CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

4 juli 2011

Mondaymorning...

Het is maandag en ik had het een en ander beloofd... de weegschaal en het nieuwe haakwerkje.
Vanmorgen moest ik om 7 uur beginnen en het was een beetje spits hier in huis, dus geen tijd om een blog te plaatsen. Maar het is nog steeds maandag dus hier komt eerst maar de weegschaal.



Ik was eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat ik toch nog ben afgevallen want met dat etentje en de Jaarlijkse BBQ in het vooruitzicht, was achteraf gezien niet zo'n gunstig moment om met afvallen te beginnen. Maar eigenlijk is er elke week wel een excuus. En dat ik mijn gewicht zo op de blog ging zetten was ook een plotselinge ingeving ,zonder er bij na te denken. Maar het heeft zeker wel geholpen want als ik nu smiddags thuis kom dan neem ik alleen een cup-a-soupje en een stukje fruit en verder niets meer tot het avondeten. en savonds na 8 uur heb ik ook niets meer genomen..Dus ik hoop dit ik dit zo kan zo voort zetten.
Ik zeg nu wel tegen mezelf NOOIT GEEN 74 MEER!!!!!!!!


Zo en nu het haakwerkje. wat er al zo lang ligt en na wat wikken en wegen toch maar heb uitgehaald. Afgelopen zaterdag heb ik die mooie Durable katoen gekocht en ben weer opnieuw begonnen. Dit tafelkleed wil ik gaan maken voor de nieuwe eettafel..Die moet er nog wel komen. Maar alles op zijn tijd ;-) Het gaat dus een ronde worden. Ik vind dit zo'n leuk patroontje. En die kleurcombinatie zo gewaagd. Wit en Ecru.. mischien komt het door de schuimkoekjes die ze als inspiratie hebben gebruikt.. Een ander zou het misschien oudbollig vinden, maar ik hou er wel van. En nu ik het juiste garen heb, haakt het gelijk een stuk prettiger. Nog heel wat driehoekjes te gaan. maar het begin is er weer.




Grappig detail: De wikkel van Durable katoen is nog steeds hetzelfde als vroeger.
Ik gebruik nu haaknaald nr 2: Dat vind ik zelf een lekker maatje, Van het haakpatroontje heb ik 2 foto's gemaakt en de beschrijving is zo duidelijk te lezen. Je kan er natuurlijk ook gewoon katoen voor gebruiken en er bv een slinger van maken.. dat zie je ook veel. Hier heb ik hem gehaakt in diverse kleurtjes. Ook leuk!



4 reacties:

Angélique

Ondanks het feit dat ik uiterlijk niet echt belangrijk vind, zal ik je toch aanmoedigen om door te gaan met minder snoepen, omdat jij kennelijk nu niet zo lekker in het (te strakke) velletje zit. Heel goed 7 ons! Volgende week weer wat. Go for it!

Inderdaad gewaagd: wit en ecru, maar wel chique. Grappig dat je eerst aan het tafelkleed begint, terwijl de tafel er nog niet is :-)
Succes, ik ben benieuwd nar het resultaat.

Elizabeth

Wat goed van je dat lijnen...kan ik een voorbeeld aan nemen.
Je haakpatroontje kan ik lekker meelezen; hij is leuk--> weer eens wat anders dan de granny squares..

Birgitte aka Bietje

Inderdaad erg goed van je dat lijnen, ik wilde dat ik die discipline had. Maar vergeet je niet dat in cup-a-soup erg veel zout zit. Ook niet zo goed voor de lijn, en niet goed voor je hart. Maar dat voel je vanzelf.

Anoniem

Dat wordt moooi, leuk patroon, wel een puzzeltje om dat aan elkaar te zetten. Jou lukt dat wel ik moet echt nog patroon leren lezen.Ik zie het al op je tafel liggen en je hebt me wel aangestoken met je kopjes. Ik heb er 3 gekocht met vogeltjes, zo schattig, bij Blokker.

Een reactie posten