CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 juli 2011

Pannelappen en Meebreiblokken

Het is de week van werkjes afmaken, En dat geeft best wel een soort van opgeruimd en goed gevoel. De tweede pannenlap is inmiddels ook klaar. De draadjes zijn netjes afgehecht. Van het dienbladkleedje nog niet ;-) erg he....ga ik ook nog doen van de week. Eigenlijk vind ik het zonde om ze te gebruiken...Maar voor de sier zijn ze ook leuk.


Grappig vind ik het altijd waneer ik met iets bezig ben, altijd wel iets herkenbaars in huis tegenkom met eenzelfde kleurcombinatie.


Inmiddels ben ik ook weer bij met de meebreiblokken van Elizabeth. Blok nummer 17 is klaar. Mijn moeder heeft er al veel meer gemaakt, maar nu wist ze even geen patroontjes meer uit haar hoofd..Dus heb ik haar maar mijn breisteken boek gegeven... ben benieuwd of ze eruit komt. vond het boekje zelf niet zo duidelijk omschreven. Maar de titel alleen al is hilarish "Van het rijk der vrouw" hahaha


De Foto's
Blok #12 Het Bamboematje...

Ook weer zo'n leuk patroontje van Elizabeth

Blok #13 Vlaggetjes. Heel veel vlaggetjes ;-) Leuk!


Blok #14..Het hartje
Deze was buiten de Kal om, Maar het wil maar niet lukken.
Dit patroontje had ik eerder uitgehaald, weer opnieuw gebreid, maar hij komt niet goed tot zijn recht met deze wol. en ik denk dat ik een gerstenkorrel hart ga breien,


Blok #15 Ajourhuisjes.




Blok #16 Tegeltjes en Blok #17 Ribbeltjesdriehoek


Al deze patroontjes met uitzondering van het hartje zijn de vinden op de blog van Elizabeth.
Busy Bessy Crreatief

:-) Prettig zondag - groetjes Petra

en vanmiddag ga ik naar Utrecht. ...Heb er zin in.

9 reacties:

Angélique

Je bent goed bezig! Alleen dat dienbladkleedje...is een mooi zondagochtend-met-regen-in-je-bed-blijf-werkje haha. Misschien toch maar volgende keer meteen alle draadjes tijdens het haken wegwerken?
Dat boekje, haha, erg hè, zulke titels. Gelukkig heb je je Afrikanen lekker warm toegestopt, die worden natuurlijk niet blij van dit weer.
Dank je voor je reactie op mijn blog. De oudste heeft al langere tijd veel minder tijd voor sleutelen of überhaupt thuis zijn, snik. Daarintegen zal de jongste misschien wel tot zijn 30ste bij mams blijven, dus daar kan ik al mijn aandacht en zorg aan kwijt;)
Fijne zondag en heel erg veel plezier vanmiddag, lijkt mij ook geweldig!

by Ieke

Wat goed van je om alle draadjes nu in 1x weg te werken. Ik doe het nu ook meestal ook gelijk en dat geeft toch wel een fijn gevoel. Net gisteren weer een pot appelmoes leeg gegeten. Kan ik daar mooi alle draadjes indoen die niet in de kleuren zijn van m'n deken... Ik blijf een pietje precies ;)

Birgitte aka Bietje

Je shopt in dezelfde winkel als ik. Het vogeltje hangt hier samen met 5 collega's in twee rijtjes aan de tuindeuren.
En de dekentje rond de poppen moet je nog maar zien terug te krijgen voor jou eigen deken.

Rachel

Zooooo leuk, die pannenlappen. Je meebreiblokken zijn ook weer heel mooi gemaakt. Ik vind het maar knap hoor!

Anoniem

Hihihi....wat een titel! Zeker al een oud boekje?? Ja, dat was toen heel gewoon!!

Je roestig vogeltje hangt hier ook! Dezelfde smaak?

Niet het allerleukste werkje he, die draadjes wegwerken! Maar het hoort er nu eenmaal bij.

Fijne week, groetjes Thea♥

Anoniem

je pannenlappen zijn echt heel gezellig en fijn hé weer een werkje klaar, je meebreiblokken zijn ook mooi en je blijft zo keurig bij.....leuk zo om je beeldjes heen , je zou toch zelf ook wat om je heen willen slaan zo koud en vochtig als het is........en heb je het leuk gehad in Utrecht????

Unknown

Leuke pannenlappen zijn dat, ik denk dat ik ze volgende keer ook zelf ga haken, veel gezelliger als die je in de winkel koopt.

Elizabeth

Leuk om de blokken van jou te zien... Ik vind het nog meevallen hoor, die hartjes. Maar het is wel een beperking deze wol, dat blijft een punt.
Deze week komt er weer een nieuw blok..
Lekker hè, dat afwerken. Da's ook het voordeel van een blog bijhouden, je werkt er naar toe!

Groetjes, Elizabeth

Anoniem

Peetje het patroon van het lavendelzakje (Ajour) krijg ik niet geopend. Weet je een andere mogelijkheid?

Een reactie posten