CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

13 juli 2011

Moeders Meebreideken


Samen met mijn moeder breien aan een meebreideken. Ik de patroontjes van Elizabeth en mijn moeder haar eigen ontwerpjes. Het is zo leuk om te zien dat mijn moeder net als ik zo enthousiast aan de gang is gegaan. En ook al is haar hand niet meer zo vast van breien. Het is niet erg, dat mag als je 80 bent. Ze heeft er zo ontzettend veel plezier in en dat was ook een beetje de opzet van het samen breien aan een deken. Sommige blokken waren iets te breed geworden, maar die gaan gewoon overnieuw. Want daar is ze heel stellig in.. Het moet wel goed gebeuren. En zeg nou zelf, ik vind het echt knap hoor als je dit uit je hoofd kan maken.
zonder patroon of voorbeeld. ze heeft geen breiboeken nodig.
Ik geniet er intens van dat ze dit nog doet en deze deken wordt voor mij heel speciaal.

Een ruitjespatroon


Een sokken-laddertje (dit gebruikte ze veel voor sokken)


Gekruiste blokken


Een simpel patroontje maar met een mooi effect


Een zigzagwerkje (met een echte oma plant)


Dikke kabels


Schuine strepen


Een ander kabelpatroontje


Gedraaide slingers


Een Ajourtje


Vierkantjes in tricot, recht en gestekorrel.


Nog een mooie kabel


En tot slot een ander probeersel een vreemde eend in de bijt.



Hij is een beetje mislukt, maar het heeft wel iets.
Mijn vader had het knoopje erop gelegd, want die vond het nergens naar lijken.
Maar ik denk dat waneer ik zaterdag weer naar mijn ouders ga, de eend al weer is uitgehaald.

Tot zover de blokken van mijn moeder ..

lieve goetjes - Petra

12 reacties:

Anoniem

Wauh Petra dat heeft je moeder mooi gemaakt hoor en ik vind dat ze nog een hele mooie hand van breien heeft.
Geweldig leuk zo.

Angélique

Ook van mij de reactie: WAUW! Zo mooi en dat op zo'n leeftijd! (die van jou zijn ook prachtig, maar dan zonder hogere leeftijd)
Een prachtig project waarbij je, van het er naar kijken, het alleen al warm van binnen krijgt, laat staan als je onder die deken mag liggen als het klaar is...

Elizabeth

Ik vind ze echt schitterend! Dat ze dit helemaal zonder patroon doet..., ik ben altijd aan het rekenen, meten, uithalen, etc..
Nou, ik snap wel waar jij je breikunst vandaan hebt, Petra. Je had geen beter voorbeeld kunnen hebben. En wat bijzonder dat ze dit nog kan op haar leeftijd. Geef je haar m'n complimenten door?

Groetjes, Elizabeth

Facts and Fairytales

Dat ziet er mooi uit hoor. Ik ben ook ooit eens aan de Groninger meebreideken begonnen, maar op den duur was ik er helemaal klaar mee, de vierkantjes liggen vast nog ergens, misschien moet ik daar maar een kussen van gaan maken.

groetjes
Brigitta

Mevr. Snoeshaan

Wat leuk zeg, ik heb mijn moeder aangestoken en nu haakt ze dus gezellig mee voor (POPPETJE). Ik wil nog een keer een grote deken maken waar van iedereen (we zijn met z'n vieren) een aantal squares in zitten, lijkt me zo leuk!

by Ieke

Wow!!!

Je kunt zien dat je moeder al vele jaren brei-ervaring heeft. Wat 'n prachtige blokken, en dat helemaal uit het hoofd. Petje af!

Ik heb trouwens het 150 crochet borders boek ook ;) En cadeautjes uitpakken zijn inderdaad heerlijk, maar die klok altijd ;)

Jacomijn

Knap dat je moeder dat zo uit haar hoofd doet ! Dat wordt een hele mooie deken !

Amarins

Super zeg wat wordt dit mooi!
Groetjes, Amarins

Unknown

je moeder kan mooi gelijkmatig breien hoor. Moet je later al die lapjes aan elkaar naaien? Dat is ook nog een heel werk. Maar het wordt wel mooi, leuk al die verschillende patroontjes.

Birgitte aka Bietje

Geef haar mijn complimenten maar door, ze zijn zo leuk. Zou ze de patronen niet uit kunnen schrijven. Of jij op haar aanwijzingen. Er zitten er toch een aantal tussen die ik ook zou willen maken voor mijn deken. Jij boft met zo'n brei-moeder. Houd haar goed in ere.

Thea

Hoi Petra,

Via via kwam ik je blog tegen, zo gezellig hier! Zelf maak ik voornamelijk kaarten maar mag ook graag handwerken. Ben de laatste tijd ook heerlijk aan het haken, granny's (nog even zien wat ik ervan maak) en nu ook gehaakte beestjes, zo leuk om te doen.

Fijne dag,
groetjes Thea

Hallo Peetje

Dank jullie wel voor alle leuke en lieve reacties. het is dat mijn moeder niets snapt van internet en bloggen. want ze zou glunderen als ze al die complimentjes zou lezen. Maar ik geef ze zeker door.

Aan bietje,
De patroontjes, ik kan wel kijken of het lukt dat als ze me het patroontje uitlegt, dan kan ik ze wel denk op papier uitschrijven.
als het lukt dan plaats ik ze wel hier op de blog.

grtjs Petra

Een reactie posten