CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

7 juli 2011

Aan - Elkaar

2 blogberichten vandaag, maar ik had iets beloofd.. gisteren al en zodoende plak ik er nog een bericht aanvast speciaal voor Rozewiezewo...

"Hoe maak je de Granny vierkantjes aan elkaar."
Zelf heb ik mijn granny deken aan elkaar genaaid, dat was heeeeeeeeeel veel werk, maar op de éen of andere manier vond ik het gewoon mooier zo, beter passen bij mijn vierkantjes.
Ik heb daarvoor niet dezelfde wol gebruikt, maar een wat dunner sterk haakgaren.
Zo af en toe zie je aan de achterkant wel iets van het draadje, maar al met al vond ik het resultaat niet verkeerd. Misschien als je de onderstaande foto vergroot dan kan je het zien.


Wel zou ik de volgende keer, met mijn 2e granny deken een andere methode gebruiken.
Ik had Rozewiezewo beloofd om 2 pagina's van een oud haakboekje in te scannen, waar een aantal manieren instaan hoe je de delen aan elkaar haakt of naait.
Hier staat ook mijn methode in (de onzichtbare )
het is gewoon handig om voor jezelf een paar dingen uit te proberen en zien wat je het mooiste vind. Dit komt uit het boekje Leer beter Haken. van Nevada, een boekje waar ik al eerder over hebt geschreven...
(klik je op de foto, dan is het beter leesbaar)



Het onderstaande bericht Gifted is ook van vandaag.. een leuk boekje om te downlo...euhhh..in te kijken.
Tot Morgen....groetjes Petra

8 reacties:

Elizabeth

Jij bent ook een bezige bij hoor, Petra! O wat geniet ik van je blog en je activiteiten..
Natuurlijk heb ik het boekje even "ingekeken", maar 't kan uiteraard niet op tegen 't echie, maar je kunt niet alles aanschaffen hè..
groetjes, Elizabeth

MrsYarnart

thanks, it was very useful!

Angélique

Dank je, heb het ook opgeslagen ;)

Facts and Fairytales

ik haak mijn squares aan elkaar via de methode van attic24 http://attic24.typepad.com/weblog/joining-granny-sqaures.html voor de mensen die niet zo handig zijn met een (naai)naald en draad of gewoon liever haken ;-)

groetjes
Brigitta

Anoniem

Dat ziet er duidelijk uit en je hebt toch meestal je favo manier van aan elkaar zetten....ik ga ook altijd voor de meest nette en dat kan verschillen.
fijne dag.....

by Ieke

Ik ga denk ik voor de manier die op de onderste pagina staan. Dat er ruimte tussen zit. Maar dat weet ik nog niet. M'n granny kussen heeft m'n moeder aan elkaar genaaid. Gewoon met rood. Wel een goede tip om dat met dunner garen te doen. Ik heb de foto vergroot, en ik kan het niet zien hoor ;)

Misschien ga ik dit weekend (of iets later) al wel vast een paar granny's aan elkaar haken. Even kijken hoe het resultaat wordt. Kan mams me nog even helpen voordat ze op vakantie zijn.

Anoniem

Dankjewel voor alle moeite ik ga er nog even over peinzen, groetjes Roos.

marion

mmmmm was al begonnen maa ga deze uitleg wel opslaan......... dank je wel.......

Een reactie posten