CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

5 juli 2011

Meebreideken Update!


Vandaag alleen een update wat betreft de meebreideken van Busy Bessy. Ik heb er inmiddels weer 6 bij-gebreid (dus de stand staat nu op 11).. Mijn moeder heeft er 4 1/2, Die kon niet verder want de bol was op. Vandaag heb ik een nieuwe bol voor haar meegenomen, maar ik ben vergeten de affe blokken mee te nemen, dus kan ze nog niet showen op mijn blog. maar dat komt de volgende keer wel wel...

Hier is blok nummer 6: Het jaartal 2011

Deze heb ik 2 keer gebreid omdat hij veels te breed werd, hier heb ik de wol wat opgerekt zodat het wat dunner werd. Ik merk nu dat er veel verschil kan zitten in de wibra wol. Soms heb je ineens een bol met een wat dikkere draad. dat merkte ik al toen ik met een nieuwe bol halverwege blok 5 begon. Heel raar maar wel waar.


Blok nummer 7: kabels en ribbels

kabels breien vind ik sowieso wel leuk om te doen, al was het lang geleden voor mij dat ik een echte kabeltrui had gebreid. Maar het is net als fietsen je verleert het niet.


Blok nummer 8: madeliefjesladder

een Lief bloem-ajourtje..en heel leuk om te breien.


blok nummer 9: kabbelende golfjes

Ook deze valt bij mij iets breder uit dan de rest.. Ik laat hem wel zo. want bij het aan elkaar naaien, merk je er waarschijnlijk niets van.


Blok nummer 10: Vlindertjes.

Dit vond ik echt een grappig patroontje..Zoiets had ik ook nog nooit gezien.
Leuk!!! En herken je de birdie decoration (hij is van Lucy) Voor wie Lucy niet kent. Neem maar eens een kijkje op haar website, Zelf denk ik dat zij éen van de eerste was met een blog over haken en heeft daardoor vele andere geinspireerd door ook te gaan haken en te gaan bloggen. Ik hou van haar verhalen en haar manier van schrijven.


Blok nummer 11: Doolhofjes

Pfffffff lastig gevalletje hahaha.. die brei je niet eventjes onder het tv kijken. Daar moet je echt met je koppie bijblijven, want uithalen is er ook niet bij. maar wel een uitdaging. Ik vraag me alleen af of ik de omslagen wel juist doe.. want de gaatjes lijken groter.


Dat was het voor vandaag... vanavond ga ik een avondje borduren.

10 reacties:

Marièlle

Ze worden echt mooi! Ik heb ook wel eens overwogen zoiets te gaan doen maar ik ben altijd zo bang dat de blokken heel verschillend van grootte worden. Ben dan ook heel benieuwd naar jouw ervaringen ermee. Wie weet dat ik me dan van de winter ook eens aan zo'n groot project ga wagen. Want ik vind het wel heel mooi, zo'n grote deken.

Hallo Peetje

JA, klopt er is inderdaad iets verschil in grootte, maar ik denk dat uiteindelijk het eindresultaat wel erg mooi gaat worden.
Ervaring heb ik er dus nog niet echt mee, maar heb er wel alle vertrouwen in.

groetjes Petra

sarams1987a

Heel mooie blog heb je, echt prachtige werken maak je.

Mvg Sarah

www.borduurwerkensarah.wordpress.com

Unknown

leuk, al die verschillende blokken

Rachel

Prachtig al die verschillende blokken. Zal een mooi geheel worden denk ik.

Anoniem

Wat zijn je blokken mooi en je gaat echt snel.......

psje : ja ik heb mijn blog een beetje veranderd leuk dat je het zag, nu zou ik alleen nog willen leren hoe je een foto leuk kan versieren met een stiksteekje ofzo...dat zie je ook op blogs.

Angélique

Ook ik vind dat de blokken erg mooi worden!
Maar even een praktisch vraagje: wie van jullie mag haar voetjes onder de deken warmen als het klaar is, of is het alleen voor de momenten dat jullie samen ergens op een bank zitten?;-)
Ik blijf het een geweldig initiatief van je vinden!

MrsYarnart

google translates in a funny way, but it is o.k. are you going to make a blanket? you have knitted nice blocks!

Elizabeth

Ah..., wow... wat heb je ze mooi gemaakt!
Echt super leuk om te zien. Ik heb ook wel eens iets afwijkende maten hoor. Het ene patroontje trekt meer in dan het andere en je zit altijd vast aan een bepaald aantal steken vanwege het herhalende motief.. Straks een kwestie van goed mixen en dan komt het wel goed!

Groetjes, Elizabeth

Jacqueline

Echt mooi, veel mooie blokken heb je al gebreid en ze lijken zo ingewikkeld. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat!

Een reactie posten