerkt ;-).

Ook heb ik weer wat leuks gekocht en heb ik iets liefs gevonden. en is er ook iets om te repareren. en heb ik wat om weg te geven. Dus een lange blog vandaag


Eerst iets Leuks

Gisterenmorgen liep ik samen met mijn dochter langs het oude pakhuis hier op dorp en daar viel mijn oog op een oude bloemetjestheepot. Zo één die mijn dochter afschuwelijk vind en waar ik dus helemaal weg van ben. Dat ga je toch niet kopen he....en dan met die blik!! Ja tuurlijk wel!
Hij was niet zo duur, want er zitten wat barstjes in de onderkant. Dus voor thee is hij niet meer geschikt, maar wel leuk voor de sier. ;-) Dus hij staat hier nu op de kast te pronken.



En dan iets Liefs,

Dit kleine borduurwerkje in een lijstje wat ik weer vond, iets wat ik vroeger als jonge meisje heb gemaakt. Een snoezig poëzieplaatje. Het is een patroontje uit een Ariadne van een aantal jaren terug. Ik heb al die jaargangen nog, maar zou het evenmoeten opzoeken van precies waneer.
Grappig om te zien, want het is echt niet zo netjes geborduurd. Maar wel een heel lief tafereeltje. Ik ga het hier in huis weer ophangen.




Iets om te repareren,

Ik heb een stoute hond, dat is al bekend. En dat hij af en toe per ongeluk iets kapot maakt is ook bekend. Hij kan er niets aan doen, want hij is zich van geen kwaad bewust... denk ik dan ...Want zo onschuldig kijkt hij altijd.


Maar lastig is het wel. Hoewel ik moet toegeven dat het de laatste tijd wel meevalt maar dat komt ook dat waneer hij alleen thuis is, standaard de bijkeuken ingaat. Dit uit voorzorg, want daar kan hij niets kapot maken. Dit is wat ik terug vond in een bakje. Een afgevreten onderzettertje .. Ohhh ja, die heb ik ook nog gemaakt. Bewaard voor de kleuren, omdat ik hem weer opnieuw wilde maken. Die was ik dus echt helemaal vergeten. Maar waar zijn de andere gebleven. In het laatje in de kast natuurlijk. Deze zijn toch zo leuk. Die heb ik in 2009 gehaakt. dat weet ik nog precies, want ik heb de katoen toen in Keulen gekocht, waar ik bij een vriendin op bezoek was (Rot Tulpe) Aparte naam voor Duitse katoen.



Iets om weg te geven

Het patroontje zelf komt uit een uit oud boekje van Durable.
Met Durable katoen zit U op de goede Toer! en omdat ik dit boekje dubbel heb wil ik hem weggeven. Dus wie er intresse voor heeft, laat dan een berichtje hier achter dan verloot ik hem volgende week zaterdag.


Het patroontje van de onderzettertjes plaats ik hieroner, ik ben alvast begonnen om een nieuwe te maken, dan zijn ze weer compleet.




Het patroontje




Hier nog wat pagina's uit het boekje. Amigurumi uit de jaren 80..
Verder veel kleedjes, gordijntjes, kussens en spreien. Retro of Vintage het is maar hoe je het wil noemen. De kleuren zijn van toen, de patroontjes vind je nu ook weer terug als Granny's.
Alles heeft zijn charme vind ik.



18 reacties:

Angélique

Me! Me! Me! O jeetje, ik word hebberig van zo'n mooi boekje.... ai, ik krijg al rode wangen van schaamte... Op die paar bladzijden die je getoond hebt staan al zoveel leuke dingen!
Wel heel erg zonde dat je hond weer wat stuk heeft gemaakt, het lijkt wel of hij een neus heeft voor handwerk en dat sloopt om te zeggen: "ja, moet je maar mij aaien in plaats van gaan zitten haken!" Ik moet wel lachen om die blik (jij waarschijnlijk ook). Kiest hij nog precies de mooiste kleur uit! Fijn weekend en succes met de herstel werkzaamheden ;)

Angélique

Petra, zou je misschien dat patroontje kunnen vergroten bij het inscannen of iets anders zodat het leesbaar wordt? Als ik zelf het plaatje vergroot, vervagen de letters en ik vind het zulke leuke onderzettertjes.

Hallo Peetje

Hoi Angélique, Ze zijn leuk he!
Ik had er eerst een foto van gemaakt, maar nu is het patroontje ingescand. hopelijk wat duidelijker.
Zo niet dan typ ik het gewoon over hoor.
Maar denk eerst maar zo proberen ;-)

grtjs - Petra

Anoniem

Grappig die onschuldige blik bij je hond hihi, ik ben ook met mijn deken bezig maar die van jou schiet echt al op, en weet je wat zo grappig is ik heb precies hetzelfde borduurtje gemaakt en mijn vader het lijstje er omheen helemaal vergeeld ......we komen uit hetzelfde bouwjaar hihi leuk hé.
♥ Marjolein

Unknown

Wat een leuke theepot, en die onderzetters vind ik ook heel leuk. Je hond kijkt echt alsof hij zich van geen kwaad bewust is, heel grappig.
Als ik al jouw dingen zo zie, denk ik, o, als ik toch eens alles bewaard zou hebben van vroeger, het komt altijd weer een keer terug, toch? Maar ik ben niet zo'n bewaarderig type, dus ik heb het niet meer. Ik had stapels breiboeken en haakboeken, borduurpatronen enz. Dozen met wol en katoen. Aan de andere kant, na div. verhuizingen zou ik er toch geen ruimte meer voor gehad hebben, en je kunt tegenwoordig veel patronen op internet vinden, dat neemt geen ruimte in beslag. En mijn hobby's veranderen ook wel met de tijd. 27 jaar geleden maakte ik Barbie jurkjes voor mijn dochter, daarna nooit meer, en nu doe ik het voor mijn kleindochter. Borduren heb ik altijd gedaan, hoewel ook soms met jaren ertussen. Breien toen mijn kinderen klein waren, dat doe ik zelfs nu niet meer voor mijn kleinkinderen.

Anoniem

Alles op je blog gelezen en de theepot is prachtig. Nou heb ik nog een vraagje wat is een Cal i.v.m Grannies???zoals je bij mijn berichtje schreef? En jouw hond is net zo stout als mijn rode kater. Hij ligt nu pontificaal voor de monitor tijdens dit typen, maar ook zóó lief.

Angélique

Dank je wel! Nu lukt het, zij het dat het een zeer bijzondere lay out is geworden hihi.

Hallo Peetje

Een Cal is een Crochet along

Bij een Cal gaat het erom dat je tegelijkertijd met een groep aan het zelfde project werkt. In het hobbydoosforum zijn ze daar mee bezig met Granny's, dan krijg je elke week een granny patroontje in je mailbox.
Deze cal wordt gedaan door Henrieke en Elizabeth
http://byieke.blogspot.com/ en Busy Bessy kan je denk al.
Nu doe ik zelf nog niets met de verschillende granny's maar vind het leuk om ze te haken.
Vandaar ook die bewaardoos waar ik het over had.
De link naar het hobbydoosforum staan aan de rechterkant en als je een mail stuurt naar Ieke kan ze je denk wel verder helpen.
Ik zal er binnenkort een blogje over maken.

Lieve groetjes - Petra

marion

wat een schattig borduurwerkje, ik zou er zuinig op zijn..........

Regina

Wat een ontzettend leuk boekje, Petra! Dat lijkt me heel erg moeilijk te vinden. Ik zie de kleedjes en kussentjes die erin staan altijd bij mijn schoonmoeder liggen en dan verzucht ik altijd dat ik veel te laat geboren ben ;-) Het zou geweldig zijn om alsnog zo'n boekje te kunnen hebben. Ik had eigenlijk - net als mijn schoonmoeder - ook wel graag op school handwerkles gehad. Maar alles jezelf leren heeft ook wel z'n charme :) Ik vind het erg leuk om je log te lezen in ieder geval. Bedankt voor het delen van zulke leuke handwerk-avonturen!

Groet,
Regina

Marjo

Ook ik vind het een tof boekje...ben dol op oude haakboekjes....eigenlijk op alles wat met haken te maken heeft ...

groetjes
Marjo

Elizabeth

Zo..., ik kom niet uitgelezen; wat een lang èn heerlijk blogbericht!
Je theepotje vind ik ook erg leuk, mocht je er nou echt problemen met je dochter van krijgen, dan weet ik wel een goed adresje voor het potje...
Heb je een border collie, of is het een ander ras? Ach ja, de beestjes slopen op z'n tijd wel eens wat..
Bedankt voor het leuke patroontje, zucht.. ik ben nog bezig aan het lavendelzakje (superleuk!)
Fijn weekend, groetjes Elizabeth

MrsYarnart

I like your dog a lot! and the book is very useful, it is a pity i do not speak dutch :)
have a nice weekend!

Rachel

Wow, wat een super theepot heb je gescoord.

En grappig verhaal met je hond. Zooooo herkenbaar. Helaas heb ik mijn hondje op 19 (!!!!!) jarige leeftijd moeten laten inslapen, maar hij wist altijd precies wat hij moest slopen. Af en toe mis ik het bijna dat hij niks meer kapot maakt. Raar he?

Anoniem

Hoi Petra,

Ik ben hier voor het eerst,ik vond vandaag een nieuwe blog. En ja, dan loop je even de linkjes na die erop staan!! En kom je weer allerlei leuke blogs tegen!! Zo ook die van jou!
Ik ga je meteen linken, dan kan ik je weer terug vinden.
Ben ik nog op tijd voor het leuke boekje?

Ik ben nog niet zo lang geleden opnieuw begonnen met haken. Dat heeft op dit moment mijn grote interresse!!

Groetjes van Thea♥
Crea by Thea

by Ieke

Wow, Petra, wat een lang verhaal ;) Maar wel een leuk verhaal, heb het van de 1e tot de laatste letter gelezen ;)

Dat boekje dat ziet er wel heel erg leuk uit. M'n mams heeft er ook een paar van, maar deze komt me niet bekend voor. Dus ik zou graag mee doen!

Hier heeft ons hondenmonster gelukkig nog geen haakwerkjes onherstelbaar vernietigd. Zal vast nog wel komen ;)

Jacomijn

Hallo Petra, bedankt voor je leuke reactie ! Jouw blog mag er ook zijn. Wat maak je leuke dingen ! Ach en jouw hond doet me zo aan onze hond denken. Die keek ook altijd zo lief-onschuldig ! :o)
Als blogger zo meewerkt (zojuist kwam ik er maar niet doorheen / allemaal "errors") ga ik nog even zoeken naar je meebreideken, want daar ben ik wel heel benieuwd naar ! Groetjes, Jacomijn

Betsy

Hoi Petra,

Wat een leuk boekje! Ik doe graag ee aan de give-away. Ik ben helemaal op de haaktoer momenteel.
Leuke blog heb je trouwens. Gezellig om even bij je rond te neuzen :).

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Een reactie posten